Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   golf 3 1.8 8v sneller maken (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58666)

gele-golf2 20-08-2009 10:36

golf 3 1.8 8v sneller maken
 
mijn golf 1.8 loopt max 180 hoe kan ik deze makelijk sneller maken

G60variant 20-08-2009 15:35

andere motor inhangen is t snelste om veel vermogen te winnen.
anders: nokkenasje, chipje, uitlaatje, luchtfilter e.d...

ik ga t zeflde doen. ben op zoek naar een snelle nokkenas voor mijn ADZ. en een chipje enzo.. heb nu 90pk wil zo rond 110 a 120 zitten..

bolku 21-08-2009 10:32

Nokkenas, chip, spruitstuk enz kan ik je wel leveren en evt. ook monteren.

Tarabass 21-08-2009 10:36

Quote:
Originally Posted by bolku
Nokkenas, chip, spruitstuk enz kan ik je wel leveren en evt. ook monteren.
Chiptuning kan alleen als de chip niet gesoldeerd zit (abs en adz code), maar hoe kan je dat nakijken?

oldskool6572 08-09-2009 21:44

gewoon wat jeroen zegt.ik heb mijn twee liter kop laten doen bij bolku zeer tevreden,stage 3 kop,andere chip,nokkenas,spagetti,verstelbaar nokkenas tandwiel,gas kleppenhuis aangepast en een andere lucht in laat loopt als een kogel en ik houd derest heel geen gedonder met de bak en de aandrijf assen
:thumbup:

enzyme25 29-12-2009 16:25

Quote:
Originally Posted by Tarabass
Chiptuning kan alleen als de chip niet gesoldeerd zit (abs en adz code), maar hoe kan je dat nakijken?


ik heb ook een adz moter in mijn passat 1,8 66 kw 90 pk
en mijn chip zit gesoldeert op de printplaat ma dat kan je ook weer om solderen toch ? en dan meteen een bracket erin solderen waar de chip ingeklikt zit zodat je nooit meer hoef te solderen.:P

bolku 29-12-2009 18:54

Klopt, dan kan je in de toekomst makkelijk zelf je chip wisselen.

Tarabass 01-01-2010 09:46

Quote:
Originally Posted by enzyme25
ik heb ook een adz moter in mijn passat 1,8 66 kw 90 pk
en mijn chip zit gesoldeert op de printplaat ma dat kan je ook weer om solderen toch ? en dan meteen een bracket erin solderen waar de chip ingeklikt zit zodat je nooit meer hoef te solderen.:P
Ik ga even overleggen, want misschien dat ik iemand ken die dat kan. Ikzelf kan solderen, maar durf het niet aan eigenlijk. Is toch een vrij essentieel onderdeel van de auto :eek:

EelcoB 01-01-2010 14:13

Oefenen op een oude/andere :D .

Jeff 01-01-2010 14:19

Het desolderen van de eprom valt reuze mee. Met een goede hand tinzuiger en een lekkere soldeerbout van 25W moet het zelfs lukken.
Zorg wel dat je niet statische geladen ben. Geen wollen trui of geitenwollen sokken dragen en hang je zelf aan aarde (geen potgrond) of ontlaad je.

De Limburger 01-01-2010 19:50

Is dit een monopoint of een multipoint injectie?
Ik zelf zou geen geld uit geven aan een monopoint, en als het een multiepoint is dan zou ik zelf (heb ik ook gedaan) dit doen:

Spaghettiespruitstuk
Aangepaste uitlaat
Lichter vliegwiel
Kop bewerken
Chip van Bolku
Luchtfilter kitje 57i K&N
Ontsteking afstellen

Als je veel geld wilt uitgeven:
Opboren
koprevisie
Nieuwe zuigers en zuigerveren
Revisie van het onderblok
Andere versnellingsbak met andere overbrengingen

Als je dit doet dan loopt hij echt stukken beter.
Gr Ronnie

esli1993 17-12-2012 08:51

180??? Mijn 1.8/90pk loopt vanaf 150 amper meer schneller... Het verbruik is ook van de een op andere dag veel meer, ga binnenkort bougies wissele en olie verversen en oliefilter, was ook van plan mn blok wat op te leuken daarom keek ik op dit topic, sorry voor het offtopic gaan maar dacht hier reageren mensen die er verstand van hebben

Les070 20-03-2013 18:37

golf 3 sneller laten maken door bedrijf ?
 
Quote:
Originally Posted by esli1993
180??? Mijn 1.8/90pk loopt vanaf 150 amper meer schneller... Het verbruik is ook van de een op andere dag veel meer, ga binnenkort bougies wissele en olie verversen en oliefilter, was ook van plan mn blok wat op te leuken daarom keek ik op dit topic, sorry voor het offtopic gaan maar dacht hier reageren mensen die er verstand van hebben




ik heb ook al 3 jaar een golf 3 cabrio 1.8
maar de mijne haalt met pijn en moeite 160 max
is er in regio den haag een bedrijf die auto,s
kan chiptunen ?

Jeff 20-03-2013 19:21

Quote:
Originally Posted by Les070
ik heb ook al 3 jaar een golf 3 cabrio 1.8
maar de mijne haalt met pijn en moeite 160 max
is er in regio den haag een bedrijf die auto,s
kan chiptunen ?


Na chiptuning zal hij wel de 161 halen.
Beter is om eerst uit te zoeken waarom hij niet harder gaat. Overigens is 160 relatief gezien best wel snel voor een auto die 150 kilo zwaarder is dan zijn dichte broer.

Audi1981 20-03-2013 22:02

Veel geld uit geven voor weinig extra :screwy:

16V of VR6 erin, dan ga je meters maken ;)

Sven-GTI 20-03-2013 22:18

VR6 in een cabrio is een hemelse combinatie :thumbup: (ik kan het weten :D)

Heb het zelf ook, op inlaat, scherpere nokkenassen, spaghetti spruitstuk en 1 rechte pijp naar achter :D En gechipt bij JD.
Van dat geluid met het dakje open raak je helemaal in extase :D:D:D

tim_j 29-03-2013 21:44

Een 90 pk moet zeker 180 km/h kunnen. Met een beetje aandringen de 190 ook wel.
Onderhoud is erg belangrijk! Alle beetjes helpen. Monopoint chippen weet ik niks over, nooit gedaan.

Kevert 18-04-2013 12:24

Monopoint of multi injectie maakt geen drol uit , blokken verschillen niet veel van elkaar.
Ik heb met een spaghetti+ complete uitlaat en een ford carb 38mm gehad en toen liep me 1.8- 8 kleppertje al lekker door tot eind teller en dit waren nou niet echt ingrijpende veranderingen.
Spaghetti met uitlaat en setje webers is al een heel verschil.
Als je het echt goed wilt doen kost het indd wel een hoop geld.
Ik ben me 1.8rp nu ook aan het opbouwen.
Ben voor alle pakkingen etc zeker 350/400 kwijt.
Cilinderkop crossflow kostte ook 150 (mp).
Hydrostoters verlichte met sterkere veren 220.
Blok opboren 350
Overmaatse zuigers waren 50 maar dat heb ik met geluk op mp gevonden.
Motorcarbs r1 80
Nokkenas 279 gr en verst tandwiel 300.
Versnellingsbak 250
Spaghetti 70 (ebay) en uitlaat lijn 350
En uiteindelijk heb ik nu nog maar een hoop ijzer haha maar zo krijg je wel een indicatie dat het eigenlijk wel gauw duur wordt om een 8 klepper op te voeren.
Heb nog genoeg dingen die ik moet bestellen om uiteindelijk weer alles in elkaar te zetten en draaiend te krijgen.

Meest simpele upgrade is een nokkenas, spaghetti met uitlaat en een set webers.
Dat is redelijk goed te betalen en zeker merkbaar verschil en het is ook voor het overgrote deel plug en play.

Spijky 18-04-2013 20:09

Dat is toch allemaal weggegooid geld.
Koop een abf motor of een complete golf met een abf(16V) of vr6

Waarom stopt iemand zoveel geld in een 8v??? :screwy: :screwy:

Kevert 18-04-2013 23:32

Ja ik lijk ook well gek :screwy: aan de ene kant is het eigenlijk ook duur maar in mijn geval wil ik iets anders dan een 1.8t in een mk2 bouwen :P dat heb ik nu wel weer genoeg gezien.
En ja je hebt er zeker meer vermogen mee op een makkelijkere manier.
Maar het klinkt misschien stom maar het vermogen vind ik niet helemaal de hoofdzaak, met 150pk in een mk2 zit je al op de goede weg, ze wegen niet zoveel die auto's en ik denk dat ik vast ergens richting de 150pk moet kunnen halen nu.
Ik hou ook veel van de ouwe manier van tunen en heb je iets minder voorkomende motor onder je kap liggen :P dat is de reden eigenlijk. Ik weet ook al redelijk goed hoe die blokkies in elkaar zitten dus dat scheelt ook.
Ik zie wel ,ik maak het gewoon omdat het kan :D


All times are GMT +1. The time now is 15:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.