Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Deze T2 Samba? zo fabrieks geleverd of eigenbouw? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=14157)

Michel B4 03-10-2005 18:03

Deze T2 Samba? zo fabrieks geleverd of eigenbouw?
 
ik kwam deze tegen op een site en vroeg me af of deze t2 zo af fabriek geleverd is of dat dit eigen bouw is?
ik vindt et wel een mooie bus namelijk,zal wel schaars zijn en niet te vinden maar toch 8)





Melvin 03-10-2005 18:40

volgens mij stond dit pas in een ander topic, iets uit brazilie ofzo...

Michel B4 03-10-2005 18:42

ja klopt dat stond ook onder de foto op de site waar ik em vondt,maar is dit later zo gemaakt?

Lomax 03-10-2005 19:03

Je kan zo een nieuwe T2b uit Brazilie kopen in Nederland, was maar iets van 13.500 Euro :eek: (zeeland staat me bij)
is een 8 of 9 persoonsbusje met een afwijkend dak (kunststof).
Ik ga wel ff zoeken voor je :rolleyes:

http://www.thecoolvw.com/aanbod.php?lang=nl

Quote:
Heeft u eral eens over nagedacht om gewoon een nieuwe T2b te kopen????

Splinternieuwe T2b , zo van de productielijn, gebouwd juni 2005. De foto's spreken voor zich, zeer prettige auto om te rijden. Krachtige 1.6i motor. Eind 2005 stopt de productie van deze bus met de luchtgekoelde motor en wordt deze vervangen door een alcohol versie, dus laatste kans!!!

Moderne technologie in a cool vintage outfit

Het goede nieuws

Normale dealerprijs Euro 22000.- bij thecoolvw Euro 13500.- vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan !!!!!







Is een oudje toch mooier ;)

Michel B4 03-10-2005 19:27

hmm vindt ik niet echt gelijken,die oude heeft veel meer raampjes,en die nieuwe nog niet eens kleine raampjes maar lange grote.
zeg maar de achterkant van een T1 spijl en een T2 voorkant

Fahrvergnugen 03-10-2005 19:29

Quote:
Originally Posted by michelvr6
ik kwam deze tegen op een site en vroeg me af of deze t2 zo af fabriek geleverd is of dat dit eigen bouw is?
ik vindt et wel een mooie bus namelijk,zal wel schaars zijn en niet te vinden maar toch 8)






kijk eens in het laatste boxertje, daar staat deze bus met verhaal in.

Michel B4 03-10-2005 19:31

ozo,helaas ben ik daar niet lid van dus zal et misschien nog wel es in een notendop horen.

Lomax 03-10-2005 19:45

Quote:
Originally Posted by michelvr6
hmm vindt ik niet echt gelijken,die oude heeft veel meer raampjes,en die nieuwe nog niet eens kleine raampjes maar lange grote.
zeg maar de achterkant van een T1 spijl en een T2 voorkant





Het is gewoon een T2b, alleen het dak is afwijkend.
Er staan nog meer foto's bij thecoolvw

Zeend 03-10-2005 19:59

Die bus met veel ramen is inderdaad een Braziliaanse. Zoek maar eens wat op internet, hier en daar zie je ze wel eens. Er zijn er een paar van in Nederland.

Deze bewuste bus heeft een 'Amescador'-logo: die bouwden vroeger pano's om tot camper (ook wel eens LT's, spijlbussen of T3's trouwens). Eerst met hun eigen interieur, later meer en meer ook met de Westfalia-inbouwsets.


Jens

Michel B4 03-10-2005 20:00

jaja weet ik maar waar ik naar vraag is die raampjes he,net als een t1 heeft.

Michel B4 03-10-2005 20:01

Quote:
Originally Posted by Zeend
Die bus met veel ramen is inderdaad een Braziliaanse. Zoek maar eens wat op internet, hier en daar zie je ze wel eens. Er zijn er een paar van in Nederland.

Deze bewuste bus heeft een 'Amescador'-logo: die bouwden vroeger pano's om tot camper (ook wel eens LT's, spijlbussen of T3's trouwens). Eerst met hun eigen interieur, later meer en meer ook met de Westfalia-inbouwsets.


Jens


hmm,ga es even op onderzoek. :cool:

vwicked 03-10-2005 20:17

What's in a name. De Amescador campers werden ingebouwd door de bekende VW-dealer Ames.

Zeend 03-10-2005 20:24

Quote:
Originally Posted by vwicked
What's in a name. De Amescador campers werden ingebouwd door de bekende VW-dealer Ames.


Stond voor AMes CAMpers DORdrecht.

Een (vertaald) stukje uit de AutoWeek over m'n vaders Amescador staat op de oude site van het
VW Bus Museum van de IGT2.

Meer over deze bus in een boek van David Eccless dat over een paar maanden verschijnt :D


Jens

Michel B4 03-10-2005 20:31

zijn er ook t2 busjes met zoveel raampjes uitgebracht die niet een camper waren?

Michel B4 03-10-2005 20:43

het valt me zo op dat et echt bijna een t1 achterkant is en t2 voorkant? of is dit een zogenoemde overgangs model?
kijkend naar de luchtinlaten aan de achterzijde,plus dat ik die kleine raampjes en hoekraampjes achter alleen bij de t1 voorkomen voor zover ik weet..

Beetlefreak 03-10-2005 21:15

Michel,

Zag je fotoos en schoot me te binnen dak er ook es iets van gepost had.
HIER staat ook nog wat info over deze boesjes.

Michel B4 03-10-2005 21:20

aha weer iets duidelijker,is dus idd een mengelmoes van t1 en t2.vindt dat wel erg mooi moet ik zeggen,zal wel een schaars iets zijn schat ik :(

Died 04-10-2005 08:19

In het topic "bus gespot!" hebben we er ook over gesproken. Ik plaatste toen een foto van een uitgebrand model en dacht dat het een t1 was.
De reaktie van Molenari heb ik even overgeplakt:
Dat is geen samba maar een Braziliaanse T2 voordat ze werden gemoderniseerd in 1996

Vanaf ca 1996 hebben ze de echte T2 zijruiten en een ietwat verhoogd, hoekig, dak.


Volgens mij hebben ze in Brazilie teveel kontjes van t1's geproduceerd en die later gewoon op t2's geplakt. :rolleyes:

ploon 04-10-2005 10:03

in de UK rijden er een aantal van deze brasiliaanse bussen rond, daar gebruiken ze de naam/term fleetline voor dit model.

Volkswouter 04-10-2005 11:26

Quote:
Originally Posted by ploon
in de UK rijden er een aantal van deze brasiliaanse bussen rond, daar gebruiken ze de naam/term fleetline voor dit model.


Pim een Fleetline dat is weer iets anders. Dat is een Afrikaanse Spijlbus geproduceert tussen 1973 en 1975 of 1976.


All times are GMT +1. The time now is 02:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.