Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   instelbare remdrukregelaar (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=70216)

Style 15-05-2010 15:58

instelbare remdrukregelaar
 
Zijn er hier ook mensen die met een instelbare remdrukregelaar rijden.
Bv voor de ombouw van trommel naar schijf op de MK1
Vind het namelijk te gek om 100 Euro per stuk :eek: voor de fel begeerde 3/15 begrensers te gaan betalen.

http://www.wilwood.com/MasterCylind...nderValves.aspx




De nieuwe generatie van regelbare kleppen proportioneren combineert de nieuwste verfijningen aan nauwkeurige meting druk en kracht te leveren van een compact design billet gesmeed. Druk aanpassingen variƫren van 100-1000 PSI en zorgen voor een maximale daling van 57% in de druk, het meest van alle beschikbare ventiel. Instelknop met fijne draad tuning biedt nauwkeurige druk aanpassing. Deze aanpassing kunt u prima af te stemmen op de voorste remmen achter proportioneel evenwicht door het verminderen van de achterrem druk. Kleppen weegt slechts 5,2 gram en hebben twee 0,25 "-kant bevestigingsgaten regelafstand 1,00" uit elkaar. Standaard in en uit havens zijn 1/8-27 NPT.

En maar 36 Euro exl verzenden
Alleen hoe zit het met aansluiten,is het gewoon een kwestie van de twee leidingen die van je remcilinder naar achteren gaan.
Aansluiten op de remdrukregelaar en hier komen dan weer twee leidingen uit die uiteindelijk naar de klauwen gaan ?

golf mkII 16v 15-05-2010 18:55

Zo op de tekening te zien heb je maar 1 in en 1 uit
Dus 2 stuks nodig voor achter

Style 16-05-2010 10:03

Dat dacht ik ook in eerste instantie,maar waarom de twee nippels op de zijkant.



Lieuwe 16-05-2010 10:21

Bij mijn Golf1 heb ik er ook 1 tussen zitten. Beide leidingen samen gebracht dmv een t-stukje -> remdrukregelaar -> en weer een t-stukje om vervolgens naar beide remklauwen te gaan. Werkt perfect :)



Style 16-05-2010 10:46

:thanks: Duidelijk verhaal ga hem gelijk bestellen. :thumbup:

brittjan 16-05-2010 10:58

En zo kan je hem aansluiten(wel hydraulische handrem weglaten dan :) ):




ofzo:




;)

Zou zelf ook zo iets willen plaatsen in mijn golf, enige wat ik mij afvraag is hoe stel je dit juist in?

ids 16-05-2010 11:10

in de remmenbank, met een remkrachtmeter op je pedaal.

Style 16-05-2010 11:18

Thanx brittjan gelukkig heb ik geen hydraulische handrem ;)
Ga denk ik voor het onderste VB en het afstellen,is gewoon een kwestie van proberen denk ik.
Het belangrijkste is dat ik niet achterstevoren wil staan bij flink remmen :D

brittjan 16-05-2010 12:58

Quote:
Originally Posted by Style
Thanx brittjan gelukkig heb ik geen hydraulische handrem ;)
Ga denk ik voor het onderste VB en het afstellen,is gewoon een kwestie van proberen denk ik.
Het belangrijkste is dat ik niet achterstevoren wil staan bij flink remmen :D


Hou er rekening mee dat je de leidingen van de voorste remmen ook moet gaan aanpassen he:) Werkt meestal origineel met een gekruist circuit. Dus linker voorwiel en rechter achterwiel op hetzelfde circuit en rechtervoor wiel en linker achterwiel op hetzelfde circuit. Als je de rembedrukregelaar gaat monteren moet je er voor gaan zorgen dat je circuits veranderen zoals op de foto's staat weer geven. Circuit 1 alles van voor en circuit 2 alles van achter. In circuit 2 is dan de remdrukregelaar gemonteerd.

Vraagje nog van mijn kant: Waar heb je juist deze regelaar besteld? Heb zelf ook veel intresse in deze:)

Style 17-05-2010 19:52

Ik wil deze bestellen om dat de prijs niet echt duur is 45 Dollar = 35 Euro en het merk Wilwood best goed is.
Maar ik heb nu twee Amerikaanse bedrijven die het leveren een mailtje gestuurd.
Maar dan komt het incl verzenden rond de 80Euro en bij Biesheuvel heb ik hem ook voor 90 Euro zonder al te veel rompslomp.
Maar ik zoek nog eventje door in de US om te kijken of ik het toch goedkoper hier heen kan krijgen,hou je op de hoogte ;)
Nogmaals bedankt voor je info :thumbup:

ferryfast 17-05-2010 21:49

Hoi,

Als je m toch uit de US wil bestellen wil ik er ook wel 1, blijft 1 pakketje en wel iets zwaarder maar drukt wel de verzendkosten.....
Heb er zeker interesse in, PB me anders maar, dan komen we er wel uit.

groeten Ferry

Style 19-05-2010 17:14

Is goed als ik een leverancier gevonden heb die het goedkoop kan posten laat ik het je weten bestellen we er gelijk 2 scheel weer een beetje :cool:

richard-polo 19-05-2010 17:21

@ Style

Ik heb je een prive bericht gestuurd :)

brittjan 20-05-2010 08:46

Quote:
Originally Posted by Style
Is goed als ik een leverancier gevonden heb die het goedkoop kan posten laat ik het je weten bestellen we er gelijk 2 scheel weer een beetje :cool:


Dan mag je mij eventueel ook iets laten weten.. :)

Style 22-06-2010 18:56

Onder tussen zijn we allemaal voor zien van een instelbare remdrukregelaar (Wilwood)
Bedankt brittjan,richard-polo,ferryfast :thumbup:

ferryfast 23-06-2010 18:51

Hoi Peter!
Heb m binnen en ziet er goed uit!!
Ben nu ook mn brembo klauwen en 305mm schijven aan t pas maken dus word een zeer mooi remsysteem zo!

was leuk en als je weer s iets laat overkomen laat t ons weten :thumbup:

groeten Ferry

Herm Schreurs 24-06-2010 00:42

Quote:
Originally Posted by Style
Ik wil deze bestellen om dat de prijs niet echt duur is 45 Dollar = 35 Euro en het merk Wilwood best goed is.
Maar ik heb nu twee Amerikaanse bedrijven die het leveren een mailtje gestuurd.
Maar dan komt het incl verzenden rond de 80Euro en bij Biesheuvel heb ik hem ook voor 90 Euro zonder al te veel rompslomp.
Maar ik zoek nog eventje door in de US om te kijken of ik het toch goedkoper hier heen kan krijgen,hou je op de hoogte ;)
Nogmaals bedankt voor je info :thumbup:


Ik heb ze ook te koop en zijn exclusief verzenden 51,56 euro
Webshop-remmen

Ik heb ook nog diverse 3/15 drukregelaars liggen nieuw en gebruikt.

richard-polo 24-06-2010 08:06

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Ik heb ze ook te koop en zijn exclusief verzenden 51,56 euro
Webshop-remmen

Ik heb ook nog diverse 3/15 drukregelaars liggen nieuw en gebruikt.



Ziet er niet uit als willwood :confused:

peter bedankt nogmaals ik bouw hem op de polo 1.6i 16v G60 :thumbup:
ondertussen wat ander remspul aan het bestellen..

GR

Niles 24-06-2010 16:25

ik heb hem op een golf 2 zitten zoals brittjan zn eerste tekening dus 1 leiding afgedopt en 1 leiding naar achteren. Zo heb ik een mooi regel bereik. Denk dat wanneer je 2 leidingen naar achter maakt , de druk nog steeds te hoog is. Groeten Niels

brittjan 24-06-2010 16:33

Quote:
Originally Posted by Niles
ik heb hem op een golf 2 zitten zoals brittjan zn eerste tekening dus 1 leiding afgedopt en 1 leiding naar achteren. Zo heb ik een mooi regel bereik. Denk dat wanneer je 2 leidingen naar achter maakt , de druk nog steeds te hoog is. Groeten Niels


Denk niet dat het iets uit maakt welke aansluit methode je gebruikt.
Als je ze allebei samen neemt zal de druk hetzelfde blijven en niet verdubbelen vermits beide leidingen van hetzelfde circuit zijn volgens mij.

Mag ik je vragen hoe je de remdrukregelaar hebt ingesteld? Hoe merk je wanneer deze exact ingesteld staat?


All times are GMT +1. The time now is 16:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.