Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   handmatige hoogtestelling xenon werkt niet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=77557)

GolfMania 12-11-2010 12:25

handmatige hoogtestelling xenon werkt niet
 
zoals de titel al aan geeft, werkt bij mijn oem xenon de hoogtestelling rechts niet, maar links wel. bij de keuring voor de apk werd ie afgekeurd op een te hoog staande koplamp.
als ik met een imbus aan de hoogtestelling draai gebeurt er niks en ik voel ook geen weerstand. is er nog een andere manier om de lamp te verstellen of moet ik een nieuwe unit kopen..

VeeDubber 12-11-2010 16:40

Ik zou even kunnen kijken of het gedeelte waar je de inbus in steekt, nog verbonden zit met de reflector. Ze willen wel eens los schieten.

Thomas 13-11-2010 00:18

Heb hetzelfde aan de hand gehad op mijn mk3.
De regeleenheid zelf werkte nog maar het verstelasje draaide gewoon zot in het binnenwerk. Omdat ik dezelfde dag nog terug naar de apk wou heb ik mijn lichten afgesteld in de garage en terwijl het deksel achteraan de koplamp losgehaald, vervolgens de lens op de juiste positie vastgeklemd met een stukje karton. Dezelfde dag nog gekeurd en paar dagen later een nieuwe lamp gemonteerd...

SteffenUS 16-11-2010 10:09

Ik heb bij originele xenon lampen precies hetzelfde gehad. Stelmotor was overleden.

Deze is vrij gemakkelijk te vervangen en kost minder dan 35 euries...

Fryslan 16-11-2010 17:53

Stelmotoren moeten werken voor de APK mits er een knop in het dashboard zit.. DUs mocht je de meuik stukkens hebben dan zou ik het knopje ff uit het dash halen... Kunnen ze hem niet op afkeuren!!

GolfMania 25-11-2010 14:56

de xenon die ik heb heeft geen elektrische hoogtestelling en ik had bij de keuring idd de schakelaar al uit het dashboard gehaald. de (kapotte) rechter lamp staat veel hoger dan de linker.
aan de achterkant van de lamp zitten 2 stelschroeven waarmee je de hoogte van de lampen handmatig kunt stellen. bij mijn rechter lamp kan ik draaien wat ik wil, maar in de hoogtestand van de lamp veranderd helemaal niks. ik zie hoor ook niks van een motortje (correct me if I'm wrong, maar die heb je volgens mij ook alleen als de xenon elektrisch verstelbaar is).
en natuurlijk heb je ook te weinig plaats om de hoogte te verstellen door met een tangetje aan het schroefdraad te draaien..

:confused:

GolfMania 25-11-2010 15:04

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik zou even kunnen kijken of het gedeelte waar je de inbus in steekt, nog verbonden zit met de reflector. Ze willen wel eens los schieten.


dat is bij mij dus idd het geval, maar hoe kan ik die weer aan elkaar bevestigen??

SteffenUS 26-11-2010 17:11

Die inbus waar jij aan draait is van (wit) plastic neem ik aan?! en zit achterop de lamp. Daar heb je reparatiesetje voor.


All times are GMT +1. The time now is 10:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.