Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   Area51 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42501)

Rob g60 19-12-2008 13:54

lekker hoor met die fuchsen

classic line 19-12-2008 22:55

nou de roest nog alain hehe

Area51 11-01-2009 15:10

Quote:
Originally Posted by classic line
nou de roest nog alain hehe


Alles op z'n tijd .. de mijne rijdt tenslotte :tongue:

Area51 01-09-2009 11:01

Quote:
Originally Posted by Area51
Goed, het begon op 5-12-1997, toen kocht ik -van de eerste eigenaar- een 1977 T2b, en na wat cosmetische aanpas-
singen (verlagen, Porsche wielen, 2L type4 motor met injectie) staat hij na 8 jaar en ruim 100.000km sinds 2006 stil met
een motorprobleem. Ik heb er wel plannen mee, maar eerst wat andere dingen afmaken.

Afijn, in 2004 was hij nog volop in gebruik.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/163280.jpg


Toch een klein lichtpuntje voor deze bus ..

Een maand of wat geleden had ik hem in de verkoop, maar na wat onzinbiedingen meldde zich een serieuze koper uit ons vriendengroepje die hem heel erg graag wilde kopen, hij zat alleen met een verbouwing thuis die nogal uit de klauw dreigde te gaan lopen. Of ik de bus t/m eind Augustus wilde vasthouden en aangezien hij toch alweer ruim 3 jaar stilstond maakt een week (of maand) meer of minder dan toch niet meer uit.

Vandaag uitsluitsel gehad .. hij ziet af van de verkoop ivm de vrij over z'n begroting gegane verbouwing.
Nu had ik dus 2 (nee, eigenlijk 3) opties .. A; de bus opnieuw te koop aanbieden, B; de bus weer rijdend maken (niet eens zo heel veel werk) en zelf weer gebruiken of C; de bus klaarmaken en gaan verhuren (via www.camper2freedom.com) en optie C lijkt me in dit geval nu de meest interessante .. de bus blijft dan van mij, ik heb er de beschikking over (als hij niet verhuurd is) en hij is een mooie versterking van de verhuurvloot. De boekingen gaan dan lopen via camper2freedom en ik blijf eigenaar/ technisch verantwoordelijk voor mijn bus.

Eind goed, al goed !!

Nu de bus gaan leegruimen (hij dient al een jaartje of 3 als opslaghok) en kijken wat er aan moet gaan gebeuren. 3 jaar stilstand zal vast z'n tol hebben geeist ... afgelopen zaterdag eens besteed aan een inventarisatie, want door de loop der jaren is er best wat van de bus (door mijzelf) 'afgeroofd' en met het oog op de verhuur wil ik de bus zo 'idiotproof' mogelijk klaarmaken.
Ik heb net de komplete remmerij besteld (lekker standaard, makkelijk als er ergens toch pech is), rondom nieuwe wiellagers en er gaat een fris setje gele Koni's onder. Zaterdag ook m'n hoofd gebroken over de velgen (dát blijft niet standaard) en ik ben eruit .. ik kwam met opruimen nog een setje Opel Omega3000 Fuchsen (á la Marcski z'n oude T2b) tegen, met zgan 175/65 en 195x15 banden. Naven zijn net meegegeven aan Mc Gyver om om te boren naar 5x110. Straks bij de Heja een 5x110 thuiskomertje regelen en dan is het rollend gedeelte vast zover 'klaar' ..

martiepartie 01-09-2009 11:30

eind goed al goed :thumbup:

Leuk om deze bus te verhuren aan mensen die er een leuke vakantie mee willen hebben (of als promotiebusje). Ik neem aan dat je er ook nog wel een centje of wat aan over houdt!

Area51 14-09-2009 11:39

Quote:
Originally Posted by Area51
Auto nr3 is onze '67 spijlbus, een westfalia SO42.

Over een week of 3 vertrekken we weer met z'n viertjes ermee naar zuid Frankrijk :)


Hier het verslag; http://www.spijlbussen.nl/web/index...pic,3765.0.html









The Skinnmeister 14-09-2009 12:06

Mooie verzameling heb je daar, voorla die loods....... :D

vw roadwarrior 17-10-2009 05:11

Zow,dik wagenpark heb jij zeg!
Succes met de projecten!

Area51 25-01-2010 12:06

O ja, sinds december 2007 heb -hoofdzakelijk voor de zaak- een 1989 T3 Doka in gebruik.



Area51 06-07-2010 23:30

Zo, nog een weekje en dan vertrek ik donderdag 15 juli om 20:00 voor een paar dagen naar Oostenrijk, naar deze meeting;

Quote:
Een spijlbus only meeting in de omgeving van de Großglockner in Oostenrijk.

Bron.

Freitag, 16. Juli 2010
14.30 Eintreffen der Teilnehmer in Kals am Großglockner in Großdorf beim Parkplatz Bergbahnen
15.30 Bullipräsentation
16.30 Auffahrt im Konvoi über die Kalser Glocknerstrasse zum Lucknerhaus
19.30 Bulliparty in Kals

Samstag, 17. Juli 2010
10.00 Bulliausfahrt „Schönes Osttirol“ ab Großdorf Parkplatz Bergbahnen
19.00 Preisverteilung und Prämierung der Bullis im Musik-Pavillon

Sonntag, 18. Juli 2010
Abreise individuell!
Wir hoffen wiederum auf rege Beteiligung der Bullifreunde aus aller Welt.

Veranstalter/Kontaktadresse
VW-Bulli Treffen 2010
Unterberger Kaspar
Großdorf 65, 9981 Kals am Großglockner
www.bullitreffen.at / info@bullitreffen.at
Tel. +43.664.650.85.96




Donderdagavond weg en dan 's nachts rijden, dan vrijdag rond het middaguur (hopelijk) in Kals, inschrijven voor de rondrit zaterdag, camping zoeken, ergens wat eten, zaterdag de rondrit over de Großglockner Hochalpenstraße en dan 's avonds de afsluiting en zoeken we de camping weer op.
Vertrek zondagmorgen (+/- 09:00) rijden we (Volkswouter gaat mee) Erlberg(AUS) - Chur(CH) - Chamonix(F), via de Furka Pass en de Oberalppas om vervolgens in Chamonix een tukje te doen. Maandagmorgen weer inpakken en naar huis.

Alles bij elkaar zo'n 3000km en de foto's houden jullie tegoed, goed ??

Moet nog wel 'even' wat doen, want na de wintertrail begin maart bleek dat er een cilinderkop gescheurd was en nieuwe (gebruikt kompt in mijn woordenboek niet voor voor deze belangrijke onderdelen) cilinderkoppen waren niet 1, 2, 3 voorradig .. as we speak ligt de motor er nu nog naast, is de APK verlopen en moet hij ook nog getaxeerd worden. Denk dat ik vanacht maar doorwerk om hem klaar te krijgen.

Sfeerfoto's uit 2008;





Area51 08-11-2010 15:19

Begin September is er een 1978 Scirocco aan de vloot toegevoegd en die staat er nu zo bij;



Split52 08-11-2010 16:00

Quote:
Originally Posted by Area51
Voorts is er begin September een 1978 Scirocco aan de vloot toegevoegd en die staat er nu zo bij;





Zozo, lekkah dan! beetje gasburner achtig die velgjes, staat hem goed!


Quote:
Originally Posted by Area51
En het heeft er alle schijn van dat die binnenkort het nest gaat verlaten.


Wie ga je daar nu weer mee opzadelen?? ;)

Tjaap 09-11-2010 01:04

zijn dat Alfa velgen? van een 75 toch?

Richard 09-11-2010 08:40

lancia delta integrale 8v velgen jaap

Area51 05-08-2011 13:52

Quote:
Originally Posted by Area51
Voorts is er begin September een 1978 Scirocco aan de vloot toegevoegd en die staat er nu zo bij;
http://img600.imageshack.us/img600/4937/174002.jpg

En die auto is inmiddels weer verkocht .. kreeg er een nette prijs voor en dan is het gewoon keuzes maken.


Quote:
Originally Posted by Area51
Auto nr4 is mijn pas aangeschafte 1979 westfalia,
http://img505.imageshack.us/img505/6536/t2tdi001fw1.jpg

Auto nr8 is de 1995 Golf3 TDi variant van mijn vrouw..
http://a.imageshack.us/img809/2954/tdi011.jpg



Auto nummer 4 heeft een maand of wat geleden in kleine brokstukjes het pand verlaten, de MTDi met 130pk die
daarvoor klaargemaakt was gaat zeer binnenkort in een T3 diesel uit '82 gelepeld worden en dan zal daarna ook
auto nummer 8 (in onderdelen) het pand gaan verlaten.

Het vrouwtje gaat dus -eindelijk!!- ook in een bus rijden !! :thumbup:

O ja en auto nummer 3 is pas geleden weer voor de -ik dacht 16e keer- in het buitenland geweest !!
http://www.xposure.nl/phpBB/viewtopic.php?f=18&t=1936



SpiderClass 05-08-2011 17:07

Leuk verslag weer, roadtrip met een bus is toch wel heel erg vet.. :D
Jouw busje blijft een mooie verschijning!

Area51 25-08-2011 09:29

Quote:
Originally Posted by Area51
Het vrouwtje gaat dus -eindelijk!!- ook in een bus rijden !! :thumbup:


En dat gaat deze worden;




De 90pk 1Z TDi motor ligt er inmiddels naast, de 130pk MTDi ligt klaar om erin gehangen te worden.
Het onderstel is een Koni veerset (-60mm) en Koni schokdempers, de velgen zijn repro CupI velgen
met steek 5x112, een setje Porsche remmen en wielnaven met steek 5x130 en 996 remklauwen ligt
klaar, maar eerst straks de spijlbus ombouwen naar een Subaru EJ20 motor icm een KDFi en LPG
dampgasinjectie ..

Nog zat te doen dus !!

Area51 20-10-2011 09:42

Zo, afgelopen weekend met wat vrienden & familie van Brian met de SO42 naar de Nurburgring geweest. Het was afgelopen maandag alweer een jaar geleden dat hij (Brian) bij een eenzijdig verkeersongeval in Belgie om het leven kwam en het leek ons (Mike -z'n broer- en ik) een mooi idee om rond zijn sterfdatum op de Nurburgring te zijn, daar is namelijk zijn as vertrooid ...

Nadat ik afgelopen zomervakantie een uitlaatklep van mijn 1776cc (Brian's oude motor) verbrande en ik niet echt de tijd kon vinden dat te fixen is het gelukkig toch nog gelukt om de 1776 op tijd klaar te krijgen.

De bus heeft het (850km lang) perfect gedaan !! Wel met wat olielekkage (maar dat wist ik al), maar verder heerlijk ontspannen cruisen. Wat een verschil met de laatste keer dat ik met de bus reed zeg..
Ik heb vrijdagavond (na +/- 250 inrijkm's de afgelopen weken) de kleppen gesteld en zaterdag zijn we om 12:30 gaan rijden. De route ging vanaf Rijswijk & Nootdorp naar Utrecht - Eindhoven - Valkenswaard - Hasselt - Luik - Verviers - Spa en gestopt in Schönberg, daar woont Brian z'n moeder.



We zijn daar koud 5 minuten weg of de bus houdt ermee op.. naast me zie ik Mike angstig kijken, maar na het legen van een 5liter brandstof in de tank kunnen we goed 2 minuten later onze weg vervolgen.



Een km of 20 verder kon ik (bij de Belgisch - Duitse grens) de tank volgooien.



Vanaf daar was het nog zo'n 45 minuten rijden naar Kottenborn, waar Rob voor ons een paar kamers in een hotel had geregeld. De route binnendoor is adembenemend mooi. Alles staat daar nu in de herfstkleuren en mijn bijrijder heeft ook de nodige plaatjes geschoten.



In Kottenborn heeft Rob een hotelletje geregeld en voor 35,- per nacht per kamer heb ik prima geslapen.



Zondagmorgen hebben we om 09:00 ontbijt en als we buiten staan (het heeft vanacht 5 graden GEVROREN!) kunnen we de eerste auto's al over het circuit horen boenderen. Hemelsbreed zitten we nog geen km van het circuit af !!
Rond 10:00 rijden we bij het hotel weg, op weg naar Adenau. Daar hebben we afgesproken met Brian's moeder en z'n stiefvader. Hun zullen ons de plek op het circuit aanwijzen waar Brian z'n as is verstrooid.

De bewuste bocht op de Nurburgring waar Brian zn as is uitgestrooid ..



Rond een uur of 12:30 zijn we op weg gegaan naar de ingang van het circuit om te kijken of we misschien ook een rondje de baan opkunnen. Rob in z'n Golf4 TDi (z'n 911 had hij thuisgelaten) ik in de SO42, maar de parking bij het circuit is al een belevenis op zich .. wat een dik spul staat daar !! Ik begrijp best dat Brian hier graag kwam.
Uiteindelijk zijn we de baan niet opgegaan, maar hebben we ergens een terrasje gepakt en zijn we lekkâh in het zonnetje gaan zitten. Om 15:00 zijn Mike en ik weer aan de terugreis (380km volgens de TomTom) begonnen en om 19:30 heb ik Mike weer thuis in Rijswijk afgezet.

Met de km's van de afgelopen weken en dit weekend erbij staat de teller inmiddels op 64.000km (vanaf dag één dat ik met de bus ging rijden -augustus 2003- heb ik het bij proberen te houden) en gaat de bus aankomende winter aangepakt worden. Er worden wat zaken veranderd (achter- en voorremmen), komt er een nieuw interieur in (waar we met z'n viertjes in kunnen slapen) en zal de wielophanging rondom worden hierzien, waarbij de torsievering overboord gezet zal gaan worden en vervangen worden door een coilover setup. Dat heeft wel tot gevolg dat de 7,5 & 9x17 Rota Fuchs velgen eronder vandaan gaan ...

LRR 20-10-2011 18:30

Prachtige verhalen altijd !! Heerlijk om te lezen.

Succes deze winter met de werkzaamheden !

Area51 06-01-2012 23:24

Uit de beginpost;
Quote:
Originally Posted by Area51
(het ventje is bijna 5, het kippie wordt in Augustus 2)

Het ventje is inmiddels al acht-en-een-half (!!), het kippie is in Augustus alweer 5 geworden :eek:

Gillian in mijn spijlbus, zo nu en dan gaan we 'als mannen onder elkaar' wel eens met de SO42 op stap.



De SO42 staat inmiddels weer zonder motor. Nadat er in op de laatste terugreis vanuit Frankrijk een uitlaatklep verbrand is, moeten nu alle uitlaatklep zittingen vervangen worden. De motor is dus goed heet geweest, maar ik ben er inmiddels ook alweer mee naar 'De Ring' geweest. Dat geeft me gelijk ook de gelegenheid om wat laswerk aan de SO42 te verrichten en een milde onderstelwijziging door te gaan voeren. Er komt een andere vooras onder (met andere remmen en schokdempers) en achter gaat nu omgebouwd worden naar schijfremmen. Dat heeft wel als gevolg dat de spoorbreedte voor en achter gaat toenemen (nóg relaxter rijden op de lange afstand) en de de 7,5 & 9x17" Rota Fuchsen (met resp. et36 en et20) zullen helaas daardoor het veld gaan ruimen. Nou ja, kan ik gelijk die foute striping gaan vervangen door iets anders ;)

Frankrijk 2011, vlakbij het Lac Serre du Poncon (in de buurt van Gap / Embrun)



All times are GMT +1. The time now is 23:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.