Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Welke bak gelijk aan 02A (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120514)

Sven-GTI 03-11-2013 16:14

Welke bak gelijk aan 02A
 
Ik vroeg me iets af..

Ik zoek een bak, voor achterwielaandrijving die 'ongeveer' gelijk is aan een 02A.


Het is voor een 'zelfbouw' auto. Er komt een 2.0 16v ABF in. De motor komt in de lengterichting. Nu zie ik vaak in de autocross dat er middels een 'adapter' een andere bak op een motor gemonteerd kan worden.

Het liefst zou ik een bak en achteras/sper van een bmw gebruiken.

Ik vroeg me af wie mij hier antwoord op kan geven?

picasso_16v 03-11-2013 16:48

In de cross wordt vaak een bus bak gepakt

Bluepower 03-11-2013 17:29

Of die van een Ford Siërra oid?

Sven-GTI 03-11-2013 19:04

Maar blijven de verhoudingen dan nog een beetje gelijk?

De bedoeling is namelijk dat het in een mk2 of mk3 komt. De motor wordt dan in de lengterichting geplaatst.


Ik heb geen idee welke onderdelen op elkaar afgestemd kunnen worden? Kan ik bijvoorbeeld gewoon de achteras van een syncro pakken met een haldex koppeling?
De bak van een T4?


De bak van een T4 lijkt precies op een 02A. Dan zou ik ook de originele bak kunnen houden, diff vastzetten/lassen. En 1 kant van de uitgaande as dichtmaken.

sciroccoGTII 03-11-2013 19:49

Audi 80 of 100 bak, kun je er een middenmotor van maken busbakken komt de motor erachter te hangen. Of een subarubak , renault bak.

Sven-GTI 03-11-2013 19:52

Past dat allemaal zo?

Is dat idee van een bak 02A bak aanpassen niet slim?
En wat voor achteras pak ik dan het beste? Eentje van een BMW ofzo?

sciroccoGTII 03-11-2013 20:14

Oke, had t verkeerd begrepen zie ik net, dacht de motor komt dan ook achterin,. Dan inderdaad iets in devtrend van bmw oid. In de cross is het vaak 4x4 zoals aangegeven met busbak. Kan dus ook je gebruik je de 2 zijstappen niet of van een audi 4x4 kan ook, achteras van bmw of ford oid. Je kan ook kijken wat ze in de stockcar f2 gebruiken zijn ford motoren ook in de lengte en achterwielaandrijving.

Sven-GTI 03-11-2013 20:53

De motor achterin heb ik aan gedacht, maar denk dat hierdoor de wegligging heel anders wordt. Er zit dan in mijn ogen teveel gewicht op de achteras?

Het moet iets worden voor trackdays en beetje driften :D


Dus denk dat de motor voorin met achterwiel aandrijving dan beter is?

picasso_16v 03-11-2013 22:12

misschien kan je het setje van een Porsche 944 pas maken? vbak op de achteras motor voorin. overbrengingen weet ik niet van die bak. of een t3 busbak en dan een diff op de achteras. beetje knutsellen zal het wel worden

Sven-GTI 03-11-2013 23:25

Ja dat sowieso, het op maat maken is allemaal geen probleem.

Ik maak me het meeste druk om de bak. Een achteras met diff is wel te vinden :D


Ik ben nu al een tijdje research aan het doen, maar kom eigenlijk weinig tegen..
De meeste plaatsen de motor ook achterin om een rwd golf te maken..

Soms vind ik wel foto's van mk2/mk3 met een lengte geplaatste motor, maar meer kan ik niet vinden..

Sven-GTI 04-11-2013 10:22

Nog een idee. Ik kan toch ook een bak van een syncro gebruiken?

En dan gewoon de voorwielaandrijving weglaten, en dan het diff locken zodat alle kracht naar achteren gaat?

Omdat ik voor geen aandrijving heb, maakt de verhouding achter ook niets uit en kan ik bijv. gewoon een haldex gebruiken.


Of gewoon de originele 02A bak houden. Het diff locken, en de m'n motor dwars plaatsen, 1 as naar achteren en klaar.

SciroccomTDI 04-11-2013 10:41

nog een idee: een Quattro versnellingbak pakken, die op een 4-cilinder past.. zou bestaan moeten hebben. dan de aandrijving voor de voorwielen er uit halen, en differentieel "aanpassen" ...

René 04-11-2013 10:43

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
nog een idee: een Quattro versnellingbak pakken, die op een 4-cilinder past.. zou bestaan moeten hebben.


Audi TT 1.8T QUATTRO bakje dus

Maarre...Sven, wat ben je van plan? Project erbij?

SciroccomTDI 04-11-2013 10:48

neeee, ik heb het over de echte echte Quattro bakken, niet 4-motion .. van de oude Audi 80 en zo, waar de motor in de lengterichting er in lag :thumbup:

René 04-11-2013 10:50

ah okee :)

Sven-GTI 04-11-2013 10:53

Het is een beetje als gek idee begonnen, en hoopte het redelijk simpel te realiseren. Maar Als ik zo eens zoek, kan ik beter de motor, bak en achteras van een bmw pakken en die eronder gooien, dan ben ik sneller en veel goedkoper klaar :D


Als het allemaal teveel moeite wordt, dan gaat het niet gebeuren. Mocht het wel allemaal lukken, dan zou ik dit misschien wel bij m'n eigen golf willen :thumbup: :D :D

SciroccomTDI 04-11-2013 10:56

en volgens mij hebben er verschillend gemotoriseerde uitvoeringen bestaan.. en daar van afhankelijk dus de verhoudingen in de bak.

René 04-11-2013 10:57

Of gewoon een BMW kopen? :D

EnVeeZee 04-11-2013 11:10

Quote:
Originally Posted by René
Of gewoon een BMW kopen? :D

En dat van een crewmember hahahaha :tongue:

Edit, op naar de quotes met deze :rolleyes:

Sven-GTI 04-11-2013 12:15

Ja maarja he, voor een golf heb ik nog genoeg liggen :D

Als ik een BMW naar m'n zin moet maken ben ik zo weer duizenden euro's verder :D


Misschien toch maar de motor achterin leggen dan? :D
Ik weet alleen niet hoe de invloed is op de weglegging/gewichtsverdeling?

De bedoeling is om er ook lol mee te trappen, beetje driften enzo :D


En ik begin er steeds meer aan te denken om dit bij m'n straatauto te doen :D


All times are GMT +1. The time now is 15:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.