Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Gesplitst -> "Dapper" discussietopic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131342)

Black Devil 08-01-2015 16:12

Ik gebruik het woord Dapper als grap, ding zit helemaal onder de stickers.
Wie bepaald of een bepaalde sticker wel of juist niet op een auto hoort te zitten.

Ik heb een 'Hybrid, you save i use' sticker op mijn W8 zitten, ding loopt 1 op een emmer. Maar als iemand met een Golf GTI dit er ook op plakt, welke toch echt zuinig loopt dan een W8, dan kan het weer niet? Blijft een persoonlijke mening lijkt mij.

Misha 08-01-2015 16:16

Die is zeker niet Dapper maar die voert het merk ook niet zoals Rick al zegt,
dit zijn wat voorbeelden van BMW's die Dapper op hun Facebook-pagina post:




























Ik kan me zomaar voorstellen dat wanneer je als youngster van je eerste salaris een schroefsetje koopt voor je 6n je opkijkt naar zulke bolides, maar goed, je moet wel reëel blijven en de vraag stellen aan jezelf, past mijn auto in dit rijtje? Als dat niet het geval is en je hebt sympathie voor het merk dan geniet je van hetgeen ze posten maar ga je geen misbruik maken van de naam.

Area51 08-01-2015 16:25

Quote:
Originally Posted by tempel
Diep bed velgen, :tongue: imo niks mis mee


Ben ik net aan de term 'breed set' gewent, ga jij het weer 'diep bed' noemen :confused:

Tjaap 08-01-2015 16:47

Quote:
Originally Posted by Area51
Ben ik net aan de term 'breed set' gewent, ga jij het weer 'diep bed' noemen :confused:

Die zit er bij mij nog steeds niet in hoor Alain.

NielsDub 08-01-2015 16:51

@Misha: "Als dat niet het geval is en je hebt sympathie voor het merk dan geniet je van hetgeen ze posten maar ga je geen misbruik maken van de naam."

Eens, is feitelijk gewoon merkvervalsing. Net zoals het rondrijden op Lenso's met BBS logo's. Of in de jaren '90 rondrijden met een enorme Kenwood sticker op je achterruit terwijl je auto vol Audiosonic meuk lag... :D

Misha 08-01-2015 17:03

Quote:
Originally Posted by NielsDub
@Misha: "Als dat niet het geval is en je hebt sympathie voor het merk dan geniet je van hetgeen ze posten maar ga je geen misbruik maken van de naam."

Eens, is feitelijk gewoon merkvervalsing. Net zoals het rondrijden op Lenso's met BBS logo's. Of in de jaren '90 rondrijden met een enorme Kenwood sticker op je achterruit terwijl je auto vol Audiosonic meuk lag... :D

Klopt, Erdem kaart zijn 'Hybrid, you save I use' sticker aan, maar dat betreft geen merk dus dat kan je opplakken wat je wilt, dat is inderdaad een persoonlijke keuze. Bij merken ligt dat toch net anders, nu is dit geval redelijk onschuldig.. maar ik kan me zo voorstellen dat als je een Hells Angels patch op je spijkerjackie naait en je sluit vervolgens aan bij de colonne op een roze Ninja, dan kan dat nog wel eens vervelende gevolgen hebben.

Tjaap 08-01-2015 17:35

En watvoor merk is het dan? Ze maken toch niets ?

Het enige waar ze boos over zouden mogen zijn is dat de meesten de sticker bij hun lokale stickerboer halen ipv hen betalen.

Rick 08-01-2015 17:49

Je wordt uitgenodigd om die sticker te mogen kopen eh. A $35.- :thumbup:

Je bent er fan van of je bent het niet. Ik kan het concept achter Dapper wel appreciëren. Maar daar stopt het toch al wel snel. :rolleyes:









Misha 08-01-2015 18:39

Ik dacht dat die Dapper stickers niet te koop waren, maar alleen verstrekt worden aan degene die binnen het plaatje passen (en daarbij waarschijnlijk bevriend met 1 of meer 'leden'), maar dan ligt dat tegenwoordig anders. Ik vind dat je dan als Dapper zijnde je hele strategie toch eens moet herzien. 'Purveyors of quality' betekent letterlijk leverancier van kwaliteit, dat is een belofte die je onmogelijk kunt garanderen als die stickers voor iedereen beschikbaar zijn.

Maar goed, wellicht ga ik er wat te diep op in :D

Rick 08-01-2015 18:43

Ja dat bedoel ik ook, Rodolfo neemt contact op met degene die hij sticker waardig acht. Dan is het aan hem of haar of de sticker daadwerkelijk gekocht wordt. :thumbup:

Misha 08-01-2015 19:13

Oh kijk, nou dan had ik het toch goed. Nee inderdaad, ik vind het ook een toffe beweging. Maar als je dat ook vind, dan is het slechtste, meest unsupportive ding wat je kan doen wel zo'n sticker op je auto plakken zonder dat je daarvoor gevraagd bent. Je wil erbij horen omdat je het een tof iets vind, maar je doet precies het tegenovergestelde van hun doel, heb dan écht respect voor wat die gasten doen en laat hun inderdaad zelf bepalen waar die stickers op komen.

Ik zal nog een keer een mooie BMW posten :tongue:



sanderz 08-01-2015 19:43

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Ik gebruik het woord Dapper als grap, ding zit helemaal onder de stickers.
Wie bepaald of een bepaalde sticker wel of juist niet op een auto hoort te zitten.



die rode bmw word ingezet als raceauto en is geen straatauto, ze schijnen er nog races mee te winnen ook.

linkie naar dat ding

NielsDub 08-01-2015 20:59

Hmm, ik vind jouw auto mooi genoeg, dus je mag m'n sticker kopen? Minder...
Beetje Hardrock Cafe t-shirt gevoel krijg ik daar bij. Voor veel teveel geld een klamme burger kopen en daarna een t-shirt...
Om een 'merk' als Dapper dan nog enigszins exclusiviteit te laten behouden zou ik er dan in elk geval een hall of fame (hall of Dapper zo je wilt) aan verbinden.

Misha 08-01-2015 21:12

Hoe exclusief wil je 't hebben, een selecte groep van oprichters die kiezen welke auto's ze hun naam willen laten voeren?

Je kan het arrogant vinden, maar dat is wel de enige manier om je concept overeind te houden, zoals eerder gezegd valt je hele verhaal in het water als je zo'n sticker voor iedereen beschikbaar stelt, al dan niet tegen betaling. Je zal altijd voor- en tegenstanders hebben van zulke groepen dus goed doe je het toch nooit. We gaan er feitelijk ook al veel te serieus op in, maar goed ik vind het wel leuk om wat dieper in te gaan op zulke zaken.

NielsDub 08-01-2015 21:22

Precies, ik vind t ook wel leuk om hier wat over door te zagen. Zoiets als een hall of fame bedoel ik juist als middel om die exclusiviteit en dus de continuiteit van je merk of club of movement of wat dan ook te borgen. Zodat iedereen kan zien of je met recht die sticker (vergelijk idd maar met colors van een motorclub) hebt of niet. Want hoe kun je dat anders doen als je bij iedere reclamestudio zo'n ding kan laten namaken?

rallyegolf driver 08-01-2015 21:56

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Die zit er bij mij nog steeds niet in hoor Alain.


Breedset, daar gaan je toch de haren van overeind staan, wat een verschrikkelijke term....

Net zoals allemaal dat stickertjoening :shake:

VolkswagenRacing 08-01-2015 22:02

Een volwassen vent plakt toch geen stickers meer joh...

Rick 08-01-2015 22:05

Voor sommige is zo'n sticker van Lord Dapper een kroon op hun werk!

Black Devil 08-01-2015 22:26

Als kroon op je werk......ook lastig.

Dan is het zoiets als bijvoorbeeld een beker winnen op een meeting, sommige gaan alle meetings af en andere helemaal niet 😛

GEENGTI 08-01-2015 22:42

Nu weet ik eindelijk wat dapper is/inhoudt....staan mooie fotos op de FB pagina. De (merk)naam dapper is echt om te janken...😂😂😂


All times are GMT +1. The time now is 18:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.