Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Nieuwe daily Golf 1 16V in aanbouw (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39930)

Black Devil 24-02-2008 21:34

Nieuwe daily Golf 1 16V in aanbouw
 
Ola,

Ik heb even tijd gemaakt om dit kleine project op het forum te zetten. Mijn vriendin heeft nooit een auto nodig, ze gaat altijd met te trein, MAAR vanaf 1 april heeft ze een nieuwe baan. Ze heeft dus een auto nodig om hier te komen.

Aangezien haar Golf 1 niet als daily gebruikt mag worden, mede dankzij mijn inspanningen om er zover mee te gaan dat het 'zonde' is om met weer en wind ermee te rijden, was/ben ik haar wat schuldig.

Zo heb ik bedacht haar mijn daily golf 2 automaat te geven, waar ik ondertussen al 1,5 jaar mee aan het rijden ben. Deze had ik gekocht om 'tijdelijk' mee te rijden totdat mijn VR6 klaar zou zijn, wat ondertussen helemaal uit de hand is gelopen. Deze gaat volgende week naar de spuiter.

De oogappel van mijn vriendin (en ook van mij natuurlijk)



En haar daily vanaf 1 april




Voor mijzelf heb ik natuurlijk ook vervoer nodig. Dus heb ik een Golf 1 1.1 uit 82 gekocht met een boel mankementen en in slechte staat. Interieur helemaal uitgeleefd en versleten. Kofferbak vol met water, carroserie vol met deuken en roestplekken, geen apk, motor versleten met een lading carterdruk. Een goede basis voor een project dus :screwy:

Dan nu de planning en wat er moet gebeuren, 1 april moet hij rijden.

Buitenzijde:
-We gaan hem rollen in zijdeglans rood
-Chrome biezen om de ramen
-Chrome sierlijsten
-Grill met chroom

Onderstel:
-Supersport schroefset
-RSL 8J 14Inch (zaten eerst op mijn golf 2)
-Golf 1 GTI remklauwen
-239*20 schijven geperforeerd met ferodo ds2500 blokken
-Nieuwe remtrommels/voeringen/remcilinders achterop

Interieur:
-Klokkenpaneel met toerenteller
-Middenconsole met meters
-Kuipstoelen met 4 puntsgordels
-Rolkooi
-Achterzijde helemaal leeg

Motorruimte:
-1.8 16V KR motor (met dank aan Alberto!)
-Powersprint spruitstuk RVS 60mm
-Powersprint 60mm uitlaatsysteem met midden- en einddemper
-Beetje cleanen (niet overdreven, blijft een daily)

Vandaag de wagen naar de zaak gereden en een plekje naast de VR6 gegeven.



De 16V motor, deze heb ik uit elkaar gehaald en weer frisjes gemaakt en wat delen zwart gemaakt. Makkelijk schoon te houden ook op deze manier.



Samen met Dorien hebben we ramen en interieur eruit gehaald, en de rolkooi gepast.



En vanmiddag hebben we bij de bouwmarkt verf laten mengen. We moeten even kijken of we er deze week tijd nog aan toe komen. Ik heb het erg druk met de VR6, de motor moet eruit en de ramen moeten eruit gesneden worden want vanaf 3 maart wordt hij verwacht bij de spuiterij.

Rob g60 25-02-2008 09:57

ben benieuwd gaat aan de ande golf 1 tezien wel een lekker projectje worden

Larsv5 25-02-2008 10:22

Volgens mij komt het allemaal best wel goed met de MKI als de rest van je oprit zo zie...


Suc6,

Lars

Tjaap 25-02-2008 10:27

Marc en ik hebben maandag even bij de VR6 staan kijken en het blokje ziet er ook goed uit.. Jammer dat jij en de mk1 er niet waren,.

Black Devil 25-02-2008 14:50

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Marc en ik hebben maandag even bij de VR6 staan kijken en het blokje ziet er ook goed uit.. Jammer dat jij en de mk1 er niet waren,.


Klopt inderdaad, toevallig was ik ermee naar de APK keuring, moet ook gebeuren.

jetta mk1 '82 26-02-2008 20:04

hey erdem jij kan ook niet stil zitten he ;) !!

gaat vast helemaal goed komen !


gr. Martijn

De Limburger 26-02-2008 22:19

Lijkt me een leuk projectje ga dit zeker ff volgen,,
gr ronnie

Mister Cool 26-02-2008 22:39

Klinkt erg leuk, ik ben benieuwd naar het resultaat!

SlimMasterShady 27-02-2008 14:25

Mooi project! en die plannen klinken/zijn super:D
Succes ermee

dekilo 27-02-2008 14:27

Wat zijn dat voor een wielen onder de mk2?
Of zijn het wieldoppen?

Richard 27-02-2008 14:34

zijn geen doppen zijn Lemmertz stalen velgen.

Black Devil 27-02-2008 16:24

Quote:
Originally Posted by Richard
zijn geen doppen zijn Lemmertz stalen velgen.


:thumbup: klopt als een bus.

Nu ligt het even stil want ben even druk met de VR6, ik hoop eind volgende week weer even tijd te hebben hiervoor.

Richard 27-02-2008 16:44

kwam van de week nog een setje tegen van die lemmertz velgen onder een deawoo

Gertjan 27-02-2008 19:01

Leuk projectje, succes ermee :thumbup:

Black Devil 04-03-2008 10:59

Heb toch nog tijd gevonden om even aan deze auto te werken. Oude motor eruit gehaald, beide voorschermen eraf gesloopt en nieuwe besteld, Motorruimte heb ik glans zwart gespoten en de 16V erin gehangen. Vanavond en morgen ga ik aan de motorsteun werken, ivm omlassen. Dan kan de motor er definitief ingehangen worden.

Mijn vriending gaat dan aan de binnenzijde werken om dit is kleur te rollen en dan kan ik de bedrading in de motorruimte regelen.

Black Devil 26-03-2008 15:40

Zo eindelijk even een update: Boel werk verricht. Gerold en druk bezig met opbouwen, motor zit er definitief in, nog niet gestart ivm missende delen. Xenon erin en centrale vergrendeling, altijd handig.


Wat er nog moet gebeuren:
-Stuurhuis monteren
-Aandrijfassen monteren
-Uitlaat monteren
-Zijschermen monteren (komen dinsdag)
-Schroefset erop (komt dinsdag ook)
-Rolkooi er weer in
-Bestuurdersstoel er nog in

En dan eens starten, ik mis nog een deel van de brandstoftoevoer namelijk, dit komt deze week binnen zodat ik hem kan starten.







Rob g60 26-03-2008 15:54

ziet er al goed uit ben benieuwd als hij klaar is

Pewi Vwteam 26-03-2008 18:04

ziet er netjes uit!!

Black Devil 26-03-2008 18:27

Bedankt.

Rollen is best goed gelukt. Tja je kan niet alles hebben natuurlijk. VR6 kost al genoeg, staat nu bij de spuiter voor een flinke beurt namelijk.

jetta mk1 '82 26-03-2008 18:30

Zoooo :eek: jullie hebben niet stil gezeten !!

ziet er goed uit :thumbup: !


gr. martijn


All times are GMT +1. The time now is 09:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.