Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Nieuwe daily Golf 1 16V in aanbouw (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39930)

AD G60 11-06-2008 09:14

Leuk wagentje geworden zo!

Richard 11-06-2008 09:15

leuk gebakje. alleen die stoelen zijn helemaal niks ( snap wel waarom je ze erin hebt, gezien je bedrijfje)

Black Devil 11-06-2008 11:24

Quote:
Originally Posted by Richard
leuk gebakje. alleen die stoelen zijn helemaal niks ( snap wel waarom je ze erin hebt, gezien je bedrijfje)


Oud interieur was helemaal kapot dus dit is een goede oplossing. Mocht ik ermee het circuit opgaan dan komen er wel Recaro's oid in want voor circuit gebruik zijn deze niet gebouwd.

Lieuwe 11-06-2008 15:39

Prima ding voor daily drive :thumbup:

Black Devil 11-06-2008 18:31

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Prima ding voor daily drive :thumbup:


Inderdaad en daarom heb ik hem ook zo gebouwd. Als ik hem als die blauwe Golf 1 maak heb ik straks nog een Golf 1 die altijd binnen blijft staan.

Dus de voordelen:
-Geen angst voor deuken/krassen, De roller is snel gevonden :)
-Je bent lekker snel onderweg, de meeste andere weggebruikers vormen geen
probleem bij stoplichten, maar ook niet op de snelweg :)
-Je rijd toch een Golf 1 als daily :)

Ma®tijn 01-09-2008 15:03

Hey, ik was vanmiddag bij de Martin Schilder en zag je golf staan.
Netjes gerold trouwens :thumbup:
Zijn die polo classic en 6n2 op verbreed staal ook van mensen op het forum?

gti_power 01-09-2008 15:31

Mooi projectje dit,ben ik ook mee bezig alleen niet zo snel :D
Hoe hard klinkt die uitlaat?want ik wil me die ook onder mn 1 hangen maar ben er nog niet overuit of ik 1 of 2 dempers zou pakken icm een vlammendover en spagettie.
Het moet natuurlijk niet brullen als een waanzinnige.

classic-edition 01-09-2008 21:25

Hey mooie golf 1 geworden zo.

ps Heb je de steenslagkapjes al binnen ?

Ik anders nog wel een nieuw setje van volkswagenhaus incl dopjes hier voor je liggen.

Bij interesse stuur me maar effe een pm prijs komen we wel uit

Black Devil 02-09-2008 12:05

Ola,

Martijn:
Beide zitten niet op het forum, zijn allebij collega's van mijn, tis trouwens een 6N met 6N2 achterlichten :)

Gti-Power:
Je moet voor een systeem met 2 dempers gaan, met 1 demper wordt je echt helemaal gek, met 2 dempers is het al redelijk luidt namelijk. Je mag altijd langskomen om ff mee te rijden/luisteren bij ons op de zaak.

MarcoPolo:
Steenslagkapjes zijn drama, dit heb ik opgegeven. Ondertussen ben ik weer met andere dingen bezig. Op de blauwe Golf 1 ga ik Carbon steenslagen en een carbon onderspoiler monteren, die orginele zet ik dan op de 16V.

Ondertussen heb ik nog een veerpootbrug voor voorzijde boven en eentje voor achter tussen de veerpoothuizen.

classic-edition 02-09-2008 17:55

Black Devil @MarcoPolo:
Steenslagkapjes zijn drama, dit heb ik opgegeven. Ondertussen ben ik weer met andere dingen bezig. Op de blauwe Golf 1 ga ik Carbon steenslagen en een carbon onderspoiler monteren, die orginele zet ik dan op de 16V.

Hoe bedoel je een drama om aan te komen.Of bedoel je dat de steenslagkapjes van volkswagenhaus een drama zijn ?

Verklaar je nader :confused: :confused: :confused:

jetta mk1 '82 03-09-2008 03:00

denk dat erdem de pasvorm bedoelt !?


gr. Martijn

Black Devil 03-09-2008 09:30

Quote:
Originally Posted by MarcoPolo
Black Devil @MarcoPolo:
Steenslagkapjes zijn drama, dit heb ik opgegeven. Ondertussen ben ik weer met andere dingen bezig. Op de blauwe Golf 1 ga ik Carbon steenslagen en een carbon onderspoiler monteren, die orginele zet ik dan op de 16V.

Hoe bedoel je een drama om aan te komen.Of bedoel je dat de steenslagkapjes van volkswagenhaus een drama zijn ?

Verklaar je nader :confused: :confused: :confused:


Ik had een setje bij golf1onderdelen besteld, na 3 maanden had ik ze nog niet en toen ben ik tegen carbon kapjes aangelopen snappie. Pasvorm is goed daar doelde ik niet op.

Black Devil 06-11-2008 19:24

Weinig nieuws maar wilde het toch ff met jullie delen. De 16V werkt nog prima, geen problemen gehad tot nu toe. Ik heb wel laatst op de snelweg een gigantische deuk in mijn carterpan gereden, ik schrok me rot maar hij is niet lek.

Zondagmiddag 3 rondjes Zandvoort gedaan, was echt geweldig leuk om te doen. Ik had het niet verwacht maar je kunt gewoon flink hard doorrijden zonder dat het gevaarlijk of onbetrouwbaar gaat aanvoelen. Vermogen is meer dan voldoende en je kunt het goed onder controle houden in de Golf 1.

Ik zit erover na te denken om af en toe eens lekker voor de lol vrij te gaan rijden op Zantvoort, was echt een hele leuke ervaring.

Melvin 06-11-2008 19:30

Snap ik, das het leukste wat er is, ook echt rijden met die auto!

Alleen even over die stoelen, is dat model gewoon zo hoog of zijn je onderstellen zo hoog? Normaal komen kuipstoelen niet zo hoog uit namelijk!

Hight 06-11-2008 22:55

wat voor uitlaat is dat onder de golf?

zit r aan te denken om ook zoiets onder die van mij te hangen.
beter als me standaart dempertje...

mvg Mike

Black Devil 08-11-2008 11:25

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Snap ik, das het leukste wat er is, ook echt rijden met die auto!

Alleen even over die stoelen, is dat model gewoon zo hoog of zijn je onderstellen zo hoog? Normaal komen kuipstoelen niet zo hoog uit namelijk!


Model is zo hoog, onderstellen zijn gewoon die je overal kunt verkrijgen.

Black Devil 08-11-2008 11:26

Quote:
Originally Posted by Hight
wat voor uitlaat is dat onder de golf?

zit r aan te denken om ook zoiets onder die van mij te hangen.
beter als me standaart dempertje...

mvg Mike


Van voor tot achter Powersprint 60mm systeem met 2 dempers.

Black Devil 07-11-2010 21:42

Even een update over deze golf.

6 maanden geleden de versnellingsbak gereviseerd ivm krakende synchromesch 2e versnelling, toen alle lagers etc maar vervangen en bout/moer bevestiging erin gezet met nieuwe koppeling.

Ik was van plan deze winter lekker door te kachelen totdat de auto vorige week problemen gaf. Bijna niet meer aanslaan en stotteren/inhouden. Tevens hoorde ik af en toe de klepstoters tikken, maarja wat wil je ook met nu 250.000km erop.

Nu staat hij stil en ga ik binnenkort het eea vervangen en motortje nieuw leven inblazen
-Cilinderkop vlakken
-Nieuwe klepgeleiders
-Klepzittingen invrezen
-Nieuwe klepsteelrubbers
-Klepstoters vervangen
-Verstelbaar nokkenastandwiel
-Nieuwe tandriem met spanrol
-Nieuwe waterpomp met thermostaat
-Nieuwe oliepomp
-Oliespatplaat in carter
-Nieuwe carterpan
-Nieuwe Bosch injectoren

Dindag kan ik mn cilinderkop ophalen en dan ga ik eens lekker bouwen. Ik zal aankomende week fototjes plaatsen

steven16v 08-11-2010 10:28

Goede plannen weer.

Black Devil 14-11-2010 17:32







All times are GMT +1. The time now is 10:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.