Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wassen en poetsen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=153)
-   -   Dennis' Bonte Boenmethode (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29767)

Sjoes 85 11-03-2007 18:26

Dennis' Bonte Boenmethode
 
Hallo Fellows,

vandaag tijdens het heerlijke weer eens het een en ander geboend aan mn schatje. Ik heb daar zo mijn methode voor zegmaar (check de foto's).
Ik gebruik dus Turthle Wax, dat groene spul. Ik vind het echt verschrikkelijk spul, vanwege de vele krijt die erin zit. Nu nog kom ik witte streepjes op de auto tegen van de vorige boenbeurt, n halfjaartje geleden. En als dr eenmaal geknoeid is op die mooie sierlijsten en dergelijke, krijg je t er bijna niet meer vanaf. Maar goed, ik maak dit blik op en daarna probeer ik wat nieuws.
Tot die tijd ga ik zo te werk:
Alle rubbers en dergelijke afplakken met schilderstape en daarna flink boenen, ongeveer 2 uurtjes de wax laten indrogen. Dan trekt het vet goed in de lak, wat de bescherming ten goede komt.









Nu is mijn vraag: wat gebruiken jullie? waar hebben jullie goede of slechte ervaringen mee m.b.t gebruiksgemak en houdbaarheid en goede bescherming?
Bij de automaterialenzaak krijg je van die flacons met rood/blauwe etiketten (ben ff de naam kwijt), schijnt heel goed te werken. Iemand van jullie ervaring mee?

Alvast bedankt he:)

Richard 11-03-2007 18:27

de producten van meguiers.. ideaal maar wel prijzig, wat zich snel genoeg terug verdient

Sjoes 85 11-03-2007 18:30

Quote:
Originally Posted by Richard
de producten van meguiers.. ideaal maar wel prijzig, wat zich snel genoeg terug verdient


€15,43 voor een flacon, bij de plaatselijke automaterialenhandelaar (Heuts).
Die naam kan kloppen, maar weet ik niet meer zeker. Er zijn vele soorten: super polish, extra polish en turbo polish of zoiets.
Van professioneel tot 'amateur' versies...

classicline 11-03-2007 18:34

Ik zweer ook bij meguiers superspul, idd niet het goedkoopst.

Heb voorheen ook altijd Turtlewax gebruikt en daar zit idd. veel te veel
krijt in.

Sjoes 85 11-03-2007 18:39

Na het boenen maar eens lekker gaan toeren en uiteraard nog wat mooie footootjes gemaakt van mn bak met op de achtergrond het altijd zonnige Zuid Limburgse Heuvelland:D









borisgti 11-03-2007 18:58

Ik heb mijn polo laten behandelen met een teflon laag (flon2000) en ik kan zeggen dat ik er niet te spreken over ben.
En aangezien je de auto daarna niet meer mag poetsen (gezien de glans garantie) zie ik alleen maar van die kleine krasjes. Nou ik pak vlak voor wörthersee ff de commandant en zet de auto op de oude wetse manier in de wax.

Sjoes 85 11-03-2007 19:00

Quote:
Originally Posted by borisgti
Ik heb mijn polo laten behandelen met een teflon laag (flon2000) en ik kan zeggen dat ik er niet te spreken over ben.
En aangezien je de auto daarna niet meer mag poetsen (gezien de glans garantie) zie ik alleen maar van die kleine krasjes. Nou ik pak vlak voor wörthersee ff de commandant en zet de auto op de oude wetse manier in de wax.


En welke wax neemde gij dan??

Mister Cool 11-03-2007 19:15

Ik sluit me bij richard aan! Meguiars, kost wel een paar centen, maar je kunt met 1 flacon ook veel langer dan bij vele andere producten! www.meguiars.nl voor verkooppunten.

vwleusden 11-03-2007 19:31

Sjoes, je bent al verkeerd begonnen. Auto nooit in de zon poetsen :cool:

Auto laten poetsen, ze hebben hem gepolijst en gepoetst met Autoglym, ook de binnenkant laten reinigen. GTI is weer retestrak geworden, hier kan ik niet tegen poetsen.

http://home.tiscali.nl/dennish/edition/061206/wob1.jpg (bushokfoto)

Lieuwe 11-03-2007 19:39

Ik heb zelf de standaard wax van Mequairs en dat bevalt wel prima. Als je het vergelijkt met Turtle Wax oid is het ook niet zoveel duurder toch ? Die flacon van mij was 15/20€ oid, maar ik kan er wel mooi lang mee :)



Sjoes 85 11-03-2007 20:13

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Sjoes, je bent al verkeerd begonnen. Auto nooit in de zon poetsen :cool:

Auto laten poetsen, ze hebben hem gepolijst en gepoetst met Autoglym, ook de binnenkant laten reinigen. GTI is weer retestrak geworden, hier kan ik niet tegen poetsen.

http://home.tiscali.nl/dennish/edition/061206/wob1.jpg (bushokfoto)


Ik heb ook dat gedeelte dat NIET in de zon stond geboend;)
De rest komt deze week of t volgende weekend wel:)

michel.t 11-03-2007 20:46

ik gebruik ook Meguiars



beter is er niet :)

chris 11-03-2007 21:41

Autoglym.....witte bus met het gele etiket...wereld spul...

Soumensch 11-03-2007 21:59

Mijne moet ik ook maar eens poetsen. Vandaag heb ik hem wel gewassen.. en daarna getoerd.. super weertje :D











Melvin 11-03-2007 22:07

ummm... hoe poets jij als je auto helemaal zo wit word? En alles afplakken? Gewoon een beetje wax op een doekje, beetje wrijven en daarna met een andere doek het mooi wegwrijven als het ware, en klaar... om je auto nou elke week af te gaan plakken is beetje raar...

Der Typ Siebzehn 12-03-2007 00:48

Ik gebruik alleen maar turtle wax, ben er tevreden mee. Als een lak iets verweerd is, dan doe ik vooraf nog behandelen met groene commandant polish. Aanslag op raamrubbers is na de werkzaamheden idd irritant, maar laat zich wel uitvrijven.

Off-topic: waar precies zijn die foto´s in jou derde reply gemaakt?

jettaracing 12-03-2007 06:36

Meguiars! en dan wel de gold line ,ben er zelf erg tevreden over ,en ik heb al erg veel verschilende middelen gebruikt ,en vind deze toch echt de beste!
Zie de foto van mijn zwarte passat maar :thumbup:



Sjoes 85 12-03-2007 07:56

Quote:
Originally Posted by MellyVille
ummm... hoe poets jij als je auto helemaal zo wit word? En alles afplakken? Gewoon een beetje wax op een doekje, beetje wrijven en daarna met een andere doek het mooi wegwrijven als het ware, en klaar... om je auto nou elke week af te gaan plakken is beetje raar...



Ik was hem aan het BOENEN. Het wassen was daarvoor al gebeurd. :tongue: Turthle Wax slaat nu eenmaal wit uit. Als ie dan knalwit en droog is, kun je hem uitwrijven. Is een teken dat het vet helemaal in de lak getrokken is.

Melvin 12-03-2007 09:19

waarom poets je hem niet gewoon met turtle wax dan ipv boenen? beetje wrijven en dan uitpoetsen is toch meer als genoeg?

Sjoes 85 12-03-2007 09:35

Quote:
Originally Posted by MellyVille
waarom poets je hem niet gewoon met turtle wax dan ipv boenen? beetje wrijven en dan uitpoetsen is toch meer als genoeg?


Bedoel je die was& shine die je bij het water gooit?
Dat kun je inderdaad doen, maar die beschermlaag blijft maar 4 weken zitten.
Kun je de auto beter intensief boenen en daarna alleen met water wassen. Vind ik persoonlijk een betere bescherming.


All times are GMT +1. The time now is 16:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.