Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   verstralers aansluiten (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142193)

golf_mkII 27-05-2018 19:24

verstralers aansluiten
 
beste mede vw-liefhebbers

Zou graag verstralers willen plaatsen in mijn golf 2 1.8 carb. Heb al bij een aantal personen gezien dat die bekabeling klaar zat, maar bij mijn golf zijn de kabels voor de verstralers aan te sluiten weg. hoe kan ik nu deze het best aansluiten. Alvast bedankt!

ar1g3 27-05-2018 19:33

Zeker dat ze weg zijn? Zitten ze toevallig niet ergens verstop in de kabelboom, of ergens achter?

jopie95 27-05-2018 21:12

je hebt ook kabelbomen zonder verstraler voorbereiding, er zijn originele verloopjes van volkswagen voor t aansluiten van verstralers.

Rinus66 28-05-2018 00:39

Kabeltjes zaten aan/bij de verstralers toch?

golf_mkII 28-05-2018 10:20

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Zeker dat ze weg zijn? Zitten ze toevallig niet ergens verstop in de kabelboom, of ergens achter?


Zal nog eens kijken maar zie er voorlopig geen zitten

golf_mkII 28-05-2018 10:20

Quote:
Originally Posted by jopie95
je hebt ook kabelbomen zonder verstraler voorbereiding, er zijn originele verloopjes van volkswagen voor t aansluiten van verstralers.


Waar kan je die vinden dan?

golf_mkII 28-05-2018 10:22

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Kabeltjes zaten aan/bij de verstralers toch?


Ja maar ze moeten toch ergens op aangesloten worden toch

Erik Baas 28-05-2018 10:56

VZIW staan de verstralers gewoon parallel aa het grote licht. Dan zou je genoeg hebben aan 2 korte splitskabeltjes, elk met 3 draden naar de koplamp en 2 naar de verstraler. Helaas kan ik dit in geen enkel schema terugvinden.

Rinus66 28-05-2018 11:04

Quote:
Originally Posted by golf_mkII
Ja maar ze moeten toch ergens op aangesloten worden toch


Tussen je koplamp en de bestaande kabel.

Ottie1976 28-05-2018 12:17

Ik heb hem in de MK1 cabrio laten aansluiten op de eerste schakelaar van de mistlamp. Een klikje is voor en twee klikjes is voor en achter... Volgens mij lijkt het dash behoorlijk op de MK2. Werkt goed. Wil hem misschien alleen nog een keer onafhankelijk schakelen van mijn normale licht zodat ie ook met stadslicht aankan. Maar tot dusver fijne oplossing

jopie95 02-06-2018 13:38

Quote:
Originally Posted by golf_mkII
Waar kan je die vinden dan?

Sloop als je geluk hebt, anders in facebook groepen
Heb die van mij hier in de buurt bij iemand met veel onderdelen weg.

MTyn 02-06-2018 14:36

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
VZIW staan de verstralers gewoon parallel aa het grote licht. Dan zou je genoeg hebben aan 2 korte splitskabeltjes, elk met 3 draden naar de koplamp en 2 naar de verstraler. Helaas kan ik dit in geen enkel schema terugvinden.


Inderdaad. Met een setje van die splitterkabels kan je ze zo aansluiten. Heb ik bij mij ook zo gedaan. Tegenwoordig iets wat lastiger te vinden dus even goed zoeken en navragen..

golf_mkII 02-06-2018 15:32

Dan branden de verstralers altijd mee met de gewone lichten?

The_Maxx 02-06-2018 22:07

Let er wel even op of je wel verstralers hebt. Er bestaan ook breedstralers en die moeten anders worden aangesloten. Staat dan een B in het glas en het glas is meer geribbeld. Die moeten afzonderlijk geschakeld zijn, omdat het mistlampen zijn.
Als je toevallig een dikke bumper met mistlampen of 2 extra mistlampen al hebt, mag je ze in de grill niet eens voeren als het ook mistlampen (breedstalers dus) zijn.

Voor verstraler gelden weer andere regels.

Die splitterkabels zorgen ervoor dat de lampen mee met het grote licht aan zullen gaan. Dat zou de originele afsplitsing ook moeten doen. En zo mag dat ook voor groot licht.

golf_mkII 02-06-2018 22:26

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Let er wel even op of je wel verstralers hebt. Er bestaan ook breedstralers en die moeten anders worden aangesloten. Staat dan een B in het glas en het glas is meer geribbeld. Die moeten afzonderlijk geschakeld zijn, omdat het mistlampen zijn.
Als je toevallig een dikke bumper met mistlampen of 2 extra mistlampen al hebt, mag je ze in de grill niet eens voeren als het ook mistlampen (breedstalers dus) zijn.

Voor verstraler gelden weer andere regels.

Die splitterkabels zorgen ervoor dat de lampen mee met het grote licht aan zullen gaan. Dat zou de originele afsplitsing ook moeten doen. En zo mag dat ook voor groot licht.


Bedankt! Ik ga het eens bekijken, verstralers zijn besteld. Dan kan ik zien hoe of wat

Ottie1976 04-06-2018 09:06

Naar mijn mening zou je ze niet altijd willen hebben branden bij gewoon licht. Je moet ze apart kunnen schakelen.

Met mijn optie kan dat :)

golf_mkII 19-06-2018 20:39

Welke lampen moeten er in de verstralers van een golf 2?
Er staat h3 op de behuizing maar je hebt h3 met 1 aansluiting en een h3 met 2 aansluitingen?


All times are GMT +1. The time now is 17:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.