Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Bentley Continental GT Engine Swap (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=133165)

Mice 22-04-2015 10:55

Autoblog heeft je project opgemerkt ;-)

http://www.autoblog.nl/nieuws/holla..._source=twitter

Van Limburg 22-04-2015 11:20

Quote:
Originally Posted by Mice
Autoblog heeft je project opgemerkt ;-)

http://www.autoblog.nl/nieuws/holla..._source=twitter


*Met dank aan Tjeerd voor de tip! :thumbup:

Rick 22-04-2015 11:34

Die reaguursels ook weer op Autoblog. :D

Neill_s 22-04-2015 12:07

En ik vond de gedachte om een V10 tdi in een RS6 te lepelen een beetje raar van mezelf :D

Ben benieuwd naar het resultaat. En laat de beste man een foto posten van de verbaasde blikken aan de pomp als ie diesel in z'n Bentley staat te pompen ;)

DutchWilco 22-04-2015 13:22

Ik had dit alles niet verwacht en komt mede door dat we niet anders te werk gaan met een Bentley als dat we met bijvoorbeeld een Golfje ook zouden doen.

Ik heb heb net de man van het Autoblog aan de telefoon gehad en zij willen ook graag op de hoogte gehouden worden voor wat dit project betreft.

Ook leuk is dat hij er mee kwam dat we ook andere leuke projecten hebben staan waar zij ook in geïnteresseerd zijn :)

Wat ik nog niet heb laten weten is dat hij deze auto wil laten spuiten door een bekende kunstenaar. Het leer vind hij niet wat en wil de binnenkant van de stoelen en achterbank in het GTI-stof laten bekleden :rolleyes:

Volgende week Dinsdag gaat de Bentley de brug op voor het verwijderen van de W12. Hier begint het project pas echt vind ik :)

Van Limburg 22-04-2015 13:28

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
We zijn er inmiddels al weer 2 weken mee bezig en ik twijfelde of ik dit op dit forum zou plaatsen of niet.

Ik heb besloten om dit toch te plaatsen omdat het misschien weer eens wat anders is en


Goeie beslissing! Waarom twijfelde je eigenlijk in de eerste plaats? Forum staat toch open voor vernieuwing?

DutchWilco 22-04-2015 14:02

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Goeie beslissing! Waarom twijfelde je eigenlijk in de eerste plaats? Forum staat toch open voor vernieuwing?


We doen veel meer werk en projecten dan wat er hier op dit Forum staat. Als ik al deze projecten plaats, kost mij dit veel tijd om bij te houden en ik wil niet die persoon zijn die dit alles post voor het krijgen van aandacht of om stoer te willen zijn.

Ik ben een simpele-boeren-lul en dat zal en wil ik ook blijven. Het gaat mij nog steeds om waar het ooit mee begonnen is en niet om te pochen en om te laten zien wat wij wel niet kunnen, want ik had dit nooit gekund zonder de mensen die ik om mij heen heb en de mensen die mij dit werk gunnen.

Ik plaats dit Bentley project omdat ik dit zie als een zeer bijzondere kans als een soort van beloning dat hard werken, eerlijk zijn, andere helpen enz. soms wel lonend kan zijn.
Ik weet ook maar al te goed dat er mensen zijn die keihard knokken en dit evengoed niet redden, maar ben erg dankbaar dat ik deze kans wel heb gekregen.

Veel mensen zien de VW's maar als een soort van hobby al gaat dat veel verder dan deze Bentley natuurlijk. Het is dit project die het grote publiek bereikt en zorgt voor een stukje erkenning voor het bouwen van dergelijke projecten :)

KennyH 22-04-2015 14:18

Amen!!

Volledig mee eens.

Maar genoeg sentimenteel gedoe :D (no offence). Nu lekker knallen en het project voltooien.

Heb je ook een tijd gekregen van de beste man??

ErwinZ 25-04-2015 19:17

Heel apart. Maar vet! Zeker iets om te volgen.

Audi1981 28-04-2015 19:01

Wilco wat een project weer! Ben benieuwd wat jullie er van maken...

Sjeesbeest 28-04-2015 20:19

Lekker projectje ! Succes met de ombouw, maar dat gaat zeker goed komen.

punk3000 29-04-2015 14:59

word het niet tijd om de beste man te overtuigen om stukken van de pheaton en de motor van de bentley te gebruiken in een mid engine golf?
een w12-650, maar dan road legal?
Kan de beste man niet een account aanmaken hier? :)
Kunnen we hem allemaal op goede gedachten brengen?
Plus, ik ben wel benieuwd wat hij nog meer in zijn garage heeft staan?

DutchWilco 29-04-2015 15:40

Quote:
Originally Posted by punk3000
word het niet tijd om de beste man te overtuigen om stukken van de pheaton en de motor van de bentley te gebruiken in een mid engine golf?
een w12-650, maar dan road legal?
Kan de beste man niet een account aanmaken hier? :)
Kunnen we hem allemaal op goede gedachten brengen?
Plus, ik ben wel benieuwd wat hij nog meer in zijn garage heeft staan?



Ik zal je eerlijk vertellen dat ik afgelopen week een mailtje kreeg van deze man of ik de W12 niet achter in een Golf mk7 wilde bouwen :confused: :rolleyes:

Ik heb hem netjes uitgelegd dat ik eerst dit af wil maken wat een hele grote uitdaging is en voorlopig nog niet klaar is. Als dit af is en hij is tevreden mag hij weer terug komen om wat nieuws te overleggen. Hij is erg enthousiast en moet wat afgeremd worden ipv gestimuleerd :D

Ik ben druk bezig met de Bentley en er is echter veel anders dan bij de Phaeton waardoor ik met zekerheid kan zeggen dat er nog veel werk te doen is.

Foto's zal ik binnenkort weer plaatsen ;)

yuli 29-04-2015 15:59

Zo is het eerst het een dan het ander.

W12 in een golf is al gedaan en was niet zo'n succes.

Laat maar komen die foto's ik volg :thumbup:

DutchWilco 06-05-2015 20:01

We hebben in tussentijd niet stil gezeten en hebben de Bentley motor er ook uit gehaald waardoor er nu veel meer duidelijk is:










Een voorkant met hier en daar een koeler :)












































Bij het uitbouwen van de TDI motor was het al opgevallen dat er ergens een olielekkage zou zitten. In eerste instantie was ik bang dat hij bij de krukas-keerring vandaan zou komen, maar na dat de motor er uit was bleek het de 2 deksels van de distributieketting te zijn gelukkig:












































We zijn zo ver dat we nu met zekerheid kunnen zeggen dat zowel de motorbalk als de motorsteunen niet uit te wisselen zijn waardoor de TDI-motor er nog niet in past. Ik heb inmiddels andere steunen besteld waarvan ik hoop dat het met deze wel zal gaan passen :rolleyes:



Audi1981 06-05-2015 20:13

Als je daar ooit iets aan hebt of sleuteltje laat vallen ben je zooo de lul :rolleyes:

g-loudertje 06-05-2015 21:17

Wat een groot geheel is dat, bak+blok :eek:

Audi1981 06-05-2015 21:27

2 r32 motoren met 2 turbo's en een quattro bak eraan? Lijkt me dat dat groot is ja :screwy:

yuli 06-05-2015 22:02

Het is toch niet zo dat we dit elke week zien op het VF. Het is een bizar grotesk blok en zulke blokken gaan we steeds minder zien in de toekomst.

KennyH 06-05-2015 22:13

Tering wat een ding zeg! :screwy:

Maar die tdi is ook een joekel van een motor. Of is dat gezichtsbedrog? :confused:


All times are GMT +1. The time now is 20:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.