Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Vento Vice goes VAG again: Corrado 2.0 16V Moonlightblue (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=79441)

Vento Vice 28-01-2011 21:31

Rims
 
velgen maken de auto
Zoals ik al in de beginpost zei, wil ik ooit een 16" 'breed-setje' van Azev o.i.d.
Deze zijn aardig aan de prijs, dus daar wacht ik nog even mee...

..., maar die matzwarte Borbets T ben ik nu wel een beetje zat, dus na lang zoeken vond ik een setje 17" lichtmetalen velgen.
Ze hebben op een Polo 6N gezeten, waar ze naar mijn mening tè groot voor zijn en dáárvoor op een Seat Ibiza (ook een soort Polo, dus... lees: heeft dezelfde VAG-bodemplaat)

Gisteravond ben ik dus maar 'ff' heen en weer gereden naar Biddinghuizen (ca. 105 km) :screwy:
Ik had daar namelijk een setje gevonden met nog goede 205-40/17-banden voor een schappelijk prijsje.
De velgen hebben wel wat stoeprand-schade, maar niks ernstigs.
(als het wat warmer wordt, ga ik dat wel 's bijwerken...)

Maar vandaag wilde ik na mijn werk wel zo snel mogelijk de velgen passen, natuurlijk!
Het zijn 17" velgen van Mille Miglia, type F-20, ET37, 7J



ze vullen de wielkasten goed



vóór zitten ze vrij diep...



...achter zit er een spacer van 10 mm tussen



17" 1000 MIGLIA F-20 (20-spaaks)

Ik ben er wel tevreden mee; het zijn niet tè overdreven, tijdloze velgen, naar mijn mening ;)
Groter moet echt niet en qua hoogte ben ik eigenlijk ook wel tevreden :thumbup:

cartman 29-01-2011 07:28

Ziet er goed uit

Jinzo 29-01-2011 11:41

Om eerlijk te zijn vond ik de borbet t's mooier.
Ik had me gewoon 9j t's voor achter geregeld vind dat echt mooi uit zien.

Vind deze net iets te groot, maar dat is mijn mening ze zijn in ieder geval niet lelijk.

Dr.Golf 29-01-2011 14:17

Hele vooruitgang, kheb ze live gezien. :D
Mooie bak zo.... :thumbup:

Vento Vice 30-01-2011 18:57

Quote:
Originally Posted by Jinzo
Om eerlijk te zijn vond ik de borbet t's mooier.
Ik had me gewoon 9j t's voor achter geregeld vind dat echt mooi uit zien.

@Jinzo:
De Borbets zijn matzwart gespoten en waarschijnlijk niet voor niks...
(ik zal 's kijken of er nog wat van valt te maken...)
Je mag er trouwens ook wel een bod op doen; maar wel zonder de bandjes! ;)

Ik was dat 'goedkope uiterlijk' een beetje zat en ben gaan zoeken; idd voor iets met 9J achter :thumbup:
Gaandeweg kwam ik deze tegen en kon ze voor hun prijs niet laten liggen...
Een breed-set komt later nog wel eens!

Madison 01-02-2011 18:06

Ha,gevonden! :D
Leuke nette Corrado!
Vandaag effies live gezien :)

-Jens!- 01-02-2011 19:04

Even back in the day, najaar 2010..... :)




Héél verschil, maar deze 17-ers zijn ook wel leuke wielen.

Stel je van die borbets niet te veel voor....waren knakenvelgen rondom in de stoeprandschade en niet 100% recht, maar wel met goede winterbanden!

Jinzo 01-02-2011 20:07

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
@Jinzo:
De Borbets zijn matzwart gespoten en waarschijnlijk niet voor niks...
(ik zal 's kijken of er nog wat van valt te maken...)
Je mag er trouwens ook wel een bod op doen; maar wel zonder de bandjes! ;)

Ik was dat 'goedkope uiterlijk' een beetje zat en ben gaan zoeken; idd voor iets met 9J achter :thumbup:
Gaandeweg kwam ik deze tegen en kon ze voor hun prijs niet laten liggen...
Een breed-set komt later nog wel eens!


Als ze nu steek 5x100 zouden hebben had ik zeker interesse. :D
9j achter ziet gewoon dik uit op Corrado. :thumbup:

Dennis-Mash 01-02-2011 22:56

Die Clubsports zijn geil!

HannoverEdition 01-02-2011 23:05

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
Gisteravond ben ik dus maar 'ff' heen en weer gereden naar Biddinghuizen (ca. 105 km) :screwy:


17" 1000 MIGLIA F-20 (20-spaaks)

Ik ben er wel tevreden mee; het zijn niet tè overdreven, tijdloze velgen, naar mijn mening ;)


Tja voor mooi spul moet je nou eenmaal vaak een paar 100 km rijden :D

Maar staat erg mooi René, :thumbup:

en de kleur komt ook erg mooi uit op deze foto!blijft mooie kleur dat moonlight blue! :wow:

Marcus BBS 01-02-2011 23:17

Mooie Corrado. Geniet ervan, ze worden schaars! :thumbup:

Dr.Golf 02-02-2011 15:14

René in zijn 16v (op de A9)

http://www.youtube.com/watch?v=U5ujQsFZwUI

omdat mijn auto naar de garage moest, is ventovice even met me mee gereden en onderweg ff dit kiekje geschoten.

Vento Vice 02-02-2011 18:07

cool!

Vento Vice 08-02-2011 12:45

een auto van 'vice' zònder ICE?! dàt kan niet!
 
thnx for the compliments :thumbup:

ICE, ICE, baby!
Afgelopen week heb ik stukje bij beetje weer het één en ander qua muziekinstallatie in de Corrado geplaatst.

De MASK zat er al wel in, maar nog niet helemaal zoals het hoort...
Dat had ik voorlopig zo gelaten, omdat er nòg een paar kabeltjes aan vast moesten: (deze waren voor het gemak in de BMW achter gebleven...)
-3 cinchkabels voor 'front', 'rear' en 'sub'
-1 cinchkabel voor een eventuele DVD/AUX
-verloopkabeltje voor de antenne
Nu heb ik daarbij wel een paar keer lopen vloeken, want zó veel kabels en zó weing ruimte achter de radio, dat kan #$%&* :mad: toch niet?! (iedereen met een Corrado weet, waar ik over praat...)
Om dit toch gedaan te krijgen, heb ik de omlijsting van de tellers èn de kap onder het dashboardkastje gedemonteerd; dan kun je nèt met je vingers de kabel-shit wat opzij duwen. Dus het is uiteindelijk gelukt! :rolleyes:

Ik heb de 3 tulpsnoeren en rechter vóórspeakersnoer netjes langs de rechter kant weg gewerkt; de dikke pluskabel, samen met de signaalkabel en linker vóórspeakersnoer lopen langs links. De versterker hangt nu aan het rechter rugdeel van de achterbank.
Ik wil dit nog iets netter maken, maar dat komt later...



JBL GTO versterker met B-52 condensator

Ondanks dat de mogelijkheid er wèl is (6-kanaals versterker), heb ik maar besloten om de subwoofer achterwege te laten; de speakers achterin hebben aardig wat bass en van de ruimte achterin blijft anders maar weinig over...

...of heeft emand mss een idee voor een andere plek voor de 12" sub? Mijn reservewiel wil ik deze keer graag behouden, dus dáár komt-ie iig niet...



KENWOOD KDC-W808 HU



uitneembare 30 Gb I-pod in houder

specificaties van de installatie (voor de liefhebbers...):
-KENWOOD MASK KDC-W808 headunit
-KENWOOD I-pod interface
-30 Gb I-pod photo
-KENWOOD KFC-S1382 13cm speakers vóór 160/35 watt
-JBL GTO 936e 6" X 9" speakers achter 300/100 watt
-JBL GTO 755.6 6-kanaals versterker 6 X 150 watt
-B-52 1 fahrad condensator


matten!
Gisteren kreeg ik de bestelde matten binnen; ca. € 60,- bij www.matten-online.nl, inclusief een extra bestuurdersmat.
De randen zijn omzoomd met een marineblauw randje. Dat kleurt mooi bij de lak.
Deze heb ik gehad van mijn vriendin, alvast voor mijn verjaardag; thnx, schat! :tongue:
Vandaag dus maar eens de auto grondig uitgezogen en de nieuwe matten geplaatst.



weer een stukje netter!

Dr.Golf 09-02-2011 22:41




ienie mini meet......

Vento Vice 09-02-2011 23:11

Hé, wel ff de juiste auto op de voorgrond, hè?! ;)



HannoverEdition 12-02-2011 16:49

misschien wat ''spare parts'' voor je Corrado Rene, :rolleyes:

Vento Vice 12-02-2011 18:45

...beetje te ver voor mij..., maar ook 'n beetje raar;
Er staat op de RDW dat het een 100 kW is (dus een 16V), maar hij heeft 5-gaats velgen (=VR6) :screwy:

HannoverEdition 12-02-2011 19:03

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
...beetje te ver voor mij..., maar ook 'n beetje raar;
Er staat op de RDW dat het een 100 kW is (dus een 16V), maar hij heeft 5-gaats velgen (=VR6) :screwy:


Tsja voor ''leul spul'' moet je vaak een paar km rijden helaas,lijkt zo op het eerste gezicht ook wel dezelfde blauwe kleur als die van jou :rolleyes:
is idd een 16v op kenteken,en ook nog een automaat.... :screwy: :D
Misschien ooit naar 5-gaats onderstel omgebouwd? wie zal het zeggen...?
Maar voor plaatwerk/interieurdelen etc leek mij dit wel ideaal voor jou mocht je nog ergens naar op zoek zijn :thumbup:

Vento Vice 14-02-2011 16:09

verder met poetsen...
 
poetsmenneke...
Gisteren was het droog, dus kom ik eindelijk weer een stuk van de auto poetsen. Ik gebruik hiervoor een simpele (Praxis?) poetsmachine, ooit van Dr.Golf gehad, maar veel gedeeltes moeten toch echt met de hand...

De vorige keer (ca. twee weken geleden) zijn alleen de vóórspatborden en de motorkap gedaan; omdat die het minst mooi waren.
Het was min of meer een test of het überhaupt wat beter kon worden... Gelukkig wel, maar op de motorkap bleef nog steeds een doffe plek zichtbaar... :(
Dit heb ik gisteren met Comandant 3 alsnog weer wat beter gekregen; je ziet nu ook, dat het ooit is bijgespoten in een iets andere tint, maar het glimt wel weer! ;)

Ook zijn nu de deuren, achterspatborden , zijkanten van de bumpers èn de achterklep/spoiler gepoetst; die paar plekjes waar ooit iets is geprobeerd weg te wrijven (dat was zichtbaar!) zijn nu gelukkig verdwenen:



de druppeltjes regen blijven weer mooi liggen :D




het paneel onder de kentekenplaat moet nog...

Ik moet het dak, de spiegels, het achterpaneel en de achterbumper t.z.t. ook nog doen...
... maar ik heb nu nòg lamme klauwen! :tongue:

trekhaak?
Wij hebben een caravan en hebben hier ook veel plezier van...
...dus moet er op de Corrado eigenlijk een trekhaak... SHIT!

Dat is natuurlijk geen gezicht en ik moet zeggen dat ik dat op de BMW dit heel netjes had opgelost :D ; hier zat een afneembare kogel op, waarbij het koppelings-gedeelte geheel onzichtbaar werd afgedekt met een afdekplaat, wanneer het spul dus niet in gebruik was.


zie jij hier de 'trekhaak' zitten? hij zit er toch echt...

Voor een Corrado is zowieso weinig tot niks te vinden (...nieuw natuurlijk wel...)
Gurby hier heeft een origineel VAG(!) afneembaar systeem op zijn VR6, waarbij ook een afdekplaat wordt gebruikt, maar dit was niet te koop en het kÃ*n netter...

Het monteren van een trekhaak/achterbumper is nèt als bij een Golf Mk2, waarbij er twee steunen de kokerbalken inschuiven en deze van onderaf met vier bouten worden vastgezet.
Ik denk dan ook, dat een trekhaak van een Golf 2 aardig in de buurt komt of i.i.g. makkelijk is aan te passen voor de C. En deze zijn er zat te vinden!
Het is bovendien een constructie, die het simpel (èn vrij snel) (de-)monteren van een bumper mogelijk maakt.

oplossing:
Mijn (simpele) idee is dan ook om 'gewoon' een tweede achterbumper (compleet met trekhaak) op voorraad te hebben, die er dus alleen tijdens de vakantie 'ff' opgaat :thumbup:
Een 7-polig 'stopcontact' kan ik altijd wel èrgens wegwerken en deze blijft dus wel permanent aanwezig!
*volgens mij is dit namelijk de enige, estetisch verantwoorde oplossing voor een Corrado die mogelijk is...
wordt dus vervolgd...



meten is weten

Hiervoor heb ik vorige week wel even de achterbumper eraf gehad, om wat maten te meten...
Meteen ff de uitlaatdemper iets hoger gezet, want dat was nog niet helemaal naar mijn zin... :)
Kentekenplaat achter zit nu wat beter vast, zodat-ie niet meer meetrilt met de bassen... :cool:
De letters van de kentekenplaat vóór waren wat beschadigd (steenslag), dus die heb ik toen ook opnieuw zwart gemaakt met een spuitbus matzwart en een.... wattenstaafje :rolleyes: (mieren-neuker, hè?!)

By-the-way:
Happy Valentine's day!!!



'Hou Van Je, Schatje!' :wuv: (check kentekencombinatie...)


All times are GMT +1. The time now is 03:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.