Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Lupo, Fox en Up! (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=77)
-   -   Lupo FK streetsport set te stug, andere alternatieven? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131914)

JeeWee 10-02-2015 18:05

Lupo FK streetsport set te stug, andere alternatieven?
 
Zoals de titel al zegt, onlangs een FK streetsport set onder de lupo van de vriendin gezet maar die vind ze toch echt te stug. Het gaat om deze set: klik hier voor de link naar de FK site

Dus nu op zoek naar een andere set die comfortabel is. Zelf vond ik mijn jetta MK2 met Vmax altijd wel comfortabel genoeg, maar had ook eens in Sander Wa Oars zijn passat gereden met TA Technix en vond dat ook erg comfortabel, maar nu is een lupo geen passat... beetje andere wielbasis...

wie heeft ervaringen met Lupo schroefsetten, heb de search functie gebruikt maar vond veel verschillende reacties, hopelijk krijg ik hierdoor nog wat meer info.

Vmaxx
K sport
TA technix
AP
tectuning
Sjaaks autoservice
ander merk?

alle raad en daad is welkom! Set hoeft niet laag maar moet wel comfortabel zijn.

René 10-02-2015 18:18

Wat is je budget?

JeeWee 10-02-2015 18:44

grofweg 300

René 10-02-2015 19:07

Okee...ik had daar voor een 2e hands set van FK. Maar dat was dacht ik een high sport inox met in hardheid verstelbare koni's...reed perfect en denk in de zachtste stand ook behoorlijk comfortabel. Maar nieuw helaas boven je budget. Andere merken onder de luup heb ik geen ervaring. Wat voor band heb je eronder? Erg plat rubber maakt het geheel ook vaak kneiterstug

JeeWee 11-02-2015 09:47

Winterset is 155/65R14 dunlop sp winterresponse (orginele maat)
Zomerset is 165/55R15 bridgestone potenza dus ook niet megaplat...

Maar ik had op Marktplaats en ebay ook al gezocht naar een goede 2e hands set, maar niet kunnen vinden. Ben zelf wel fan van SPAX (heb ik onder de kever) maar een gebruikte Koni, D2, H&R, Bilstein, eibach oid zou het ook echt wel kunnen doen.

Zojuist nog met sjaaksautoservice gesproken en die heeft zijn zwart oranje sets niet voor lupo's en daar kan hij blueline voor leveren, maar het is hem niet bekend of die soepeler zijn dan een FK ak streetsport

JeeWee 13-02-2015 12:21

upje

Gertjan 13-02-2015 22:54

Probleem met een Lupo is dat ie te licht is, en de goedkope schroefsetjes hebben allemaal dezelfde veren, van een Lupo tot een Passat :D

JeeWee 14-02-2015 07:36

zou het aan de veren liggen denk je, of is het meer de schokbreker zelf? Ik heb de H&R veren nog liggen van de vaste verlagings set dan kan ik die er net zo goed tussen zetten.

R-oy 24-02-2015 18:44

In principe wel. De veren zijn de boosdoener. Ik rij met dezelfde set en vind 'm af en toe ook erg stug.

JeeWee 02-03-2015 22:39

het is ook met name achter, voor vind ik het wel meevallen, toch er maar onder gezet door gebrek aan alternatieven. Dus ik ga achter een andere veer proberen.
Al moet ik zeggen dat ik die H&R veren ook niet fantastisch vind, hangt snel in de kont als je er iets gewicht in gooit, of bv met 4 volwassenen gaat rijden. Valt mij tegen van zo'n merk.

R-oy 06-03-2015 23:45

Ik zit met hetzelfde. Op de snelweg is het prima te doen zolang de weg niet oneven is. Aardig wat bump-steer en soms iets wat harde klappen op de vooras.
En die merk ik vooral in de onderrug..

Ik denk er over na om richting een vaste verlaging (30/30) van eibach of een AP schroefset te gaan. Eibach schijnt een stuk zachter te zijn wat uiteindelijk ook fijner zal rijden.

huinkroese 20-12-2016 00:17

Ik had onder mijn 1.4 16v ook vaste 30 of 40mm verlaging.
Met originele dempers reed dat heel prima. Op 185/45/15 dus redelijk plat bandje.


All times are GMT +1. The time now is 23:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.