Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf Mk.II 2.0 16v Turbo (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142663)

R.icky 14-10-2018 19:41

Golf Mk.II 2.0 16v Turbo
 
Tijdje niks gepost hier, tijdje ook geen vw meer gehad maar na dik 6 jaar begon t toch weer te kriebelen en heb ik bij Dutch Wheelz een oude bekende gekocht, gebouwd destijds door Seinhorst met een uitdraai erbij van van Vught met het vermogen op 306 pk





Specs even van marktplaats erbij:
opgeboord onderblok van een 1.9 TDI nu 1987cc
-speciale gefreesde drijfstangen
-speciale Audi S2 zuigers
-stalen koppakking
-bewerkte kop van een abf
-speciaal op maat gemaakt inlaatspruitstuk van alu
-8 injectoren (2 per cilinder, voor het beter stationair lopen)
-speciaal geslepen turbo nokkenassen
-verzwaarde klepveren
-klepzittingen doorgestoken
-speciale turbo (turbinewiel van een RS2, compressorwiel van garret gekogelagerd).
-downpipe en de rest van de uitlaat in van hittebestendig RVS (met een binnendiameter van 75mm).
-uitlaat van RVS
-2 lambdasondes (1 voor de DTA en 1 voor het afleze van je mengsel).
-het motormanagment wordt geregeld door DTA
-elektronische ontsteking ipv de standaard rotor en verdeler
-sinterplaat koppeling (sachs)
-verzwaarde drukgroep (sachs)
-shortshiftmechanisme (voor sneller schakelen)
-aandrijfassen van G60
-Grote intercooler (mercedes artego)
-op maat gemaakte aluminium intercoolerbuizen.
-samco turbo en intercooler aansluitingen
-radiateur van G60
-race thermostaat (opent bij 75 graden)
- Externe Oliekoeler
- Catchtank
- Kms lambda controller

306PK + uitdraai aanwezig.
Auto is op de weg afgesteld.
Auto is klaargemaakt voor serieus vermogen.

Vorige week voorzien van grote beurt, auto heeft langere tijd stil gestaan. Distributieriem, v-snaar, bougies, olie etc is vervangen. Verse tank octaan 102 getankt

Porsche remmen aan de voorzijde
Golf 4 remtangen aan de achterzijde
Onderstel voorzien van sterke rubbers
Rolkooi
Sparco kuipstoelen
4 punt gordel
Centrale vergrendeling met afstandbediening icm clifford alarm.

Vind t weer super om te hebben en ik miste het best wel :D :D

Maar ik heb dit deze zondag voor het eerst eens erin gereden en het eerste probleem kwam naar boven. Tussen de 2500 en 3500 toeren houd de motor in, ploffen en wilt er niet meer boven komen. Aangezien ik verder geen geschiedenis heb of de bouwers ervan ken, heb ik de standaard dingen gedaan zoals vaccuumlek testen, bougies vervangen, kabels doorgemeten maar dit klopt verder allemaal. Tijdens de testrit waar ik mee mocht rijden, was hier niks van te merken en reed de auto als een speer, ik raak niet gauw sprakeloos maar er is voor alles een eerste keer :) :) Mochten er nog mensen hier zitten die van deze auto afweten en mij verder kunnen helpen met dit probleem dan graag :D

Extremy 15-10-2018 09:43

Gaaf ding!! Kun je communiceren met het DTA? Mogelijkheid om een log te maken waarbij de problemen zich voordoen?

sixpack 15-10-2018 17:04

Ruig!

Mooi ding!

Die storingen worden ook wel weer opgelost ;)
Suc6!

R.icky 15-10-2018 17:39

@extremy, ik heb een mogelijheid om in de dta te komen dmv een kabel en de firmware, dankzij een duidelijk gesprek met Seinhorst motorsport, die de motor destijds gebouwd heeft!. De simpele dingen doormeten kom je ene hoop te weten maar met een simpele log om te kijken hoeveel lucht hij mengt met de benzine, het stationair vermogen etc, kun je uit de dta log een hoop meer info halen was zijn antwoord (: Daar kunnen we van het weekend weer mee aan de gang

vdWal. 15-10-2018 21:09

gave basis hoor :thumbup:

Black Devil 15-10-2018 21:36

Mooie aankoop. Stapeltje liefde erin en rammen maar!

Extremy 16-10-2018 07:56

Quote:
Originally Posted by R.icky
@extremy, ik heb een mogelijheid om in de dta te komen dmv een kabel en de firmware, dankzij een duidelijk gesprek met Seinhorst motorsport, die de motor destijds gebouwd heeft!. De simpele dingen doormeten kom je ene hoop te weten maar met een simpele log om te kijken hoeveel lucht hij mengt met de benzine, het stationair vermogen etc, kun je uit de dta log een hoop meer info halen was zijn antwoord (: Daar kunnen we van het weekend weer mee aan de gang


Klopt helemaal, je kan er erg waardevolle info uithalen die het zoeken een stuk makkelijker maakt. Succes dit weekend!
Kijk even vanaf hoeveel toeren/ druk die tweede bank injectoren gaat meedoen en wat dat met je AFR doet.

Van Limburg 16-10-2018 11:45

Dik. Die heeft heel wat leuks er op! Maar je zegt op de weg afgesteld?
Doen ze dat niet om een basis neer te zetten? Achteraf zal je alsnog de bank op moeten voor top vermogen.

R.icky 16-10-2018 18:55

Hij is op de weg afgesteld zo'n 14 jaar geleden en uit een rollerbank uitdraai van zo'n 2 weken bij van vught is er 306pk uitgekomen. Er zal/kan/misschien nog meer inzitten maar ik wil eerst de probleempjes oplossen voordat ik ermee verder ga, tis vooral veel inlezen en uitzoeken ipv echt sleutelen

René 16-10-2018 19:25

Tof apparaat!

Edition-Blue 16-10-2018 19:29

Heel gaaf, mooi apparaat.
Dit was in 2009 in drachten.






Roy16VG60 16-10-2018 20:28

Erg dikke machine! Veel plezier ermee! :thumbup:

Pedaalemmer 17-10-2018 11:04

Heel bruut apparaat, hopelijk is de storing er snel uit.
Gaaf dat hij na al die jaren nog niet in onderdelen is weggegaan, zal wel bizar zijn met zoveel pk op de voor wielen.

Van Limburg 17-10-2018 11:56

bizar dat die foto van 2009 zo veel gelijkenissen toont met nu. Tot aan de positie van tyraps toe.

Bluepower 17-10-2018 15:05

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
bizar dat die foto van 2009 zo veel gelijkenissen toont met nu. Tot aan de positie van tyraps toe.


Ik gok al die tijd gewoon in de stalling gestaan tot nu...

R.icky 17-10-2018 17:24

Er is door de vorige eigenaar idd niet veel mee gereden ;) Ikzelf ga m voor gebruiken waar hij voor gebouwd is maar echte meetings en toerritjes zal er niet inzitten.

The Skinnmeister 17-10-2018 18:06

Gaaf apparaat, succes met de storingen en alvast veel rijplezier!!

Rallye-VR6t 17-10-2018 18:43

Ken de auto al sinds 2002. De eigenaar heeft destijds zelf ook motoren gebouwd. Seinhorst in Neede stelde de motor dan af.

VolkswagenRacing 17-10-2018 19:19

Gaaf ding, met een hoop speciale onderdelen ;)

R.icky 18-10-2018 17:47

@Rallye-VR6t, Seinhorst himselluf is nu sinds een paar jaar met pensioen maar hij kon de auto nog goed voor zich houden :D Voor onderdelen van de dta computer raadde hij ook Alons Autosport aan maar die zijn nu op vakantie denk want je krijgt alleen t antwoord apparaat


All times are GMT +1. The time now is 02:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.