Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Groupbuy Motorsport Shifter (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131074)

Dub-Detail 27-12-2014 13:23

Groupbuy Motorsport Shifter
 
In het project topic van rene was ter sprake gekomen of wij niet een Motorsport Shifter konden bouwen in een kleine serie.
Dit is uiteraard geen probleem, vandaar dit topic.

Wat wij kunnen aanbieden is een replica motorsport shifter waarin wij kleine aanpassingen hebben doorgevoerd om het product in onze ogen toch nog iets te verbeteren.
De aanpassingen zitten hem vooral in de manier waarop de scharnierpunten worden bevestigd van de pook, de gebruikte materialen en de keuze om bepaalde verbindingen te verlijmen ipv. een klempassing toe te passen.

Wat kunnen wij aanbieden:
-Shifter assembly.
-Toren naar wens.
-Schakelkabels.
-Overige brackets.

De prijs van de kale shifter assembly met toren start bij €400,- deze prijs daalt naar mate er meer aanmeldingen zijn.
Kabels maken wij op maat indien er voldoende aanmeldingen zijn. Deze kunnen ook via bijvoorbeeld CAE worden verkregen.

Foto's ter Illustratie (De uiteindelijke shifter steeks zowel optisch als technisch iets anders in elkaar, maar het idee blijft gelijk)










Voor overige info PM of info@dubdetail.com.
Aanmelden kan door te reageren op dit topic en de lijst te kopiëren in de reply met jou naam als toevoeging.

Gr, Pim Bonne
Dub-Detail


Geïnteresseerden:
-Deckedm
-Dragracer

-Racecees
-MTDI
-Dubster.be
-Richard-Polo
-Scully
-MelG60
-Joentje
-Oudelut
-JaapL
-SciroccoGTII
-Velden9
-PimVW
-vdWal
-Abeltje
-Dokter D
-Speedfreax
-eddieA
-paulusGTI
-Mark MK1
-Arjan v
-Dieter9
-ScareMercy
-Dannyvw86

-Splituser
-Rickyg
-Richard
-vwG60

-TimMK1
-Gijs
-jantje1991
-The Green

-Jeroen Verreij
-Jeffrey Cop

-Simon Mcnamara

-Patrick Dros
-Boy Majoor

-Edit-
Standaard is deze Shifter voor kabel geschakelde bakken.
Met andere kabels en een extra frame kunnen ook stangen geschakelde bakken worden bediend.
Ook is het mogelijk om 085 bakken te schakelen. Daarvoor komt een andere pook en een schakelstang beschikbaar samen met een inlas deel voor de tunnel.

Ik houd in deze thread alleen de geïnteresseerden bij.
Wij nemen over een aantal weken met iedereen persoonlijk contact op voor het eisen en wensen pakket. Dan wordt opgemaakt wie nog steeds serieuze interesse heeft en als laatste worden de definitieve prijzen bekende gemaakt. Daarna worden de bestellingen opgenomen en de eerste batch geproduceerd.

Bluepower 27-12-2014 14:15

Goed intitiatief, Pim!

De originele CAE torens zijn stervensduur(ik heb er ook nog 1 liggen) en die VWM replica dingen zijn daarentegen weer vaak bagger van kwaliteit(bouwwijze en/of schakelen zelf)..

Succes, maar ik denk wel dat de animo aardig groot zal zijn, zeker gezien de prijs!

René 27-12-2014 14:53

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Goed intitiatief, Pim!

Succes, maar ik denk wel dat de animo aardig groot zal zijn, zeker gezien de prijs!


+1!

Jelle-Mk1G60 27-12-2014 15:14

heel nette prijs, had je dit maar een jaar eerder gedaan! :D
Ik heb voor de mijne €1100 betaald, zwart geanodiseerd en met kabel.

Kabels appart kosten ook €200 bij CAE dacht ik.

Deckedm 27-12-2014 20:24

interesse... voor in de mk3 vrt

Dub-Detail 27-12-2014 20:47

Geïnteresseerden tot nu toe:
Volksforum:
-Deckedm

Buiten volksforum:
-3 personen.

dragracer 27-12-2014 22:11

Heb ook evt. interesse.

Mail met enkele vragen is naar jullie toe gestuurd. :thumbup:

racecees 27-12-2014 22:16

Mooi project! Zeer geïnteresseerd, mits geschikt voor mijn bak die aan een 9A motor hangt.
Ziet er hetzelfde uit als deze: linkje

Motor en bak worden in een MK1 1980 gebouwd.
Wat zijn de voordelen en heb ik nog extra's nodig zoals kabels enz?
De prijs mag in een PB'tje
Als het past op mijn combi is mijn deelname zeker.

Gr. Cees

racecees 27-12-2014 22:22

Geïnteresseerden tot nu toe:
Volksforum:
-Deckedm
-Racecees

Buiten volksforum:
-3 personen.

Oudelut 27-12-2014 22:27

Ook te gebruiken bij bakken met schakelstang (085) ?

Dub-Detail 27-12-2014 23:08

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Ook te gebruiken bij bakken met schakelstang (085) ?


Kan wel, maar werkt wel iets anders. Moet nog wat extra maatwerk voor worden gedaan. Waardoor de prijs automatisch wat hoger is.

Mtdi 28-12-2014 07:51

Doe mij ook maar 1.

Scully 28-12-2014 09:06

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Kan wel, maar werkt wel iets anders. Moet nog wat extra maatwerk voor worden gedaan. Waardoor de prijs automatisch wat hoger is.



Als de kabelgeschakelde versie een succes is, is het dan een optie om ook een stanggeschakelde versie aan te bieden? Ik heb hier wel interesse in namelijk.

dubster.be 28-12-2014 09:16

Interessant topic...

In welke termijn verwacht je de productie te starten?

Ik moet zeggen dat ik een replica van de vw m shifter heb gehad... Gehad dus...

Ik ga nu rijden met stangen op de g60 bak in de golf 1 , de magere kwaliteit v d shifter was 1 v d redenen waardoor ik terug besloten heb dit Te doen. Een mooie versie voor stangen kan dus interessant zijn voor mij, maar zou ook zeker kabelversie overwegen :rolleyes: terug ombouwen is namelijk niet het grootste werk in een golfje1.

richard-polo 28-12-2014 10:07

Quote:
Originally Posted by Scully
Als de kabelgeschakelde versie een succes is, is het dan een optie om ook een stanggeschakelde versie aan te bieden? Ik heb hier wel interesse in namelijk.



Ik heb ook wel interesse als ze beschikbaar komen/zijn :thumbup:

Dub-Detail 28-12-2014 10:54

Scully en Richard-Polo.
Deze shifter met kabels werkt ook op een stangen geschakelde bak met een extra frame wat op de bak wordt geschroefd.

MelG60 28-12-2014 13:36

Doe mij er ook maar 1.

Deckedm 28-12-2014 13:57

Dit gaat de goede kant op.... wanneer horen we meer etc? fotos van proto? etc... kleuren? bedankt

Bluepower 28-12-2014 14:26

Proto volgt als Pim bij mij is geweest.. Geduld dus nog even....

Dub-Detail 28-12-2014 15:47

Zoals bluepower al aangeeft moet ik nog even wat kleine onderdeeltjes in CAD zetten.
mbt. torsieveren en kleine busjes.
Daarvoor heeft het geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden.

Daarna zal ik een proto bouwen. Uiteindelijke productie zal in Februari Maart plaats vinden. Tot die tijd heb ik het te druk met projecten van klanten en hebben we mooi de tijd om zoveel mogelijk aanmeldingen te krijgen.

Mvg, Pim Bonne


All times are GMT +1. The time now is 07:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.