Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Standkachel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89544)

Fahrvergnugen 04-09-2011 19:59

Standkachel
 
mede passaters,

Ik wil een standkachel in mijn 2ltr TDI Highline uit 2006 bouwen. Heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een standkachel?

Ik zie op ebay behoorlijk veel kachels te koop staan, voor zover als ik het heb kunnen achterhalen zitten de brandstofpomp, waterpomp, uitlaat allemaal geintegreerd. Heb ik nog meer nodig om dit in mijn auto te monteren en aan te sluiten?
Gaat dit in samenwerking met de climacontrol??

BVD, Paul

roy-mk1 04-09-2011 20:01

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
mede passaters,

Ik wil een standkachel in mijn 2ltr TDI Highline uit 2996 bouwen. Heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een standkachel?

Ik zie op ebay behoorlijk veel kachels te koop staan, voor zover als ik het heb kunnen achterhalen zitten de brandstofpomp, waterpomp, uitlaat allemaal geintegreerd. Heb ik nog meer nodig om dit in mijn auto te monteren en aan te sluiten?
Gaat dit in samenwerking met de climacontrol??

BVD, Paul


wauw! een auto uit de toekomst:) nee grapje, ik heb laatst ook een topic geopend omdat ik zelf ook een standkachel wil plaatsen in me golf 1. Ben benieuwd wat de reacties bij jou zijn en of je er ook mee verder gaat.

twan16v 04-09-2011 20:01

je loopt wel erg voor uit , auto uit 2996

Fahrvergnugen 04-09-2011 20:20

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
wauw! een auto uit de toekomst:)


Quote:
Originally Posted by twan16v
je loopt wel erg voor uit , auto uit 2996


:redface: :redface: sorry, maar dit helpt mij niet met mijn kachel.

Paul.

Fahrvergnugen 08-09-2011 19:38

Ik heb ondertussen al een Webasto Thermo Top V gekocht. Niemand die hier verstand van heeft??

sixpack 08-09-2011 19:58

http://www.techwebasto.com/heater_m...shop/63378A.pdf

http://www.techwebasto.com/heater_main/907512.pdf

Fahrvergnugen 08-09-2011 20:08



Hey bedankt,

Hier kom ik alweer wat verder mee, heb je enig idee of de Thermo top V anders is dan deze C?

Ook ben ik nog op zoek naar de inbouw instructie in een Passat 3c, en dan vooral info over hoe het een en ander op de bestaande climaatinstallatie zit aangesloten. (CAN bus??)

Paul.

Fahrvergnugen 11-09-2011 18:27

Ondertussen heb ik ook een T91 set, brandstofpompje, draadboom en brandstofleiding aangeschaft. Nu alleen nog een Canbus kabel en dan ga ik het gewoon proberen. Helaas kan ik na dagen zoeken en vragen op internet niet de juiste of voldoende info vinden, dus ik zie wel waar ik tegenaan loop.

Paul.

Gijs 11-09-2011 21:29

Ben benieuwd Paultje Puntlas. Ik loop hier ook al een tijd mee in m'n hoofd voor in de TDI, dus ben benieuwd. Ideaal, zo'n standkachel :)

Fahrvergnugen 11-09-2011 21:32

Quote:
Originally Posted by Gijs
Ben benieuwd Paultje Puntlas. Ik loop hier ook al een tijd mee in m'n hoofd voor in de TDI, dus ben benieuwd. Ideaal, zo'n standkachel :)


Hey Gijs,

Ga je een beetje lopen slipstreamen :mad:


:D Paul.

Gijs 11-09-2011 21:34

Jup :D

Fahrvergnugen 12-09-2011 19:56

Quote:
Originally Posted by Gijs
Jup :D


Jeugd van tegenwoordig.

vwmotorsport 12-09-2011 20:41

een beetje vw heeft standaard een standkachel. bij een touran zit die rechts onder de voorbumper kost 50 euro op de sloop

Fahrvergnugen 12-09-2011 20:51

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
een beetje vw heeft standaard een standkachel. bij een touran zit die rechts onder de voorbumper kost 50 euro op de sloop


Ik heb een beetje VW maar daar zit het niet op, vandaar dat ik het op wil bouwen.
Ik heb momenteel de kachel, br.st.pomp, afstandsbediening+module+antenne en nieuwe kabelboom. Geloof me, dit kost iets meer dan €50,- en dan heb ik nog niet alles.

Paul.

Fahrvergnugen 14-09-2011 20:03

De eerste onderdelen zijn binnen.

Brandstofpomp met steun.



T91 module + zender, kabelboompje en antenne.



Paul.

Fahrvergnugen 15-09-2011 19:14

En weer wat spulletjes binnen gekregen.

Nieuwe kabelboom



en de brandstofleiding.



Paul.

Fahrvergnugen 16-09-2011 19:19

En weer stond er iemand aan de deur, bijna alles kompleet.







Paul.

vwmotorsport 16-09-2011 20:30

maar dit is toch gewoon een standkachel die in de koude wintermaand de verwarming ondersteund, waardoor je zodra je de motor gestart hebt vrijwel meteen verwarming hebt. Niet te verwarren met standkachels die de motor verwarmen.

Fahrvergnugen 16-09-2011 20:37

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
maar dit is toch gewoon een standkachel die in de koude wintermaand de verwarming ondersteund, waardoor je zodra je de motor gestart hebt vrijwel meteen verwarming hebt. Niet te verwarren met standkachels die de motor verwarmen.


Deze kachel gaat het koelwater verwarmen als de motor uit staat, ook gaat hij de clima aansturen zodat ook het interieur warm is voordat ik instap. vandaar dat de kachel is voorzien van een elektrische waterpomp.

Paul.

vwmotorsport 16-09-2011 20:45

ok ik had een touran maar dat was volgens mij een ander systeem


All times are GMT +1. The time now is 12:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.