Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   Golf GX (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143555)

Lme006 19-10-2019 18:59

Golf GX
 
Na jaren meegelezen, en daarbij dankbaar gebruikt te hebben gemaakt van de hier aanwezige info, besloten om mijn Golf te delen.



Deze Golf heb ik gekocht via een autoveiling op internet voor een weggeef prijs. Reden voor aankoop waren de in de advertentie vermelde aanwezige bonnetjes van al het onderhoud en de originele factuur. Mijn idee was om de Golf door te verkopen want weggeef prijs. Ik had/heb al een Corrado VR6 en een audi 100, 2-deurs uit '73 dus ook niet echt ruimte voor een derde hobby auto.

Na enige speurwerk over het model (GX), de vorige eigenaar, er zelf in gereden te hebben en een goede technische inspectie, kreeg ik toch wel het gevoel dat ik iets bijzonders in handen had. De auto was gekocht door een echtpaar in het zuiden van het land, op kenteken gezet in Februari 1984 en altijd binnen hetzelfde gezin gebleven tot 2015. De auto was origineel en had 3 roestige aandachtspuntjes te weten A-stijl bestuurderskant, linker zij ruit en een slecht gerepareerde schade aan de achterkant.

Om het plezier van het bezit te verhogen heb ik samen met een goede vriend/buur de auto een make-over gegeven waarbij al de roestige plekken zijn aangepakt en de buitenzijde van de auto volledig is overgespoten door een schade hersteller uit Vlaardingen/Maasluis/Schiedam.

Het interieur is volledig verwijderd geweest en de binnenkant van de auto grondig gereinigd. Motorisch is er een grote beurt uitgevoerd waarbij de riemen, waterpomp, etc. ook zijn vervangen. Er is gepoetst, veel gepoetst... Vele sierstrippen en andere uiterlijkheden zijn vervangen om de Golf weer zn frisse uitstraling te geven die ze in de showroom had.




Om er mijn eigen draai aan te geven heb ik VDO klokjes in het midden console geplaatst. Er is een hele foute jaren 80 elektrische antenne ingezet die omhoog gaat als de radio aangezet wordt. En de originele stalen velgen zijn vervangen door 15" BBS'en gewoon omdat ik ze mooi vind. Om het geheel, voor mij, af te maken moet de Golf nog 2 centimeter zakken.


Helaas heb ik afscheid moeten nemen van de stootlijsten op de eerste foto simpelweg omdat het metaal aan de binnenzijde door het rubber naar buiten was gerot. Dus bij deze gelijk een oproep; wie is er nog in het bezit van- en wil mij zijn stootlijsten verkopen.

Groet,

Lme006

Der Typ Siebzehn 20-10-2019 10:27

Mooi ding, mooie kleur, Papyrusgrün, wat ligt er voor motor in, 1500 ?

Lme006 20-10-2019 16:48

Bedankt voor je reactie.
Er zit idd een 51 kW, 1500 JB motor met 4 bak in.
Fijne motor om mee te toeren over landweggetjes en door het dorp.
Op de snelweg is ze een beetje luidruchtig.

Der Typ Siebzehn 20-10-2019 17:45

Bij een 1500 automaat is dat niet anders, misschien zelfs nog erger (3-traps), maar hoort een beetje bij de charme van die oude karretjes zullen we maar zeggen.

Lme006 20-10-2019 18:22

Om het voorstellen te completeren ook maar even wat plaatjes van de overige hobby auto's geupload.

Corrado VR6, 1991, met airco, zonder schuifdak. Het vermogen is iets opgeschroefd dmv een supercharger met chargecooler. Dit is iets wat ik heb laten doen omdat ik hiervoor niet genoeg technische kennis heb. Ik kom een heel eind met de Golf maar dit is buitencategorie voor mij, zeg maar.


Huidig project de audi 100 LS. ("huidig" omdat de Golf voorrang kreeg met opknappen boven de 100) Dit is een 2 deurs uitvoering die iets zeldzamer is dan de 4 deurs. Inmiddels ingevoerd en gekeurd. Dit rijdt wel erg prettig voor een auto uit de 70'er jaren.

Sinaasboom 20-10-2019 19:10

Potverdikkie mooi wagenpark!! Welkom hier! :D

Arnaud 20-10-2019 19:49

Erg mooie wagens hoor, echte liefhebber zo te zien! :)

Roy16VG60 20-10-2019 20:11

Mooi hoor!!! :thumbup:

Welkom!

GolfMania 22-11-2019 10:44

Je weet wel de leuke pareltjes uit te zoeken he ;)

Johan1982MK1 22-11-2019 11:55

welkom! en heerlijk wagenpark!

Lme006 24-11-2019 19:05

Thx voor alle positieve reacties!

EnVeeZee 24-11-2019 20:38

Mooi werk dit, je mag trots zijn op deze :thumbup:

PimMK1 29-11-2019 15:48

Mooie wagen!!


All times are GMT +1. The time now is 17:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.