Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Shon's Golf Mk1 G60 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=86883)

bert-155 07-09-2011 19:42

Mooi project!! ga ik volgen!

VwJarnoGT 07-09-2011 20:00

Echt dik project!

Gaat ie het circuit op?

dpwacky 07-09-2011 20:00

Inderdaad werkelijk super die kleur! Wauw!

Shon 11-09-2011 18:30

Bedankt voor de positieve reacties, echt waar!
Hoe gek iedereen mij ook verklaard.. hij zal geregeld het circuit zien voor een trackday. Het is niet echt de bedoeling er show and shine mee te doen.

Update;

Mijn FK schroefkit van mijn vorige Golf 1 wat opgefrist;

Wat een laagje verf en wat ontvetter niet kunnen doen:










En dan begonnen met de opbouwen van de Golf. Ik ga eerst alles monteren wat achter de motor zit; dus het stuurhuis, rembekrachtiger, remleidingen en het schakelmechanisme.

het oude stuurhuis uit de donor:




nieuwe stuurstangen




een beetje verf,nieuwe rubbers en alles is weer als nieuw




De rembekrachtiger die ik ga gebruiken uit een golf 2 GTI. Deze moet nog terug netjes in de lak gezet worden na de revisie.




De bekrachtiger staat in de wrinkle lak, geeft een "stoer" reliëf
Eindresultaat:






Sjaak_73 11-09-2011 20:22

ziet er goed uit

goed bezig

mvg sjaak

vdWal. 11-09-2011 20:42

erg goed bezig! mooi project :cool:

benieuwd naar verdere vorderingen

JurgenMk1 12-09-2011 18:39

Nog een belg! zeer mooi project! ga ongeveer dezelfde stijl uit met de mijne!

Jelle-Mk1G60 13-09-2011 11:32

Ik zag dat je pu rubbers voor de motorsteuenen hebt? waar heb je die gevonden als ik vragen mag want ik zoek ze ook namelijk maar kan ze niet vinden. mag via pm hoor.
En met wat versnellingsbak ga je rijden?

mooie vorderingen verder!

Shon 14-09-2011 20:01

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
Ik zag dat je pu rubbers voor de motorsteuenen hebt? waar heb je die gevonden als ik vragen mag want ik zoek ze ook namelijk maar kan ze niet vinden. mag via pm hoor.
En met wat versnellingsbak ga je rijden?

mooie vorderingen verder!


Die PU rubbers heb ik via iemand op een forum gekocht. Hij had ze uit duitsland. Maar ik denk dat je er via ebay ook aan kan komen.
Ik heb al wel gehoord dat velen het afraden ivm de vibraties van de motor op je chassis. Ik ga rijden met een versterkte mk1 Gti 5 bak om te beginnen. Ik kan later altijd nog upgraden naar bv. een G60 bak.

Shon 14-09-2011 20:06

De post had vandaag mijn stuurstangen en stofhoezen bij, eindelijk ! Ik kan weer verder met het stuurhuis.



bobby-digital 15-09-2011 07:49

leuk dit:) ga het zeker volgen, heb ook een zwarte L041 mk1 waar een G60 in komt:D

Shon 15-09-2011 20:42

Quote:
Originally Posted by bobby-digital
leuk dit:) ga het zeker volgen, heb ook een zwarte L041 mk1 waar een G60 in komt:D


Het is ook gewoon DE kleur :tongue: Dan zal ik ook eens naar u project zoeken. bedankt in elk geval ;)

Shon 15-09-2011 20:58

Ik vandaag weer happy! Thuis gekomen van mijn werk en er lag weer een pakketje te wachten; Een onderdeel voor in het schakelmechanisme en 20 meter hitte-band.




Ik dacht eens snel de uitlaatcollector in te wikkellen met de hitte band.. Dat viel dus lelijk tegen, na een half uur had ik 2 kleine stukken gedaan. Dit heb ik wel onderschat. Maar het houd de Golf wat koeler in de zomer, want ik weet uit ervaring dat de warmte van de motor goed voelbaar is binnenin. En zeker met een kale binnenkant. En een ander pluspunt; het motorruim blijft ook een pak koeler, wat dan weer goed is voor de prestaties.




Na nog een klein uur weven was ik bijna half, jeeuj.
En prikken dat het doet aan de handen. happy days :D









Ibiz@ke 15-09-2011 21:18

leuke vorderingen!!!!
mijn ligt een weekje of 2 stil,dan er weer tegenaan!!!!
keep up the good works,heb de indruk dat de mk1 G60 projecten zoals champignons uit de grond schieten!

René 15-09-2011 23:22

Lekkere onderdeeltjes allemaal. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Hoe wordt de rembekrachtiger gereviseerd trouwens?

bobby-digital 16-09-2011 08:01

Quote:
Originally Posted by Shon
Het is ook gewoon DE kleur :tongue: Dan zal ik ook eens naar u project zoeken. bedankt in elk geval ;)


Elke kleur is mooi op een Mk1, zolang het maar zwart is;)

Shon 16-09-2011 15:34

Quote:
Originally Posted by bs-wheels.be
leuke vorderingen!!!!
mijn ligt een weekje of 2 stil,dan er weer tegenaan!!!!
keep up the good works,heb de indruk dat de mk1 G60 projecten zoals champignons uit de grond schieten!


Goh waarom zou je ook niet voor een G60 gaan. De problemen vallen redelijk mee en je hebt net voldoende vermogen om veel funn mee te hebben. Soms kan een pauze al eens goed zijn, ik ben benieuwd.

Shon 16-09-2011 15:41

Quote:
Originally Posted by René
Lekkere onderdeeltjes allemaal. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Hoe wordt de rembekrachtiger gereviseerd trouwens?


Ik zag in mijn vraagbaak staan dat ze te reviseren zijn, dus laat ik dat ook doen bij de garage. Het komt voordeliger uit als een nieuwe iig.

Thx, nog "even" geduld dan. Al zal de Golf nooit echt AF zijn :tongue:

Shon 21-09-2011 20:05

Zo plezant om alles rustig op te bouwen, spijtig dat alles niet zo mooi nieuw gaat blijven :D




Motorruim is bijna klaar voor de G60 motor :dance:






MM Designs MK1 24-09-2011 09:07

Heel mooi project hoor :thumbup:
Ziet er allemaal heel netjes uit ben benieuwd naar
het eind resultaat.

succes ermee :cool:


All times are GMT +1. The time now is 17:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.