Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   2 man dood geschoten bij overval juwelier in Deurne (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125284)

Ronal_Driver 29-03-2014 09:21

2 man dood geschoten bij overval juwelier in Deurne
 
http://www.bd.nl/regio/brabant/over...video-1.4290405

Yellowbug 29-03-2014 09:47

Helaas moet het zo aflopen, maar hadden ze zich netjes gedragen en géén overval gepleegd, dan was het niet gebeurd.
Ik kan me de reaktie van de vrouw van de juwelier goed voorstellen. Ik kan haar alleen maar gelijk geven!

sixpack 29-03-2014 10:10

Beroeps risico van een overvaller.

EnVeeZee 29-03-2014 11:08

Inderdaad, een inbreker of overvaller mag dit tot zijn beroepsrisico rekenen, is ze wat mij betreft gegund.

golfje_295.000 29-03-2014 11:19

karma.

vraag me alleen af wat nou met de vrouw gaat gebeuren. Nederland kennende trekt ze aan het kortste eind,

Tjaap 29-03-2014 11:42

Kortste is in dit geval wat lastig

Style 29-03-2014 14:18

Risco van het vak ! Mevr heeft waarschijnlijk uit zelfverdediging gehandeld aan gezien haar man al zwaar gewond was.

chrisjuh 29-03-2014 15:10

Yup dan moet je maar niet roven, oog om oog ding...

jetta mk1 '82 29-03-2014 15:54

De vrouw verdiend een lintje maar ben benieud wat ze krijgt...

jellehier 29-03-2014 16:01

Mijn mening

Als je vind buiten de wet te staan, dan gaat de wet ook niet op als je de gevolgen ervan krijgt.

Met andere woorden, ben je overvaller en wordt je voor je kloten geschoten, jammer voor jou en daarmee is de pet af.

Rallyegolf20vt 29-03-2014 16:05

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
De vrouw verdiend een lintje maar ben benieuwd wat ze krijgt...


Justitie in Nederland kennende ; gevangenisstraf.
Jongens waren zielig , kansloos , slechte jeugd gehad , etc.
Dat denk ik wat het pleidooi van de advocaat zal zijn schat ik zo in.
En daar komt dan bij dat ze al één overvaller had neergeschoten dus was de tweede absoluut niet nodig geweest.
Die heeft ze dus met voorbedachte rade vermoord, dus minimaal twaalf jaar .
Dit zal zo ongeveer de uitkomst zijn schat ik zo in. :mad:

hajee 29-03-2014 16:51

Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
De vrouw verdiend een linkje maar ben benieud wat ze krijgt...

een linkje naar ?? ;) :D

hajee 29-03-2014 16:52

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Justitie in Nederland kennende ; gevangenisstraf.
Jongens waren zielig , kansloos , slechte jeugd gehad , etc.
Dat denk ik wat het pleidooi van de advocaat zal zijn schat ik zo in.
En daar komt dan bij dat ze al één overvaller had neergeschoten dus was de tweede absoluut niet nodig geweest.
Die heeft ze dus met voorbedachte rade vermoord, dus minimaal twaalf jaar .
Dit zal zo ongeveer de uitkomst zijn schat ik zo in. :mad:

ik zou met plezier gaan zitten..principezaak...kutland af en toe!

skywalker38 29-03-2014 16:52

Het is jammer dat we niet in een rechtsstaat leven waar dit gewoon wordt geaccepteerd,door justitie.In de V.S staan er gewoon gewapende bewakers voor de deur van juwelierszaken
Deze beroepsgroep krijgt veel te vaak met dit soort tuig te maken,en staan jammergenoeg veel te snel weer op straat.
Ik ben bang dat deze dame idd een straf niet zal ontlopen,maar hopelijk krijgt ze een symbolische taakstraf ipv gevangenisstraf.
Iedereen moet keihard werken voor zijn centjes,en men is het gewoon zat dat dit aan de orde van de dag voorkomt

Mathijs 29-03-2014 17:02

Mee eens met hierboven.
Als deze vrouw een straf krijgt, schaam ik mij eigenlijk wel een beetje voor de wetgeving en naleving hiervan in Nederland...

Nico45 29-03-2014 17:05

Ja wat moet je er van zeggen ik zou zeggen gewoon laten zo een achternicht van mij heeft samen met haar man een juwelierszaak gehad en na 3 overvallen zijn ze er mee gestopt waardeloos :screwy:

Lekker vrijlaten die vrouw :thumbup:

wessel97 29-03-2014 17:14

Ik vind gewoon dat ieder juwelier/ medewerkers, een cursus zelfverdediging moeten krijgen en leren om te gaan met Een wapen (wat deze vrouw kennelijk al wist). Ze moeten het recht krijgen om onder werkingstijd gewapend mogen zijn, en dreigen/ schieten wanneer het ECHT nodig is, dus niet indruk op klanten maken, mensen wegjagen enz. Allemaal dingen die niet nodig zijn.

Maar als er zoiets zoals nu voorkomt, zie ik geen reden om niet te schieten, overvallers weten verdomd goed de risico's en dat ze nu toevallig iemand treffen die wel weet hoe je met een wapen om moet gaan, tja eigen schuld dikke bult, is gewoon zelfverdediging. De reden waarom ze de tweede ook neergeschoten heeft weet ik ook niet, alleen wanneer je iemand neerschiet en de ander komt naar je toegerent..

Ik denk dat die vrouw al een trauma heeft omdat ze iemand dood heeft geschoten, kan nou niet zeggen dat ik ondanks dat het zelfverdediging zou zijn, er niet wakker van zou liggen

jetta mk1 '82 29-03-2014 17:45

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Justitie in Nederland kennende ; gevangenisstraf.
Jongens waren zielig , kansloos , slechte jeugd gehad , etc.
Dat denk ik wat het pleidooi van de advocaat zal zijn schat ik zo in.
En daar komt dan bij dat ze al één overvaller had neergeschoten dus was de tweede absoluut niet nodig geweest.
Die heeft ze dus met voorbedachte rade vermoord, dus minimaal twaalf jaar .
Dit zal zo ongeveer de uitkomst zijn schat ik zo in. :mad:



Ben idd bang dat dat gaat gebeuren... :(


Quote:
Originally Posted by jetta mk1 '82
De vrouw verdiend een lintje maar ben benieud wat ze krijgt...



Sorry meneer... :D :brad:

Nico45 29-03-2014 18:23

Tegenwoordig moet je voor de inbreker de deur open houden als hij je tv mee neemt en hem niet laten struikelen anders kun je nog gaan zitten ook :screwy: :shake:

Style 29-03-2014 19:41

Hoor net dat het echtpaar ieder geval al weer thuis is ;)


All times are GMT +1. The time now is 16:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.