Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Informatie gevraagt....!!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62736)

De Limburger 29-11-2009 17:04

Informatie gevraagt....!!!
 
Vandaag bij het starten van mijn compleet opnieuw opgebouwde motor kwamen we een dik probleem tegen.

Wie o wie kan er info geven over wat ik denk of dit werkelijk kan gebeuren bij een benzine motor.

Ik denk dus dat een injector is open blijven staan en dat daardoor de cillinders zijn komen vol te staan met benzine en dat zich een drijfstang krom heeft geduwd waardoor er nu geen beweging meer in is te krijgen.

De motor draaid dus echt maar mischien 2mm naar links en rechts.
En de zuigers staan niet eens op het BDP of ODP.
Ook de distributie riem ligt er niet meer op nu die hebben we eraf gehaald om de krukas gekunnen rond draaien maar er is geen beweging in te krijgen.

Wie kan er wat info of iedeen geven.??
Want ik zit met me handen in me haar.

Gr Ronnie

Domi 29-11-2009 17:06

Hoelang heeft de motor gelopen nadat je hem hebt gestart?
Of liep hij gewoon direct vast??

De Limburger 29-11-2009 17:09

Hij heeft niet eens gelopen, het is gebeurt onder het starten dus bij het rond draaien van de startmotor.
Meer niet er is geen enkele onsteking geweest.
Gr Ronnie

Jurgen Santana 29-11-2009 17:19

Ik denk niet dat je op de startmotor een drijfstang krom kan duwen.

Draai de bougie's er uit. Probeer dan eens de krukas rond te draaien. Als er benzine in staat duw je dat er door de bougiegaten uit.

De Limburger 29-11-2009 17:23

Ook dat is geprobeert maar krijgen er verder geen beweging in. Er is een flinke plons benzine uit de gaten gekomen en er ligt nu bijna niets meer op de zuigers.

Zonder distributie riem en zonder bougies hebben we geprobeert te draaien, dit ging niet. Geen beweging.
Gr Ronnie

knedel16vweber 29-11-2009 17:29

heb je de motor op de standaard al eens eerder met de hand rond laten gaan?

en heb je de nokkenas ook zo gedraaid nu (zonder riem) dat alle kleppen dicht staan?
als je dat hebt en de bougie`s er uit hebt zou die moeten draaien.
zo niet zou ik het probleem in je koppling gaan zoeken.
misschien zit er iets tussen je starterskrans en de bak??
drijfstang gaat inderdaat niet krom door de kracht van een starmotor.
kan me voorstellen dat je un beetje teleurgesteld bent :(

succes

groet frank

Jurgen Santana 29-11-2009 17:33

Als alle zuigers vol benzine staan zouden alle injektoren lekken of verkeerd aangestuurd worden. Kan de benzine er niet in gekomen zijn door lang doorstarten?

De Limburger 29-11-2009 17:50

Nee al bij al is er misschien 1 á 2 minuten gestart geworden, met de starter.
En op de standaard kon ik de motor gewoon rond draaien, ook toen de bak erop zat.
Het is een raar geval.
Gr Ronnie

knedel16vweber 29-11-2009 17:53

hmm vaag.
ik zou even het carter dekser er af pakken en kijken wats gebeurd!?

De Pul 29-11-2009 18:01

sowieso lukt het je bijna niet om op de starter een drijfstang krom te duwen,al zou dit wel zo wezen zou ie nog steeds rond moeten draaien....

De Limburger 29-11-2009 18:14

Ja volgende week gaat het carter er onder uit, dan kijk ik dan even verder maar ja het is gewoon raar, wat er gebeurt is, want hij draaide gewoon rond tot op een gegeven moment.
We zullen zien ik geef de moed niet op.
Gr Ronnie

Domi 29-11-2009 18:33

Zit de startmotor niet vast in de positie dat hij de starterkrans aandrijft??
Dus dat de startmotor nog in de starterkrans zit.

De Limburger 29-11-2009 18:35

Dat is een goede vraag.
Hoe kan ik dat controleren.??

Domi 29-11-2009 18:40

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Dat is een goede vraag.
Hoe kan ik dat controleren.??


Startmotor eraf halen en dan weer aan de krukas pouly draaien :D

De Limburger 29-11-2009 18:56

Hahaha ja had er net al even op getikt met de teflon hamer maar dat hielp niet. Dat dan maar een dezer dagen eens proberen.
Kan die starter dan de hele motor tegen houden??
Gr Ronnie

Domi 29-11-2009 19:04

Als de startmotor in de positie zit om de starterkrans te draaien en op dat punt zit hij vast, Ja dan blokkert hij de hele motor. Omdat je koppeling vliegwiel en de andere meuk aan je krukas vast zit.

De Limburger 29-11-2009 19:08

Ja oke, we zullen eens kijken want ik snap het niet aangezien de zuigers ook niet op ODP of BDP staan heel vreemd,

Als ik meer weet dan zie je het hier, we gaan gewoon stug verder.
Gr Ronnie bedankt alvast voor de snelle info

De Limburger 29-11-2009 19:13

Maar alle ideën zijn welkom...

dekilo 30-11-2009 09:47

En nog nieuws?

Gertjan 30-11-2009 11:39

Ik zou inderdaad eerst ff je startmotor eraf halen en kijken of dat het is, scheelt weer, anders moet weer heel je motor uit elkaar. :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 05:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.