Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Golf 4 1.6 16v motor valt uit (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=138884)

Jordyvd 10-10-2016 11:46

Golf 4 1.6 16v motor valt uit
 
Hallo allemaal,

Sinds een aantal maanden heb ik last van een motor die soms uit valt.
Dit gebeurt voornamelijk op hoge snelheden. 9 van de 10 keer, gebeurt het op de snelweg. Tot de 100 neigt de motor uit te vallen, maar gaat toch door. Boven de 100 valt de motor uit en gaat het olielampje branden.
Als ik de motor vervolgens weer start, verdwijnt het olielampje en en kan ik weer, zonder problemen, doorrijden.

Vag-com vindt niets. Gaskleppenhuis is gereinigd en opnieuw ingeleerd. Bougies zijn vervangen, net zoals de krukassensor. Helaas heeft dit niet geholpen..

Af en toe schommelt de toerenteller een beetje (enkele millimeters) dit is echter bijna nooit..

Kan iemand mij helpen?

Gino89 23-10-2016 18:34

Als het goed is haalt de toerenteller het signaal van de bobines. Zijn deze wel nog goed? Ik heb dit namelijk ook gehad met het schommelen van de toerenteller een maand later was een bobine stuk. Deze vervangen en nu is het probleem met de toerenteller ook weg.

Alleen zou je dan via het uitlezen van de auto moeten zien dat er iets met de bobines mis zou zijn.

Ik weet niet of je ook eens de benzine filter heb nagekeken? Dat hij wel genoeg benzine krijgt?

issy 02-10-2018 07:50

Hi guys,

Ik heb precies het zelfde. Heb inmiddels brandstoffilter, lambdasonde, en koelwatersensor vervangen.
Maar kunnen de bobines door gemeten worden.
Alleen als de motor op bedrijfs tempratuur is slaat hij af en is moeilijk te starten.
En acceleratie en kracht is een stuk minder.

ar1g3 02-10-2018 15:55

Quote:
Originally Posted by issy
Hi guys,

Ik heb precies het zelfde. Heb inmiddels brandstoffilter, lambdasonde, en koelwatersensor vervangen.
Maar kunnen de bobines door gemeten worden.
Alleen als de motor op bedrijfs tempratuur is slaat hij af en is moeilijk te starten.
En acceleratie en kracht is een stuk minder.

Normaal kan je bobines doormeten op hun weerstand, primaire spoel grootteorde 1 ohm ofzo, secundaire spoel grootteorde enkele kiloohms. Wel even elektrisch schema checken, als er ergens extra weerstanden inzitten ofzo kan het zijn dat het niet mogelijk is.

Als je zegt dat acceleratie en kracht een stuk minder zijn: check klopsensor. Als deze een fout geeft dan gaat de motor in een soort van noodloop waar de ontsteking verlaat wordt. Gevolg is dat je al je vermogen kwijt bent.

René 02-10-2018 16:00

Carterventilatieslang gaar?

Gino89 15-10-2018 17:05

bougies die warm worden en er mee stoppen? Vervolgens bij afkoelen wel weer werken. Zou de auto even laten uitlezen kijken wat er uit komt.

Audi1981 08-02-2019 20:57

Quote:
Originally Posted by Gino89
bougies die warm worden en er mee stoppen? Vervolgens bij afkoelen wel weer werken. Zou de auto even laten uitlezen kijken wat er uit komt.


Da’s een goeie, al eens gehad in een mk2 ook :rolleyes:


All times are GMT +1. The time now is 06:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.