Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Keverdrama! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=484)

Volkswouter 04-01-2004 14:24

Keverdrama!
 
Oudejaars avond brak de versnellingspook.Twee keer gelast,twee keer gebroken.Ik heb nu een andere pook,maar gisteren ochtend klokslag 08:15 vertrok ik richting het winterfestijn met de Kever die ik de afgelopen week helemaal klaar had gemaakt voor die meeting.

Nu komt het:Ik ben drie stoplichten verder dan woensdag avond gisteren ochtend en me koppeling kapt ermee..:(
Kever in zijn 3 gezet en weer thuis gezet.Meegereden met een collega en thuis gebracht door Leon. Gisteren op het winterfestijn een NOS OEM,koppelingskabel gekocht.

Met de instelling van die zetten we er op zondagochtend wel ff in.Nou laat dat ff maar ff weg,want na het verwijderen van de buitenkabel onder de auto raakte ik zachtjes de benzineleiding aan waarna deze afbrak.

Deze moet ik nu dus door het chassis opnieuw gaan trekken..:(

GEWELDIG!!!!!!!

Na het monteren van de kabel,kon ik de auto niet starten,want ik heb als een speer de tank eruit getrokken.Met de nieuwe kabel erin geeft het pedaal mij het gevoel dat er toch iets met de drukgroep of het druklager aan de hand is.Lekker kan ik dus ook nog ff de motor eruit gaan trekken om die te vernieuwen.Is bij een Kever niet echt veel werk,maar dat was de pook en de koppelingskabel ook niet.

Ik vraag me af wat er met het eruit halen van de motor weer kapot gaat......


2004,begint lekker zo voor mij...:D

volksaddiction 04-01-2004 14:39

HE wout, als de motor eruit is, check dan gelijk je bakrubbers he !!!
En evt. lekkage achter het vliegwiel.....kan beter alles in 1 moeitre mee pakken.
Drukgroep met sleepring heb ik nog wel voor je, moet je alleen een andere plaat kopen
suc6 !

HVB G60 04-01-2004 18:01

Sterkte Woutertje, daar word je niet blij van.

Toch maar weer een Starlet kopen?? ;)

vwleusden 04-01-2004 18:06

Ben je inderdaad weer klaar mee, word je er even aan herinnerd dat je vw rijd.

volksaddiction 04-01-2004 18:33

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Ben je inderdaad weer klaar mee, word je er even aan herinnerd dat je vw rijd.


Een oldtimer VW dan hè !
Neem niet aan dat je deze ongein met een MKII ook heb ?
Het is in iedr geval de reden dat ik gestopt ben met een oldtimer als dagelijks vervoer.......
week rijden.....weekend sleutelen..........week rijden.....weekend sleutelen...week rijden.....weekend sleutelen.......week rijden.....weekend sleutelen.....week rijden.....weekend sleutelen
:D

vwleusden 04-01-2004 18:41

Dat heb ik dus wel met mijn MK2, ondertussen is bijna alles vervangen en zou het op moeten houden. Woensdag versnellingsbak eraf en dan de hele zooi vervangen.

Volkswouter 04-01-2004 20:25

Ach,nu ben ik weer redelijk rustig eronder.Vanmiddag kon ik wel een aansteker bij die lekke benzineleiding houden .

Ik heb toch 9000km weg gereden met de Kever in 10 maanden zonder enig probleem (Buiten normaal onderhoud om dan).

En nu ga ik eraan,deze week.

Marco 04-01-2004 23:23

Kijk dennis, zo hoort dat.

Wouter laat zich tenminste niet kennen, GEWOON DOORGAAN

Volkswouter 05-01-2004 00:48

Nou om eerlijk te zijn werd ik er vanmiddag eerder chagerijnig dan vrolijk van hoor!

Ga proberen deze week vrij te krijgen.Ik hoef toch maar 3 dagen te werken en ben dan van plan om gelijk maar ook het motortje beet te pakken.Alle beplating ff netjes spuiten en het blok en de cilinders lekker schoonmaken.

Volkswouter 05-01-2004 12:09

Ik heb dus vrij kunnen krijgen en mag de Kever van Erwin&Githa van http://www.keverpech.nl lenen.

Ga woensdag eerst maar eens naar volksrepairs om wat spullen in te slaan en voor vandaag:De motor gaat eruit,kan ik ook mpooi makkelijk bij het achterpaneel om een nieuw gat boren voor de nieuwe benzine leiding.

volksaddiction 05-01-2004 12:48

Gewoon onder de achterbank naar buiten he wout !!
En ff afkitten rond de leiding, anders wordt ie daar weer op afgekeurd :evil:
Suc6 gozah !

snellesjaak 05-01-2004 13:21

Quote:
Een oldtimer VW dan hè !
Neem niet aan dat je deze ongein met een MKII ook heb ?
Het is in iedr geval de reden dat ik gestopt ben met een oldtimer als dagelijks vervoer.......
week rijden.....weekend sleutelen..........week rijden.....weekend sleutelen...week rijden.....weekend sleutelen.......week rijden.....weekend sleutelen.....week rijden.....weekend sleutelen



Ik heb zelf een scirocco voor dagelijks gebruik en ik herken wel dat stukje hierboven...,but we keep them rolling! :D

Volkswouter 05-01-2004 18:00

Zo vanmorgen mijn gereedschap gehaald bij Kruk@b en we beginnen vol goed moed!




Na een half uurtje lag het motortje eruit..:D




En toen trokken we dit uit het koppelingshuis.Het oortje afgebroken van het druklager.




Als je heel goed kijkt als niet keverkenner dan kun je de afgebroken benzine leiding zien zitten naast de remleiding in het chassis.




Gelijk maar begonnen met demonteren,kunnen we alles mooi laten zandstralen en kleurtjes geven.



volksaddiction 05-01-2004 18:14

MAXIMAAL !!!
:bow: goed bezig gozah !
Ben benieuwd, wordt t een pimp blok ??

Volkswouter 05-01-2004 18:15

Ja dat word het zeker!

Carter word blauw,motorbeplating zwart,inlaatspruitstuk gewoon grijs en dan versier ik de poelies met de kleur rood...:D

volksaddiction 05-01-2004 18:17

Ik heb nog rood en primer staan van je he !
woensdagavond ben ik in de schuur....kijk maar ff of je tijd heb !

Airtime 06-01-2004 13:20

Gaat allemaal goedkomen, volgens mij! Eerdaags mijn blok ook maar demonteren voor een nieuwe koppeling :-(

vwwastelands 07-01-2004 22:36

Ja ja die Woutuh is goed bezig!! Hey Wout weet je al wat meer voor je verjaardag??

Der Kreuz

sjampoo 08-01-2004 21:58




was vandaag bij mij ook weer feest.. 't is dan nog niet echt oud (23), maar d'r is wel van alles kapot..
APK afkeur dus vandaag... lagers, lampen, handrem.. the usual zou je zeggen, met dat verschil dat ik dit jaar amper gereden heb met die bak.. :(

Volkswouter 09-01-2004 10:40




Ja soms zit het mee,nu zit het even tegen.

Maar hij is bij mij al aan de beterende hand.Ben nog druk bezig met het spuiten van de motorbeplating en dat gaat helemaal goed komen.Ik hoop morgen klaar te zijn.


All times are GMT +1. The time now is 09:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.