Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Startprobleempjes (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37736)

Menace 24-12-2007 19:40

Startprobleempjes
 
M'n jetje wil niet zo best starten en laatst viel ie me onderweg zomaar uit en gaf daarna geen kik meer.

Nu heb ik diezelfde dag een nieuwe accu geplaatst en die is vandaag(na een ritje gister) weer leeg.

jet aan de startkabels gelegd, nog niet starten, poosje gewacht wel starten.

Zopas nog geprobeerd en starten wou wel weer, heb toen es gemeten hoeveel spanning de accu levert en is minder dan 12V met lopende motor.

Nu zit ik zelf te denken aan een 3tal dingen:

-Dynamo
-Lekstroom
-Bobine


Kan een bobine, als deze te weinig spanning afgeeft, ook er voor zorgen dat je geen goede verbranding/minder PK's krijgt zodat je dynamo niet zo best werkt en daardoor de accu leegtrekt?

Is een Dynamo door te meten?

Knipperlichten van de auto branden ook maar HEEEL lichtjes, is bijna niet te zien. Soms valt de auto ook dood bij het remmen en als je dan gas geeft dan slaat ie vanzelf weer aan....

Iemand die deze dingen herkent?

Het gaat om een 1500 JB met 4bak Ex- 1.5 automaat....

René 24-12-2007 19:42

Spanningsregelaar al bekeken?

Menace 24-12-2007 19:42

Quote:
Originally Posted by René
Spanningsregelaar al bekeken?

wasda? :confused:


Oh ja, misschien dat dat er nog wat mee te maken heeft maar er zit een blauwe kabel aan de dynamo die nergens op aangesloten is, de andere 2 rode zitten beide op de startmotor.... misschien iemand die weet waar die blauwe op moet? :D

René 24-12-2007 19:45

zit in de zijkant van je dynamo vast met 2 boutjes...Mijn golf 1 deed ook ongeveer zo, toen de koolborsteltjes op waren....

Kan je zo controleren door hem er even uit te draaien en de koolborstels te bekijken...

Menace 24-12-2007 19:46

Quote:
Originally Posted by René
zit in de zijkant van je dynamo vast met 2 boutjes...Mijn golf 1 deed ook ongeveer zo, toen de koolborsteltjes op waren....

Kan je zo controleren door hem er even uit te draaien en de koolborstels te bekijken...

Gaat ik morgen als eerste doen :)

Nog meer mensen met verhelderende ideën?

René 24-12-2007 19:47

zo ziet een nieuwe eruit:



Menace 24-12-2007 19:55

Enig idee waar die blauwe kabel op moet van de dynamo?

6n2boy 24-12-2007 19:56

Ik ben geen automonteur maar heb begrepen dat met lopende motor de accu 14.4 volt moet bijladen zo niet dan zal er iets mis zijn met de dynamo.

Menace 24-12-2007 20:05

Quote:
Originally Posted by 6n2boy
Ik ben geen automonteur maar heb begrepen dat met lopende motor de accu 14.4 volt moet bijladen zo niet dan zal er iets mis zijn met de dynamo.

ja kijk zoiets dacht ik al...

Ron21 24-12-2007 21:25

Die blauwe kabel is voor je laadstroom. Als deze niet is aangesloten laad de accu niet bij :D

Dus blauwe kabel aansluiten, moet ergens in de buurt van je accu nog een blauwe liggen. ;)

golf mkII 16v 25-12-2007 19:12

En je acculampje gaat niet aan bij op contact zetten:D

Menace 25-12-2007 20:44

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
En je acculampje gaat niet aan bij op contact zetten:D

Nee idd dat heeft ie ook nog nooit gedaan maar omdat de motor omgebouwt is en de KMteller het niet goed doet heb ik daar nooit wat achter gezocht...
Moet nu dus een oogje voor de dikke kabels van de dynamo hebben en een stuk draad vanaf de accu naar het stekkertje van de dynamo :rolleyes:

Menace 30-12-2007 15:19

Nou auto rijd weer, blijkbaar was de dynamo zelf ook op, gereviseerde geplaatst en bijladen doe ie ook weer goed :D

Menace 02-01-2008 13:37

Wie weet welke zekeringen er op positie 4,5 en 6 zitten voor een oude type zekeringkast voor m'n 81er jetta? Hier staat nog een spanning op...

Stijn 02-01-2008 13:58

Oud type zekeringkast, dus geen steekzekeringen maar de ouderwetse klemzekeringen?
Dan is het
4 -Grootlicht rechts
5 -Achterruitverwarming
6 -Binnenlicht, deurschakelaars

Menace 02-01-2008 14:01

Vriendelijk bedaank :)
Hier staat nog een bepaald Amperage op, nr 5 zit tussen de 0-35 maar dat zou betekenen dat m'n achterruitverwarming nog aan zou staan zondar dat ik de schakelaar omgezet heb ???

Zijn van die ronde zekeringen idd

Menace 02-01-2008 14:17

Hmm ok, der is nog het 1 en ander doorgemeten...

Als de Blauwe kabel van de dynamo NIET aangesloten is heb ik GEEN lekstroom maar laadt ie dus ook niet bij als de motor loopt
Als deze kabel WEL aangesloten is heb ik een lekstroom van dik 2 ampere en laadt ie wel bij als de motor loopt.

Het lampje op m'n dash van de dynamo blijft in beide gevallen uit.
Wat moet ik hiervoor aansluiten om die werkende te krijgen?

Moet er nog even bij zeggen dat m'n alarmlichten het niet doen en als ik deze inschakel kan ik gewoon m'n knipperlichten apart gebruiken en als ik ut alarmlicht uitzet dan kan m'n knipperlicht hendel gebruiken om standlicht aan te doen....

Sponze® 02-01-2008 18:42

Denk dat je m beter in onderdelen kunt verkopen dennis :D

Menace 02-01-2008 18:45

Quote:
Originally Posted by Sponze®
Denk dat je m beter in onderdelen kunt verkopen dennis :D

Dat zei m'n vriendin ook al maar ik wil der niet aan :D :screwy:

Schijnbaar hecht ik mij teveel aan bepaalde materialistische dingen...voornamelijk ouwe vw'tjes :screwy: :screwy: :D
Oh en ik moet nou ook andere stoelen hebben want mijne beginnen ernstige vorm van slijtage te vertonen, bijrijders stoel is de wang al van geknapt :D

Sponze® 02-01-2008 18:57

Quote:
Originally Posted by Menace
Dat zei m'n vriendin ook al maar ik wil der niet aan :D :screwy:

Schijnbaar hecht ik mij teveel aan bepaalde materialistische dingen...voornamelijk ouwe vw'tjes :screwy: :screwy: :D
Oh en ik moet nou ook andere stoelen hebben want mijne beginnen ernstige vorm van slijtage te vertonen, bijrijders stoel is de wang al van geknapt :D




Misschien heb ik nog wat in de aanbieding ;)
Alleen de wang van de bijrijdersstoel in kassiewijle...


All times are GMT +1. The time now is 23:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.