Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   Furtos (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142665)

Furtos 15-10-2018 17:36

Furtos
 
Hallo allemaal,

Ik ben Gijs, 19 jaar en ben na jaren opfokken van brommers sinds kort de trotse eigenaar van een witte Golf 2 Pasadena uit 91.










Het betreft een 1.6 met een weber (moet nog eens gaan kijken watvoor blok precies en watvoor weber). ook zit een schroefset onder, volgens mij een AP set.

ik gebruik m nu om mee naar school te gaan als t weer te slecht is voor de tomos. er zal dan ook voorlopig niks motorisch aan gebeuren.
Wat ik er wel aan wil gaan doen is het vervangen van de achterbumperbalk voor eentje zonder trekhaak (stuur een berichtje als je er een heb liggen omgeving Zuid Holland :rolleyes: )

sixpack 16-10-2018 08:20

Hoi Gijs, welkom hier!
Mooi wit is het nieuwe zwart :cool:
Fijn dat het toch nog gelukt is met aanmelden!

Roy16VG60 16-10-2018 11:51

Welkom! Leuke mk2!

Leuk om toch nog een “jong” iemand te zien met een auto hobby. In mijn omgeving zie je helaas steeds minder jongeren die wat om een auto geven.

Gezien het een facelift is zou je er wel eens een PN motor in kunnen hebben die ze voorzien hebben van een weber.

Heel veel plezier ermee :thumbup:

The Skinnmeister 17-10-2018 18:40

Welkom, leuk ding, vind de wielen wel gaaf :thumbup:

CaddyMK1-86 19-10-2018 08:04

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Welkom, leuk ding, vind de wielen wel gaaf :thumbup:


zijn zeker gaaf! wees zuinig op de naafkapjes... die worden met regelmaat los gezocht...

Larsv5 20-10-2018 20:59

Niet meer aan doen, knappe koets 🤙🏻

Furtos 08-11-2018 15:34

Vorige weekend een leuk pakketje binnen gekregen, namelijk een Votex dakspoilertje






Deze moest meteen maar gemonteerd worden. wat een gekloot is dat zeg, met het buigen van niet meewerkende rubbers en het op de goeie plek moeten schuiven. Ik heb juist wel bewust voor de votex variant gekozen omdat er dan niks gelijmd of geboord hoef te worden.
het eindresultaat ziet er dan wel geweldig uit.


Nu nog op zoek naar een votex bumper en dan vind ik m helemaal af qua uiterlijk voorlopig

Pedaalemmer 08-11-2018 15:40

Leuke golf! Worden steeds zeldzamer.

Mk2jetta1990 08-11-2018 15:59

@furtos geen last gehad van lekkerij met die beugeltjes die de rubbers wat naar buiten drukken? heb dit wel eens gehoord namelijk

Furtos 08-11-2018 17:31

Quote:
Originally Posted by Mk2jetta1990
@furtos geen last gehad van lekkerij met die beugeltjes die de rubbers wat naar buiten drukken? heb dit wel eens gehoord namelijk

Ik heb m nadat de spoiler erop zat gewassen met een hogedrukspuit maar vanbinnen niks van gemerkt, ik zal er volgende keer wel extra op letten. De beugels worden ook maar een millimeter naar buiten gedrukt en overal nog vlak tegen dus t lijkt me onwaarschijk dat het hard gaat lekken.

Mk2jetta1990 09-11-2018 07:50

ahh oke, ja ik was even benieuwd of jij ook zulke ervaringen ermee had (zat zelf ookal stiekem even te kijken voor 1 op mn golfje

Furtos 12-11-2018 17:08

Ik heb zojuist de scheiding tussen het warme en koude kanaal van mijn verwarming gerepareerd. Ik heb dit gedaan met 2 vellen vilt voor onder stoelpoten en het werkt weer perfect. Hopelijk voorlopig geen rondvliegend schuim als ik de ventilatie aanzet. ik heb er samen met een vriend ongeveer 2 uur over gedaan en heb een handleiding ergens van t forum gebruikt wat alles een stuk makkelijker maakte.




Furtos 19-10-2020 13:57

Ondertussen rijd ik alweer 2 jaar zonder problemen rond. Echter begint de schroefset die eronder zit op te raken en begint deze door te buigen. hierdoor ben ik opzoek naar een nieuwe set. Het liefst komt er natuurlijk een nieuwe KW set onder alleen ligt momenteel aardig boven budget.
Wat zijn een beetje betaalbare en goeie schroefsetten die laag kunnen? Ik zag veel mensen praten over sjaak en V-maxx alleen deze lijken me te goedkoop om waar te zijn.

ik houd me uiteraard ook aanbevolen voor een nog goeie gebruikte KW set :D

Rick 19-10-2020 14:30

Sjaak is echt een goedkope set, welke ik zou laten liggen.

Ik ben ooit met JOM begonnen en heb er nu een 1000km (lees 3 jaar) geleden een V-Maxx set eronder gehangen, bevalt prima en is een stuk zachter geveerd dan de JOM set.

Echt leuk om te zien dat je 'm nog steeds hebt.

Furtos 19-10-2020 15:49

Quote:
Originally Posted by Rick
Sjaak is echt een goedkope set, welke ik zou laten liggen.

Ik ben ooit met JOM begonnen en heb er nu een 1000km (lees 3 jaar) geleden een V-Maxx set eronder gehangen, bevalt prima en is een stuk zachter geveerd dan de JOM set.

Echt leuk om te zien dat je 'm nog steeds hebt.


ik geniet er ook nogsteeds van! Het enige wat ik ondertussen een beetje zat begin te worden is het gebrek aan vermogen, dus daar gaat in de toekomst zeker nog wat aan gedaan worden.

EnVeeZee 19-10-2020 15:49

De sjaak set is geen winner maar die bestaan niet in de prijsklasse waarover gesproken wordt. Hij was onder mijn oude mk2 16v kr wel comfy, laag en prima bang for buck, ik zou het niet afraden ofzo. Rest van de budget sets geen ervaring mee en dat hou ik graag zo :D

FK silverline X onder mijn 16vg60 presteert perfect, zitten koni geel patronen in dus ook hardheid regelbaar.

AP is de go-to in middenklasse.

Tof project!

The Skinnmeister 20-10-2020 12:29

Had onder mijn 16V Vmaxx zitten, goede prijs/kwaliteit. Vond het zelf te stug.. Rijd nu ook met gele Koni (patronen), super tevreden over :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 11:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.