Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Auto's te koop aangeboden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Winterauto; Golf 3 1.8 oldtimerverzekering!!! Voor weinig (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142780)

clyde 03-12-2018 02:24

Winterauto; Golf 3 1.8 oldtimerverzekering!!! Voor weinig
 
Onopvallende antraciet grijze golf 3 1.8 benzine aangeboden
1992
3 drs
285.xxx km
5 versnellingen....uiteraard!

Oldtimer verzekering mogelijk! € 60,- per jaar!!! :D

Ideaal voor de komende pekelperiode of de lage wegenbelasting 3 maanden regel

Apk 5 november verlopen
Ik rij er nog wel eens mee ( max 2 maanden regel)

Is goed zuinig bij normaal gebruik en ziet er op afstand nog netjes uit

Dikke 14" (((sport)))velgen en clear lenses. :rolleyes:

Wie zet er apk op, rijdt de winter door, en gaat er daarna nog europa mee rond voor een goedkope vakantie???

Prijs? € 250,- of een goed passend bod

clyde 06-12-2018 22:21

Wie komt hem halen voor € 200,-?

Rinus66 06-12-2018 22:57

Quote:
Originally Posted by clyde
Ideaal voor de komende pekelperiode of de lage wegenbelasting 3 maanden regel



Wat is dat voor regel?

Broer Konijn 13-12-2018 22:06

Als je een auto hebt die tussen de 25 en 40 jaar oud is valt die in de lage wegenbelasting van maximaal 122 euro per jaar. Voorwaarde is dat er in de maanden December, Januari en Februari niet mee mag worden gereden. Voor die 3 maanden is bijvoorbeeld deze Golf 3 een prima auto om mobiel te blijven.

gti-er 14-12-2018 08:17

Telt die regel niet vanaf 30 jaar. 😉

ben zine 14-12-2018 10:43

Quote:
Originally Posted by Broer Konijn
Als je een auto hebt die tussen de 25 en 40 jaar oud is valt die in de lage wegenbelasting van maximaal 122 euro per jaar. Voorwaarde is dat er in de maanden December, Januari en Februari niet mee mag worden gereden. Voor die 3 maanden is bijvoorbeeld deze Golf 3 een prima auto om mobiel te blijven.


Deze overgangsregeling geldt voor auto's gebouwd vóór 1 januari 1988. Een auto uit 1992 betaalt gewoon het volle pond tot 2032.

B-ram 15-12-2018 09:04

Quote:
Originally Posted by ben zine
Deze overgangsregeling geldt voor auto's gebouwd vóór 1 januari 1988. Een auto uit 1992 betaalt gewoon het volle pond tot 2032.



Juist! De enige correcte uitleg van deze regel. En daar komt nog bij dat het ook alleen maar geldig is voor benzine auto's. Diesel en lpg betaal je gewoon volle mep, tot ie 40 jaar oud is.

René 15-12-2018 15:15

Volgens mij bedoelt ie juist dat wanneer je een oldtimer hebt die in die regeling valt, dat zijn golf 3 dan ideaal is om te kopen, zodat je dan voor weinig geld een auto hebt waarmee je die 3 maand kan overbruggen
....

ben zine 16-12-2018 11:59

Quote:
Originally Posted by René
Volgens mij bedoelt ie juist dat wanneer je een oldtimer hebt die in die regeling valt, dat zijn golf 3 dan ideaal is om te kopen, zodat je dan voor weinig geld een auto hebt waarmee je die 3 maand kan overbruggen
....


Ik denk nu ook dat hij dat bedoelt. Maar dat is wel een vreemd verkoopargument. En wat is een "twee maanden regel"?

B-ram 17-12-2018 07:41

Dat zou kunnen inderdaad. Waarschijnlijk is zn golf afgekeurd, volgens mij mag je dan 2 maand lang zonder keuring rijden, maar ik denk wel alleen naar de garage.

Al met al een bijzondere advertentie.

The_Maxx 17-12-2018 12:57

Je hebt 2 maanden de tijd om hem goed te keuren maar inderdaad alleen om te rijden naar een keuringsadres!)
Na die 2 maanden krijg je een boete, of wanneer je binnen die 2 maanden wordt aangehouden en niet aantoonbaar op weg bent naar een keurings of reparatiebedrijf.
Het is niet eens een regel, maar een marge, omdat er genoeg mensen hun auto pas op het laatste moment keuren en dan geen tijd meer zouden hebben om de reparatie uit te laten voeren.

Overigens geldt die marge meestal niet wanneer je een auto met verlopen APK koopt.
Vaak wordt er dan toch vrij snel een boete uitgedeeld omdat er van uitgegaan wordt dat je bewust bent van het feit dat de auto geen apk heeft als je hem koopt.
De kans wordt nog groter als het nog langer verlopen is. Bij een geschorst exemplaar moet je al helemaal opletten.

Ik lees de advertentie zo:
Goedkoop golfje 3 zonder apk, misschien leuk als pekelbak, bijvoorbeeld als je normaal een auto rijdt die in de oldtimer-regeling valt.
Oldtimerverzekering is mogelijk omdat de auto meer dan 25 jaar oud is.

Bijzondere manier van adverteren. Maar afgezien van de "2 maanden regel" is er niks verkeerds aan.

De vraag is echter wel: waarom heeft deze golf geen apk? Inderdaad afkeur of geen poging tot keuren gedaan omdat de verkoper weet dat hij er niet doorkomt.
In beide gevallen had er wel bij mogen staan wat er nodig is om er weer apk op te krijgen.

clyde 22-12-2018 22:15

:D

Jullie hebben gelijk...mocht wat uitgebreider.

Maar de kenners kennen de regels en de mazen van de Nederlandsche wet (dacht ik) wel.

Apk punten waren niet spannend. Ashoesje plakken, ruitenwissertjes, koplampen stellen en 1 remslang.

Maar hij is verkocht.

Mag dus dicht en verwijderd worden

B-ram 07-01-2019 23:23

Leg die mazen anders eens uit. Want ik ken er redelijk wat, maar hier zie ik hem niet.


All times are GMT +1. The time now is 12:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.