Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf V, VI en VII (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Ecu krijgt geen stroom audi a3 3.2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142310)

berkhout 28-06-2018 10:11

Ecu krijgt geen stroom audi a3 3.2
 
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn a3 3.2 quattro. Deze heeft ong een maand stilgestaan. Toen ik deze weer probeerde te starten bleek de accu overleden te zijn.
Nieuwe accu erin, maar de wagen start niet en ook branden er diverse storingslampjes.

Dus vcds er maar aangehangen, waarin te zien was dat zo’n beetje elke computer in de auto de melding gaf geen contact te kunnen krijgen met de motor ecu. Ook vcds krijgt geen contact. Alle systemen gaven ook aan dat er een overvoltage is geweest.

Andere ecu geprobeerd, maar helaas met hetzelfde resultaat.


Alle zekeringen zijn goed voor zover ik kan zien, Er zitten toch alleen maar zekeringen in de motorruimte en naast het dashboard?

Ook relais zijn nog goed, maar alsnog komt er geen stroom aan bij de ecu. Slechts op 1 van de 4 benodigde pinnen.


Wie weet wat dit kan zijn???

Alvast bedankt!

Bluepower 28-06-2018 13:42

Kabelbreuk naar de ecu? marter ze misschien kapot geknaagd? De startmotor draait wel rond als je probeert te starten?

berkhout 28-06-2018 16:53

Voor zover ik kan zien zijn alle kabel heel en is er nergens aan geknaagd. Weet iemand waar de andere kan van de bedrading uitkomt?

Startmotor draaid inderdaad gewoon rond.

SciroccomTDI 28-06-2018 17:46



SciroccomTDI 28-06-2018 17:47

Quote:
Originally Posted by berkhout
.... van de 4 benodigde pinnen...




4? hmm...

berkhout 28-06-2018 19:08

Typefout, had 3 moeten zijn. En ik krijg alleen maar op pin 62 stroom.

SciroccomTDI 28-06-2018 19:53

Pin 23 moet schakelen naar massa, en dan krijgt pin 3 +12V via F28.

Doet pin 23 dat ?

Dat ding rechts boven, A11-I .. ik ken de auto niet dus weet niet wat het precies is, maar het verzorgt iig een paar belangrijke zekeringen van spanning ..

berkhout 29-06-2018 19:31

Zojuist gekeken. Pin 23 wordt niet met de massa verbonden, daarna heb ik de andere massa’s op de ecu gemeten, en ook deze kwamen niet door.

Toen ik probeerde te starten, om te kijken of dit verbetering gaf, hoorde ik een klik en viel alles uit. Dus voordat de startmotor rondging viel de radio, verlichting etc allemaal uit. Ook begon de accu te koken.

Kan het zijn dat de motormassa los is? Kon deze zo snel niet vinden om te controleren.

Erik Baas 29-06-2018 21:07

Quote:
Originally Posted by berkhout
... begon de accu te koken.
Dat wijst eerder op een dikke kortsluiting dan op een onderbreking!

SciroccomTDI 30-06-2018 10:29

Dat es iets mis is met de massa lijkt wel inderdaad te kunnen, maar wat Erik zegt klopt ook. Bizar verhaal!

Controlleer je massa naar de motor, carrosserie en eventueel "massakabel voor de electronica". Tenminste, zo ene heb ik in mijn auto. Een bruine van pakweg 6mm2 of zo..


All times are GMT +1. The time now is 06:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.