Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Koelventilator connector (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=146107)

Bregewipper 19-10-2023 10:44

Koelventilator connector
 
Goedendag,
Ik heb laatst een leuke Golf 2 gekocht en ben bezig het e.e.a. In orde te maken. Onder andere is de koelventilator motor zwaar gaan draaien, zodat de zekering er uit smelt. Ik heb dus een andere besteld, die is nog onderweg….want Autodoc. Maar volgens mij komt het niet helemaal goed. De connector aan de auto lijkt heel anders als die op de ventilator motor. Ik zie dat die ik heb besteld en ook alle andere die je kunt kopen en waar een plaatje bij staat zo zijn uitgevoerd. Motor 1.6 PN benzine.
Wat gaat hier mis?
Alvast bedankt voor je hulp.
Met vriendelijke groet Richard




VeeDubber 19-10-2023 12:03

Welke ventilator heb je besteld op Autodoc?

Bregewipper 19-10-2023 15:44

Febi 06990

The Skinnmeister 20-10-2023 07:37

Zie in de programma's bij de onderdelen winkels ook alleen types met deze stekker. Moet heel eerlijk bekennen dat ik jouw oude stekker ook niet zo snel herken.
Kan de oe nummers op de oude niet zo goed lezen, anders zou ik daar nog even op kunnen zoeken voor je.

daNpy 20-10-2023 08:48

Volgens mij heeft mijn oude ventilator stekker ook zo'n brede met 3 pinnen in dezelfde richting.

Bregewipper 23-10-2023 06:10




Dit zou de juiste moeten zijn. Het meest logisch lijkt dat op mijn auto op de één of andere manier een oud type koelventilator is gemonteerd met bijbehorend kabelboompje.

daNpy 23-10-2023 07:49

Is het niet een jaargang-dingetje?

Bregewipper 23-10-2023 12:13

Quote:
Originally Posted by daNpy
Is het niet een jaargang-dingetje?

Dat moet moet bijna wel. Het ding is dat je tegenwoordig eigenlijk alleen koelventilatoren kunt kopen met dit type connector. Althans bij de grote online aanbieders. Ik heb net nog eens wat gekeken op onderdelen sites waar ik bewust een ouder type Golf heb geselecteerd en nog steeds, alleen dit type…
Ik heb Boelm nog gemaild met een foto erbij, zij kennen die hele connector niet en vermoeden dat het wellicht geen VW is!

daNpy 23-10-2023 14:53

Ik kan vanavond even kijken maar volgens mij heb ik toch echt diezelfde.

daNpy 23-10-2023 18:05

Jep alle contacten horizontaal in de stekker. Alleen de buitenste 2 contacten zijn bezet.
Golf is van 1986.

Bregewipper 25-10-2023 08:39

Goedemorgen allemaal,
Hartelijk bedankt voor het meedenken en hulp. Ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe het echt zit maar inmiddels heb ik het juiste kabelboompje op de kop weten te tikken. De aansluitingen aan de auto en aan de thermoschakelaar waren alle gelijk. Als het goed is heb ik nu weer 2 snelheden en nadraaitijd, nog niet getest want er moet nog meer gesleuteld worden.
Met vriendelijke groet, Richard


All times are GMT +1. The time now is 17:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.