Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Met een Golf naar Marokko (VWGOLFCHALLENGE) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141686)

dafour 19-01-2018 18:23

Met een Golf 2 1.6D '86 naar Marokko (VWGOLFCHALLENGE)
 
Hallo Volksforum,

Eindje geleden dat ik nog even met oude VW ben bezig geweest,heb er ondertussen geen meer jammergenoeg.. maar heb er nu één nodig om mee te doen met de vwgolfchallenge.com.

Zal ergens 6500km zijn in een 8 tal dagen.En in Marokko zal er ook naast de gewone wegen gereden worden dus nog wat voorbereiding te gaan.

Ik heb al m'n zinnen gezet op een mk2 golf diesel omdat ik redelijk gerust ben in die blok.

Toen ik meer met VW's bezig was had ik enkel 1ste generatie dus ken ze ook goed.Maar bij mk2 heb ik nog niet veel gezien dus vraag me wat af wat er allemaal past enzo?

>caterbescherming maken we zelf,mooie foto's online gevonden met afmetingen ; ligt de dieselblok even hoog als benzine?

>verhogen ; passen golf 3 veren?

>remmen mk2 beter ?Ik vond m'n Jetta 1 echt ondermaats.

Je kan ons hier ook volgen (https://www.facebook.com/mogowzegBE/)


Alle tips welkom!!!


Nog een fototje om de sfeer erin te houden!


golf fahrer 19-01-2018 19:11

Was hier niet iemand die deze gereden had met een country?
Mischien is opzoeken en een berichtje sturen?

Black Devil 19-01-2018 20:15

Ooooo yeahhhhhhhh ik ben er geweest met mijn vrouw met onze Country toen!

ar1g3 19-01-2018 21:05

Ben persoonlijk wel redelijk tevreden met de remkracht op mn GTI, maar dat is wel rondom schijven + abs. Je dieseltje zal vanvoor massieve schijven hebben en vanachter trommels gok ik. Als je je remmen wilt upgraden zou ik de remmerij van een GTI monteren. Of de onderdelen hiervoor makkelijk te vinden zijn weet ik niet...

dafour 20-01-2018 11:39

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Ooooo yeahhhhhhhh ik ben er geweest met mijn vrouw met onze Country toen!

:D super en met zo'n ideale wagen dan nog!

Zoektoch volop bezig,nog niks concreet.

dafour 20-01-2018 21:54

Jaja we hebben een Golf 2 diesel voor de challenge,nog wat werk aan maar komt wel goed.

1600 dieseltje,alles origineel.370K op teller.Hard afgeleefd :tongue:




Ondertussen al wat dingen samengeraapt,oa oem hella grill :thumbup:



Nog 75 dagen te gaan,huup!

remie 20-01-2018 23:13

Deze ga ik wel even volgen, leuk! Zie ik het goed dat het er ééntje is zonder turbo?

dafour 21-01-2018 10:59

Quote:
Originally Posted by remie
Deze ga ik wel even volgen, leuk! Zie ik het goed dat het er ééntje is zonder turbo?

Dat heb je goed gezien :D

The Skinnmeister 22-01-2018 20:23

Wel leuk zo'n challenge, je kan van staal een carterplaat maken, doen we in de rally ook. Verder succes :thumbup:

dafour 03-02-2018 19:35

Yep moeten we nog doen,is ook verplicht om mee te doen

Ondertussen al wat bezig geweest,nodige laswerk is gebeurd door verkoper,wagen heeft wel z'n beste tijd gehad.Ramen en schuifdak lekken enorm..dit gaat een afbraak worden

Nog een wiellager,ruitenmechanisme en groot onderhoud.

Gratis bagagedrager,enorm voordeel van familielid die vroeger Volkswagen garage heeft open gehouden. :D





Ook 2 wielen met winterbanden gekregen,perfect.







Morgen eens dashbord openvijzen voor de tellerverlichting :thumbup:

ar1g3 04-02-2018 00:07

Hoe ga je het verhogen nu oplossen? Je kan misschien proberen veren van een passat te steken, die gaan stugger zijn gezien een passat zwaarder is. Ben niet zeker of dit zal passen maar ik heb een vermoeden van wel.

dafour 04-02-2018 10:34

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Hoe ga je het verhogen nu oplossen? Je kan misschien proberen veren van een passat te steken, die gaan stugger zijn gezien een passat zwaarder is. Ben niet zeker of dit zal passen maar ik heb een vermoeden van wel.

Goh nog geen idee,het zou idd ofwel passat/g3 veren achter zijn en vooraan zou er een bus tussen moeten.
Het is geen prioriteit ,nog wat andere werken ,want er doen er veel mee met standaard hoogte.
Golfje staat betrekkelijk hoog met die 13 inch 80 hoog banden :tongue:

Gisteren nog wat m'n photoshop kunsten boven gehaald :D


VWPassion 04-02-2018 11:48

Leuke uitdaging. Veel succes

Gijs 04-02-2018 19:31

Heel cool! Ik ben vorig jaar met m'n Country naar Budapest geweest, dezelfde auto als waar Black Devil (Erdem) mee naar Marokko is geweest. :)

Tip; zorg ervoor dat je koelsysteem 200% (bij twijfel > vervangen!) is en je dynamo gereviseerd is. Verder kan er niks kapot aan zo'n dieseltje :cool:

Heel veel succes! :D

dafour 06-02-2018 16:52

Bedankt,we zullen het nodig hebben.

Zalig zo'n country hoor!

Qua koeling nja,komt niet op 90c maar is ook wel koud nu.Die dieseltjes warmen niet echt hard op met zo'n weer niet?

Gijs 07-02-2018 16:55

Hier word er eigenlijk niet zoveel gevraagd van een motor, maar in een lange klim in de zon wordt het pas écht warm! Dan ben je blij dat alles voor elkaar is als je daar bent. En super veel kost het allemaal niet (radiateur en waterpomp). Alle slangen even goed controleren en koelwater vervangen, maar dat is een logisch gevolg als je er een nieuwe pomp en radiateur in steekt :)

Het kost wat geld, maar met koelproblemen uitvallen kost je je vakantie ;)

Ottie1976 08-02-2018 09:15

Super vet project. Ga dit wel een beetje volgen via dit forum...:)

dafour 24-02-2018 00:05

Eindelijk terug een O-plaat!


Ondertussen al wat onderdelen geplaatst die nodig zijn :shake: .






:screwy:



Distributieriemset en waterpomp zijn al op komst,welke thermostaat is er origineel? 87c?
Ze raden mij een 82c aan voor Marokko.

Heb ondertussen een oude stickerset voor een Mercedes 190E erop gehangen,vond het wel cool staan :D


Lampjes hangen er ook aan!



Binnenkort meer tijd en mooie proef rit!

ar1g3 24-02-2018 00:16

Kan best dat het type thermostaat afhankelijk is van het klimaat net zoals het type olie die je moet gebruiken. Wie raad je de 82°C thermostaat aan? Persoonlijk zou ik gezien het klimaat voor die 82°C thermostaat gaan, beter een beetje te koud dan te warm. Ik zou op dat vlak op veilig spelen. Dit gezegd zijnde, controleer op voorhand even de weersvoorspellingen en check of je de juiste olie voor deze temperaturen hebt, is niet algemeen bekend maar VW schrijft wel degelijk andere olie voor afhankelijk van het klimaat!


All times are GMT +1. The time now is 02:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.