Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Tiguan, Touareg en Amarok (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=50)
-   -   M,n Touareg even opleuken! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56286)

veerzes 13-06-2009 22:02

M,n Touareg even opleuken!
 
Van morgen al vroeg op pad gegaan richting Assen om een setje goedkope rims te scoren :D :D
Daarna gelijk door gereden naar Bovensmilde om een setje dempers en verlagings veren op te halen, ook voor weinig uiteraard :D :D
Daarna rap up huus an en alles er onder choppen :cool: :cool: met dit als resultaat.
Heb nog wat windingen van de veren afgeslepen net tot ze nog opgesloten zitten.
Resultaat, 6cm lager :thumbup:
Van de week even opnieuw uitlijnen en we zijn happy de pappy :tongue:

Benieuwd wat jullie er van vinden









robertjan007 13-06-2009 22:06

... windingen van de veren afgeslepen? :screwy:
Dat doen sommige mensen bij een oude golf twee maar bij een Touareg?
Sorry maar dat snap ik echt niet... Geef me anders even tekst en uitleg!
Groeten

Mitta 13-06-2009 22:11

Ziet er goed uit!

Alleen met een touareg onder je kont heb je toch wel geld voor echte verlagingsveren?:P

golf1-gtd 13-06-2009 22:42

snap dat van die windingen van de veren afslijpen ook niet :eek: lijkt mij toch wel een beetje link met zo'n auto zou toch maar een setje goeie veren kopen als ik jou was maar ja het is jouw auto:D maar verder ziet het er goed uit

a.busser 13-06-2009 22:55

Hij kan nog wel 6cm zakken!

veerzes 13-06-2009 23:11

Even voor de duidelijkheid dit is een originele verlagingset van VW deze is maar 2,5 cm lager :cool:
Dat zet geen zoden aan de dijk, ken je het net zo goed zo laten.
Deze set , dempers en veren heb ik dus op marktplaats gekocht en was 1000 KM mee gereden .
Dus vanmiddag de set even grondig bestudeerd en tot de conclusie gekomen dat er wat windingen af konden :D :D
Ik heb ze zover korter gemaakt dat ze nog wel netjes opgesloten zitten.
Dus er kan niets mis mee gaan, en van slijpen worden ze echt niet zwakker :shake:
De vorm van de windingen waren ook dusdanig dat het korter slijpen nix uitmaakte voor de pasvorm.
Nou ja en als ik nog lager wil zal ik moeten overstappen op een schroefset, en dan ben ik 2400 euries armer
En bij nog lager hoort eigenlijk ook minstens 22inc
Nou ja misschien voor later ;)

M.I.V.W 13-06-2009 23:20

Het kan zijn dat je progressieve veren hebt.
De progressieve vering werkt als volgt: hoe meer druk er toegepast wordt, hoe groter de weerstand wordt. Dit zorgt er voor dat de schokdemper de druk absorbeert voordat de slag bereikt wordt. De auto wordt beter controleerbaar doordat de vering de klappen opvangt in plaats van het wiel. Ook slijten je banden hierdoor aanzienlijk minder. Wanneer er druk op de vering wordt uitgeoefend stijgt deze druk geleidelijk. Dit wordt "constante stijging" genoemd. Bij standaard (non-progressieve) vering is dit niet mogelijk.

veerzes 13-06-2009 23:35

Wat heeft dit betrekking op mijn volgens sommige brute verlagings wijze :confused:

golf1-gtd 13-06-2009 23:45

ik denk het wel:D

breadfan83 14-06-2009 04:46

Veren van de Touareg korter slijpen... :screwy:

Zal ik de ANWB al effe bellen dat ze binnenkort "a wrek kennen towen"?

Alberto 14-06-2009 05:47

had dat rondje vandaag even gemaakt
had je ook nog een meeting in bergum mee kunnen pakken

veerzes 14-06-2009 09:47

HAHAHAHAHAHA jongens maak jullie geen zorgen hij ligt heerlijk op de weg ben gisteravond ook nog ff aant hoeken geweest!!
Nix mis mee :thumbup: :thumbup:

Enne Alberto jammer dat ik eeen BBQheb anders was ik van de partij geweest :D :D

veerzes 14-06-2009 09:48

Ik zie jullie zekers 12 juli in onze achtertuin, MIVW meeting :thumbup: :thumbup:

Gijs 14-06-2009 10:10

Een "terreinwagen" verlagen, okay.. Maar door de veren af te zagen?! Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik kom je niet graag tegen... :redface:

veerzes 14-06-2009 10:16

Gijs, wat is nou het probleem leg me dat nou eens uit....
Zijn ze na het sukje afslijpen ineens minder sterk.. want als dat zo is moet ik ze er dus afhalen :eek: :eek:

CorMIVW 14-06-2009 10:24

wow, hmmmm tjsa....

ikzelf had die gok nooit genomen met een auto die bijna 2,5 ton weegt.

neemt niet weg dat het er gaaf uitziet hoor!

Maar om veren korter te slijpen... ik durf het al niet eens op een auto van 900 kilo.

Jan-Jelle 14-06-2009 10:49

aantal argumenten:

1: je veren hebben geen draagring meer.
2: als je wiel/wielen los komen van de grond willen de wielen naar beneden en de schokbrekers gaan mee, waardoor de veer lo komt te zitten en vaak schuin terugkomt.
3: als ze het bij de apk zien word hij afgekeurd
4: er zijn niet voor niet schroefsets en verlagingsveren op de markt gekomen

martiepartie 14-06-2009 10:50

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
aantal argumenten:

1: je veren hebben geen draagring meer.
2: als je wiel/wielen los komen van de grond willen de wielen naar beneden en de schokbrekers gaan mee, waardoor de veer lo komt te zitten en vaak schuin terugkomt.
3: als ze het bij de apk zien word hij afgekeurd
4: er zijn niet voor niet schroefsets en verlagingsveren op de markt gekomen


punt2; zoals de TS aangeeft komen de veren niet los bij volledig uitveren. Punt4 is een kulargument.

punt1 en 3 ; :thumbup:

Gijs 14-06-2009 10:54

Quote:
Originally Posted by veerzes
Gijs, wat is nou het probleem leg me dat nou eens uit....
Zijn ze na het sukje afslijpen ineens minder sterk.. want als dat zo is moet ik ze er dus afhalen :eek: :eek:

Naja, de sterkte zal wel meevallen. Je zegt dat de veren er nog strak genoeg tussen zitten, maar wat gebeurt er als de auto maximaal uitveert? Valt ie er dan niet tussenuit (achteras), met als je volg dat je dan echt laag rijdt? :)

Wat ik ook niet helemaal begrijp (maar dat gaat me overigens niks aan) is dat je een relatief dure auto koop, zeker voor een Volksforummer :D, en deze dan op een Macgyver manier verlaagd. Wat op zich wel weer bij een Volksforummer past ;)

Ronald 14-06-2009 10:55

Het idee is leuk, maar ik begrijp die mensen niet..... Waarom niet gewoon op zoek naar een "normale" oplossing. Je kan wel een Touraeg rijden, maar niet het geld investeren om hem dan juist te verlagen... Wacht dan even iets langer, zodat het goed kan gebeuren.


All times are GMT +1. The time now is 19:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.