Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   StefTurboDiesel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=119110)

StefTurboDiesel 26-09-2013 19:28

StefTurboDiesel
 
Hallo allemaal,

Nu al bijna een 2 maand lid ofzo en heb me nog niet echt voorgesteld..
Ik ben dus Stef ben 25 jaar oud en woon in Belgie (stad Genk)

Mijn eerste auto was een erg geroeste Golfje 2 1.6d, met veel problemen onder andere geen verwarming in de winter, van alles proberen gedaan om het te herstellen maar niets hielp. heb er een half jaar mee gereden daarna door verkocht.

Dusss heb ik een ander bakkie moeten zoeken :tongue:
kwam ik een 89'er Golf 2 GTD Special met een JR blok met bijna 3 ton op de teller, tegen van een vriend die hij te koop had aangeboden voorbije zomer.
deze meteen overgenomen met enkele mankementen, maar deze ben ik beetje per beetje op aan het lossen :D
wat ik ondertussen gedaan heb, de dorpels goed kaal geschuurt en bitumen erop gespoten,bumper kaal geschuurt en terug zwart herspoten.

nieuwe laag profiel banden.
Nieuwe voorpijp.
Nieuwe stofhoes.
aan het motorblok heb ik niet echt iets veranderd behalve het half jaarlijkse onderhoud..
voor de rest rijd die prima!
hier zijn wat fotos..

De installatie meteen erin gezet :D









Net gedaan in de Carwash :tongue:






Dit was het dus denk ik..
Als er vragen zijn mag je en kun je ze gerust altijd stellen :thumbup:
Gr
StefTD.

vwcrazy 26-09-2013 21:20

Hij ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd en kilometerstand.

Welkom hier op het forum.

StefTurboDiesel 26-09-2013 21:47

Quote:
Originally Posted by vwcrazy
Hij ziet er nog goed uit voor z'n leeftijd en kilometerstand.

Welkom hier op het forum.


Dankjewel :D
was van plan om het ietsje te verlagen (verlagingsveren van 40/40mm)
maar zoals je ziet zien er de wegen van mijn woonplaats er niet geweldig uit.
vooral verkeers drempels, moet je echt een comfortabele auto voor hebben om hier door te rijden :tongue:

Vince89 27-09-2013 12:32

Ziet er heel mooi uit voor zijn leeftijd!
keep it standard, je ziet tegenwoordig alleen maar getunede golf 2's,
is toch niet meer mooi zoiets?

mooie 17'' replica bbs eronder, goeie schoensels eronder, en klaar die hap!
wat je nog kunt doen is je ruiten tinten..

Welkom :thumbup:

StefTurboDiesel 27-09-2013 12:35

Quote:
Originally Posted by Vince89
Ziet er heel mooi uit voor zijn leeftijd!
keep it standard, je ziet tegenwoordig alleen maar getunede golf 2's,
is toch niet meer mooi zoiets?

mooie 17'' replica bbs eronder, goeie schoensels eronder, en klaar die hap!
wat je nog kunt doen is je ruiten tinten..

Welkom :thumbup:



Dankjewel :D

Andere velgen ging ik zowiezo doen, eerst deze velgen met nieuwe banden verkocht zien te krijgen, zodat ik met dat geld een ander setje kan kopen zonder al te veel bij te leggen
Maar niemand reageert op mijn zoekertje op het net, maar ja :rolleyes:

ruiten laten tinten ga ik bij mijn oom doen als ik naar frankrijk ga.
die doet dat gratis voor mij en kan dat even goed als een professional :D

Vince89 27-09-2013 12:44

Dat is het beste, want zelfs 17ers replica's die geen schade hebben komen wat aardig op een gek prijsje te staan. :D

Komt wel goed, altijd je zoekertje bovenaan terug plaatsen, voordat je het weet bellen ze je wel. Succes! :thumbup:

Nyts2005 29-09-2013 10:34

Het lijkt op een paar details na een nette, en vrijwel originele "Special"-uitvoering gezien de velgen, interieur, achterklepspoiler, achterlichten en grill (en de stickers op de C-stijl :D). Alleen de dikke bumpers en het oude type stuur kloppen niet.

Leuke auto. :thumbup:

Tjaap 29-09-2013 10:44

Geen andere velgen doen, en al helemaal geen replica's. Gewoon mooie verlaging en klaar.

StefTurboDiesel 29-09-2013 12:05

Quote:
Originally Posted by Nyts2005
Het lijkt op een paar details na een nette, en vrijwel originele "Special"-uitvoering gezien de velgen, interieur, achterklepspoiler, achterlichten en grill (en de stickers op de C-stijl :D). Alleen de dikke bumpers en het oude type stuur kloppen niet.

Leuke auto. :thumbup:


Dankjewel, ben blij dat er positieve reacties zie :D

Klopt, het oude stuur en bumpers kloppen niet, had ik op een andere topic laten weten trouwens dat dit replica stukken waren, ik wil er een MOMO stuurtje op zetten maar die krengen vind je nauwelijks op de 2dehands website :screwy:
anders zet ik daar een gti origineel stuurtje op.
:D

Mauricejuhvw 29-09-2013 12:05

Mooi golf

Ik zou idd deze velgen ook houden

StefTurboDiesel 29-09-2013 12:07

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Geen andere velgen doen, en al helemaal geen replica's. Gewoon mooie verlaging en klaar.


Vind je? op deze velgen verlagen? ik weet het zijn mooie originele RA velgen maar deze hebben wel wat borduurschade opgelopen :D

Trouwens bedankt voor je reactie :D

StefTurboDiesel 29-09-2013 12:09

Quote:
Originally Posted by Mauricejuhvw
Mooi golf

Ik zou idd deze velgen ook houden


Dankjewel, en zal proberen die borduurschades te laten herstellen :D

Vince89 05-10-2013 21:31

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Zo ! Heb een midden(tussen)demper vervanger van Powersprint/Supersprint besteld via Bolku-tuning.nl
Aangezien ik echt moest balen dat ik geen turbo gefluit meer hoor nadat ik een nieuwe voorpijp had laten zetten.
2dempers lijkt me wat te veel, een td heeft vrije luchtstroom nodig en niet echt tegendruk :thumbup:

Ik vind als je een Turbo hebt dat je die ook moet kunnen horen (fluiten)..
Normaal gezien komt mijn bestelling de maandag aan, dan ga ik er direct aan beginnen.

Einddemper blijft origineel als de turbo hoorbaar wordt, anders wordt het straight pipe mod. :thumbup:

foto's en video's volgen


Finally, altijd als ik je zie rond cruisen, is het precies een JP motor die ik hoor ipv van een JR under the hood. turbo moet je inderdaad kunnen horen :thumbup:

Mauricejuhvw 05-10-2013 21:49

Daarom fluiten met die handel zoals het moet :)

StefTurboDiesel 18-11-2013 16:42

Ondertussen bezig geweest met de wintervelgen..
Vond de naafkapjes wat slecht uit zien dus heb ik ze snel 2-3lagen zwarte lak maar gegeven :D

Btw, wie geinteresseerd is in de BBS RA velgen met nog allemaal nieuwe banden rond om, mag je me prive contacteren.







Vince89 19-11-2013 18:38

Ziet er wel gaaf uit joh met die zwarte naafkapjes :tongue:
Wel handig dat je daar je winterbanden erop hebt laten doen.

Al een bod gekregen op je BBS'jes?

StefTurboDiesel 19-11-2013 18:42

Thanks! en bwa niet echt..
Het waren belachelijke prijzen..
Er net nog een voorstel binnen gekregen of ik ze kon ruilen met 15'' ATS cup velgen met versleten banden :screwy:
Maar ik vind ze eerlijk gezegd niet passen onder mijn Golf, ik wil 16 of 17'' met laagprofiel.

Oogt veel mooier zonder echt de auto te verlagen, want ik wil van die miserie afblijven.

Jobo245 19-11-2013 19:09

Golf ziet er netjes uit, vind de kleur erg mooi :), het is dat ik moment geen geld voor de velgen heb anders zou ik ze graag overnemen

StefTurboDiesel 19-11-2013 19:18

Quote:
Originally Posted by Jobo245
Golf ziet er netjes uit, vind de kleur erg mooi :), het is dat ik moment geen geld voor de velgen heb anders zou ik ze graag overnemen


Dankjewel, aprecciate it.
Heb er nog wat werk aan qua lak, maar dat komt nog, alles op zijn tijd :D
Hmm jammer, maar is niet erg :thumbup:

Jobo245 19-11-2013 20:00

wie weet staan ze binnenkort nog te koop en lukt het wel, ben benieuwd hoe je golfje gaat worden ;)


All times are GMT +1. The time now is 04:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.