Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Computers en electronica (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Vraagje aan de fotograven onder ons (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55846)

classic-edition 02-06-2009 23:09

Vraagje aan de fotograven onder ons
 
Ik wil dus een nieuwe digi kopen om op meetings mooie plaatjes te kunnen schieten. Ik wil geen grote camera maar een klein handzaam toestel wat makkelijk mee te nemen is. Prijs tussen de €300 a €400 maximaal.

Ik kreeg de tip van een klant van me om eens te kijken naar een canon ixus en zag ik daarin ook diverse modellen ????

Ik zou ook wel wat effecten willen kunnen gebruiken groothoeklens etc.

Iemand nog goede tips, merken ,adressen etc etc.

Ik ben echt een leek op foto gebied :redface:

Alvast bedankt


groet,

Marco

RubenD 02-06-2009 23:11

Wat heeft bij jou de voorkeur:

1. een mooie camera (dus dat camera er zelf mooi uit ziet)
2. een compacte camera
3. een camera waarmee je mooie foto's kunt maken (scherp, helder, goed geschikt voor afdrukken)

Zelf heb ik zo'n grote camera, die is wel handzaam vind ik, ligt lekker in de hand etc.

Ik geloof dat Ixus modellen relatief duur zijn voor wat je er voor krijgt.

Maar misschien is het makkelijk als je iets duidelijker bent in wat je verwacht van de foto's die je maakt.

Ronald 02-06-2009 23:18

Inderdaad goed om je erin te verdiepen. Heb zelf anderhalf jaar geleden een fototoestel gekocht vanwege de kleine. Had al een digitale die klein en makkelijk mee te nemen was, superfoto's werden het nooit. :) Heb toen een Panasonic DMC-FZ8 gekocht. Is helaas niet meer zo handzaam, maar de foto's zijn duizend maal beter.

Voor mij was belangrijk dat ik hem ook nog begreep. ;) Bv. Lennart en Oliver maken prachtige foto's, maar die doen meer dan het knopje, om een foto te maken, indrukken. :)