Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Kever ongeluk... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=12638)

SplitBien 23-08-2005 19:21

ja ik laat hem maar lekker rat! :D

VwPolo89 23-08-2005 19:30

gedacht?? is ie toch al :D

SplitBien 23-08-2005 19:32

psies! heb er gek genoeg meer bekijks mee zo dan voor het ongeluk! Dus dat was een geluk bij een ongeluk...

Vonkr 23-08-2005 19:35

Dus gordels komen niet in mijn kever.

Het spijt me, maar ik kan er nog steeds niet bij dat er mensen zijn die denken dat het zonder gordels veiliger is.....uiteraard staan we lijnrecht tegenover elkaar want we denken allebei dat we gelijk hebben..... :(

Ronald

SplitBien 23-08-2005 19:42

ik zeg niet dat ik gelijk heb en ook niet dat ik veiliger ben... Ik vind gordels in mijn kever gewoon niet mooi. met heupgordels ben je ook gewond als je een ongeluk maakt, en zonder gordels ook... t'is voor mij een keuze, met of zonder gordels... T'ja voor mij makkelijk; zonder dus. Snap dat iedereen dat dom vind maar ik wil gewoon geen gordels in mijn kever.. Dan kan je net zo goed gordels op een fiets of scooter maken want harder dan 50 rij ik nooit aangezien ik hem alleen voor woon-werk vervoer gebruik...

Jurgen Santana 23-08-2005 21:02

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
Dan kan je net zo goed gordels op een fiets of scooter maken want harder dan 50 rij ik nooit aangezien ik hem alleen voor woon-werk vervoer gebruik...


????

Nu ben je appels met peren aan het vergelijken. Ben niet zo bang dat ik op de fiets of scooter met mijn hoofd tegen de vooruit sla. Snappie???

En over scooters gesproken, rij je boven de 40km\h met een helm op in je kever :wink:

SplitBien 23-08-2005 21:12

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
En over scooters gesproken, rij je boven de 40km\h met een helm op in je kever :wink:


JA! haha! Geintje... :tongue: Snap het wel maar ik vind gordels in een oude auto gewoon lelijk, kan er ook niks aan doen... Weet het, het is onverantwoordelijk, je moest eens weten hoevaak ik dat van mijn pa en ma te horen krijg... :rolleyes:

Gijs 23-08-2005 21:15

Ach, geen gordels het houd het leven spannend he :p

SplitBien 23-08-2005 21:36

haha ja dat is ook wel weer zo! :D Spanning en sensatie... :p

Zestienkleppen 24-08-2005 09:15

Zonde van je Kever, maar toch redelijk "goed" afgelopen met jezelf gelukkig, het kan natuurlijk veel erger.

De discussie over gordels qua veiligheid lijkt me een uitgemaakte zaak, en als je de keuze hebt kan ik niet begrijpen dat uiterlijk boven persoonlijke veiligheid staat. Het is maar wat je prioriteiten zijn.

tjoep 24-08-2005 10:55

ik vind hem er nu veel vetter uitzien dan voor het ongeluk, rat roels!

SplitBien 24-08-2005 10:57

Quote:
Originally Posted by tjoep
ik vind hem er nu veel vetter uitzien dan voor het ongeluk, rat roels!


TNX! Ben het er stiekem mee eens! :p :D Ik spuit hem ook niet meer, heb nu andere prioriteiten.... Misschien over 3 jaar ofzo als ik tijd en geld heb.... :rolleyes:

tjoep 24-08-2005 11:43

ja, kan altijd nog, voorlopig heb je toch een vette kever.

manijack 24-08-2005 12:22

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
Dan kan je net zo goed gordels op een fiets of scooter maken want harder dan 50 rij ik nooit aangezien ik hem alleen voor woon-werk vervoer gebruik...

Hey sabine,

Hier een fototje van een "front impact crash" van een polo uit 1996. Dit is met een snelheid van 64 KM/u, hier zit je zo aan in de stad. Het is dus ook redelijk vergelijkbaar met een frontale aanrijding van +/- 30 km/u.
Dit is een moderne auto en er is hier dus ook nagedacht over de veiligheid, bij de kever was dit bijzaak. Ik hoop dat je toch zult besluiten om gordels te gaan dragen, al is het niet voor je zelf doe het dan voor je ouders. Er is niets ergers dan je eigen kind moeten begraven, sorry dat ik het zo hard zeg maar het is een soort russisch roulette. Je kan zelf nog zo veilig rijden er hoeft ermaar een even met z'n gedachte ergens anders te zijn en het is gebeurt, en jij kan er dan niets aan doen. Met een roltstoel in je ponton wordt echt lastig..........


tiep3notchback 24-08-2005 12:26

hoorde al dat je kevertje kort lag maar dit had ik niet verwacht :eek: ik hou niet van kevers maar vind je kever nu wel mooier dan voor het ongeluk :D
en die gordels moet je zelf weten als mijn notch klaar is doe ik er ook geen gordels in het hoort niert en het staat niet
ieder zo zijn eigen keuze
succes sabien en kom binnenkort wel weer even buurten om je nieuwe notch wielen te bewonderen

SplitBien 24-08-2005 12:41

Hey bas, is goed! Bel me binnenkort dan maar ff! Kan je gelijk de oude klep en het oude scherm van de kever zien, aardig vervormd en zelfs gescheurd!

Pedaalemmer 24-08-2005 15:12

juiste een uitdaging om in een oude auto gordels mooi te maken...

kvind het een beetje onvolksforumom die uitdaging uit de weg te gaan :P:P


All times are GMT +1. The time now is 05:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.