Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Kever ongeluk... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=12638)

Gijs 09-08-2005 21:36

Konijnen, wat zonde :( Maar zolang jij/jullie nog heel zijn is het nog niet ernstig :)
Al weer alle onderdelen bij elkaar?

g00dluck ermee! :)

SplitBien 09-08-2005 21:50

Nou vandaag samen met bob (bedankt nog) fiks lopen rammen, tikken, hameren, schreeuwen, vloeken, schelden en huilen mar uiteindelijk is het dan toch nog iets goed gekomen. De ergste deuken zijn weg uit het binnenscherm zodat het scherm weer redelijk aansluit.

foto's van vandaag;

Het ontleden:



De overblijfsels; Iemand interesse in een mooie voorklep of scherm? :p :D


ps, de bumper is nog redelijk dus die gaat er weer op....

De schade aan de rand en de afdruk van het reservewiel in de tank;





Mijn nieuwe scherm uit zweden, in 1995 naar nederland gekomen;



Kleppie; Later het zwarte er nog afgeschuurd.



Bandenbak bleek toch gebroken :( ;



Scherm passen;



Klep passen;



Bob controleerde nog even of de oude voorklep niet ergens anders voor gebruikt kon worden;



Na het maken van de schade het binnenscherm weer even in de tectiel gemikt;



Aardig recht weer voor een amateur;



En toen de klok 16.00 uur sloeg was het dan eindelijk "klaar" voor vandaag;







Vandaag weer getuft, zo te zien en voelen is de as en de rest nog allemaal intact.... Iemand nog een goudentip over hoe ik die voorklep ooit nog los ga krijgen? De klep reageert niet op de binnenkabel maar zit zo vast als een huis!!!! :mad:

Het spuitwerk komt hopelijk eind dit jaar of begin volgend jaar, voorlopig vind ik hem zo ook wel weer leuk...... Op de voorklep komt nog een leuke graffiti ofzo, ff kijken of we er wat leuks van kunnen maken..... :)

user-x 09-08-2005 21:56

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
Nou vandaag samen met bob (bedankt nog) fiks lopen rammen, tikken, hameren, schreeuwen, vloeken, schelden en huilen mar uiteindelijk is het dan toch nog iets goed gekomen. De ergste deuken zijn weg uit het binnenscherm zodat het scherm weer redelijk aansluit.

Het spuitwerk komt hopelijk eind dit jaar of begin volgend jaar, voorlopig vind ik hem zo ook wel weer leuk...... Op de voorklep komt nog een leuke graffiti ofzo, ff kijken of we er wat leuks van kunnen maken..... :)


Zooooo, aardig tempo daar!!!!!!! :eek:

...en ziet er weer netjes uit zeg!! Vind m zo eigenlijk nog cooler dan voor t Xident... ;)

SplitBien 09-08-2005 21:58

Als ik deze foto bekijk vind ik dat hij voor het ongeluk mooier was.... Maar op deze foto lijkt hij ook mooier dan hij in het echt is/was... De lak lijkt hier in topstaat, dat is/was niet zo...... :)



Vind hem nu ook wel cool..... :D

user-x 09-08-2005 22:00

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
Als ik deze foto bekijk vind ik dat hij voor het ongeluk mooier was.... Maar op deze foto lijkt hij ook mooier dan hij in het echt is/was... De lak lijkt hier in topstaat, dat is/was niet zo...... :)



Vind hem nu ook wel cool..... :D


Op foto's lijkt iets meestal mooier!! ;)

Gijs 09-08-2005 22:01

Kun je het slot waar die pin in valt niet van onderaf aan? Heb d'r zelf nog nooit naar gekeken bij m'n kever... Hoe doen andere dit, want het zal wel vaker voorkomen :)

Btw, Kever ziet er zo ook wel leuk uit, goed werk :cool:

krukab 09-08-2005 22:04

Quote:
Originally Posted by user-x
Vind m zo eigenlijk nog cooler dan voor t Xident... ;)


Dan geef jij toch Woutâh morgen de Olds mee ... zie-tie er in een mum van tijd net zo koel uit als Bien dur kefâh !! :p

on topic,
Gelukkig hebben jullie dat weer snel rechtgezet ... niets is zo deprimerend als tegen een gedeukt neusje aankijken

SplitBien 09-08-2005 22:05

@goos golf; nee de bandenbak zit in de weg.... :(

SplitBien 09-08-2005 22:07

Vertel mij wat.... ;




Heb er maar een dag naar gekeken maar moest telkens weer huilen als ik het zag! VRESELIJK!! Leek ook net of hij echt triest keek omdat die bumper zo hing.... (sorry, heb herbie gezien)

molenari 09-08-2005 22:08

Quote:
Originally Posted by Zeend
De
ÖAMTC heeft eens een Kever, Golf2 en Golf 4 met elkaar vergeleken: de Kever was veiliger dan de Golf 2!


Het voordeel van de kever boven de Golf 2 was met name omdat de kever zo hoog op zijn poten staat en daardoorbeter de klap van een botsing in de zij kan opvangen. Ik zal maar niets zeggen over verlagen ;)

Bij een frontale botsing zijn je benen gauw de klos in een Golf 2 als ik het mij goed herinner.

Wel shit zo'n aanrijding. Ik hoop dat het nog op te knappen is. Twee jaar geleden heb ik een kop staart botsing gehad op de A7. Ik reed 90 in mijn 1971er kastenwagen toen er een Volvo V60 achterop reed met 120km/u. Ik ga maar eens denken aan hoofdsteunen...

user-x 09-08-2005 22:08

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Dan geef jij toch Woutâh morgen de Olds mee ... zie-tie er in een mum van tijd net zo koel uit als Bien dur kefâh !! :p

on topic,
Gelukkig hebben jullie dat weer snel rechtgezet ... niets is zo deprimerend als tegen een gedeukt neusje aankijken


Bood t aan, maar hij wilde niet tanken!! ;)


on topic: hou op over neuzen...

www.neusforum.nl

Neill_s 09-08-2005 22:30

Begint weer ergens op te lijken! Kofferklep met schoolbordenverf matzwart rollen, ken je iedere dag een nieuwe graffiti maken!

SplitBien 09-08-2005 22:32

hehehhe ook een goed idee!! :D

René 09-08-2005 22:39

gaaat weer de goeie kant op bien!
ben blij voor je :)

p@trick kever 09-08-2005 22:43

tering schrik je wel van zeg als je dit ziet, zeker als je zelf ook in zo'n ding rond stuurt!!!!
wel snel weer een heel eind opgeknapt.... goed bezig jullie
en met jezelf , gaat t weer een beetje ???
sterkte en suc6 verder
groeten p@trick

Rico 09-08-2005 22:52

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug




Ziet er weer goed uit Bien!!!, Kan je de bumper nog gebruiken of moet daar een nieuwe voor komen? of ga je zonder bumper verder?

SplitBien 09-08-2005 23:33

nee zonder bumper durf ik nauwelijks te rijden, mijn (immitatie) bumper heeft toch een hoop schade weten te voorkomen.... De bumper is nog errug goed op een klein deukje na... Precies bij de bumper bouten is hij ingedeukt maar het valt nauwelijks op... Morgen even een beetje buigen en richten zodat hij (zodra de klep weer open wil) er weer op kan.....

Airtime 10-08-2005 07:54

Ik vind hem er idd wel grappig uitzien, zo. :)

Wel handig als je de klep weer open krijgt, tis zo lastig tanken, zo! :o

chrisjuh 10-08-2005 08:04

Hijs stoer! :)

Leuke vakantieinvulling ook.....

Als je deze week nog ff een patatje gaat halen kom er dan maar ff mee langs een bakkie doen ;)

arnus71 10-08-2005 08:44

Knap werk hoor, met al je spier- en hartpijn nog de boel rechtzetten. Complimenten!! Je laat er geen roest over groeien... :D

Sponze® 10-08-2005 09:26

Meissie, wees blij dat je er
zonder al teveel kleerscheuren
af bent gekomen ;)

Kevertje gaat helemaal goedkomen
zie ik wel :) Succes met de
verdere wederopbouw!

SplitBien 10-08-2005 09:37

@bob; haha tanken hoef ik hopelijk nog niet... Op het moment van het ongeluk had ik ongeveer nog een halve tank...... (benzine meter is kaduuk)

@chrisjuh, kom wel een bakkie doen als ik nu een keer in de buurt ben, vorige keer zaten de katten trhuis met honger dus we hadden haast..... :) btw; wat was die patat ranzig!! Mijn mond fikte weg van de pindasaus, de patat was nat en slap en bob had gewone frikandellen ipv speciale.... :(

@arnus; nee roest groeit er bij mij niet op.... :D :D :p

VWijchen 10-08-2005 09:50

niet fijn!

manijack 10-08-2005 10:04

Ik lees het nu pas, zwaar klote zeg maar het is weer netjes opgeknapt.
Ik zou je wel aanraden om voor gordels te kiezen, na 2 jaar crashtesten doen bij TNO weet ik dat een aanrijding met lage snelheid hele ernstige gevolgen kan hebben voor de intzittenden. Een auto kan je, zoals je ziet, in een dag opknappen, een lekke band met je rolstoel in het bos is een groter probleem..... :redface:

chrisjuh 10-08-2005 10:33

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
@bob; haha tanken hoef ik hopelijk nog niet... Op het moment van het ongeluk had ik ongeveer nog een halve tank...... (benzine meter is kaduuk)

@chrisjuh, kom wel een bakkie doen als ik nu een keer in de buurt ben, vorige keer zaten de katten trhuis met honger dus we hadden haast..... :) btw; wat was die patat ranzig!! Mijn mond fikte weg van de pindasaus, de patat was nat en slap en bob had gewone frikandellen ipv speciale.... :(

@arnus; nee roest groeit er bij mij niet op.... :D :D :p



Ook dat nog...... :tongue:

SplitBien 10-08-2005 16:37

@jack; denk aan heupgordels, zijn enigzins ook nog mooi..... :o

@chris; alsof we al niet genoeg pech hebben gehad in onze vakantie..... Oma met spoed naar het ziekenhuis en geopereerd, kever ongeluk, onze favo patatzaak gesloten, slecht weer.... zucht.

manijack 10-08-2005 21:29

maar de notch is goedgekeurd!!!! toch nog iets goeds ;)

G.I._BOB 11-08-2005 07:53

ja psies, ben in ieder geval blij dat de notch door de apk heen is, kan die getaxeerd en allrisk verzekerd worden voor het geval dat.......................
Groetjes Sabine

lowghia 11-08-2005 09:29

Quote:
Originally Posted by G.I._BOB
ja psies, ben in ieder geval blij dat de notch door de apk heen is, kan die getaxeerd en allrisk verzekerd worden voor het geval dat.......................
Groetjes Sabine

hé Sabine, als je hem in de allrisk doet vervalt dan de oldtimer verzekering??
of is er een aparte regeling voor?

p@trick kever 11-08-2005 13:26

Quote:
Originally Posted by G.I._BOB
ja psies, ben in ieder geval blij dat de notch door de apk heen is, kan die getaxeerd en allrisk verzekerd worden voor het geval dat.......................
Groetjes Sabine


had je m nog niet all risk dan........???
kwalijke zaak dame, voor die paar centen meer moet je t echt niet laten... ;)

p@trick kever 11-08-2005 13:28

Quote:
Originally Posted by lowghia
hé Sabine, als je hem in de allrisk doet vervalt dan de oldtimer verzekering??
of is er een aparte regeling voor?


bij mij bleef t oldtimer verzekering komt alleen een percentage van de getaxeerde waarde bovenop en dan is ie dus all risk.....
is dus ook alleen mogelijk met een taxatie
groeten p@trick

Arno 11-08-2005 17:55

tjezus dit is echt balen zeg,
euhm je knap je kever toch wel weer op he

suc6 ermee

G.I._BOB 11-08-2005 23:02

@arno; kever is alweer klaar! :D Rijdt alweer met nieuw scherm, nieuwe voorklep, nieuwe koplamp en uitgedeukte bandenbak... :D

@patrick; nee dat had ik nog niet... geen tijd voor gehad nog, ben blij dat ik hem (na een jaar te zijn verlopen) weer apk gekeurd heb en de remmerij proffesioneel af heb laten stellen....!! :D Hopelijk einde van de maand taxatie!

Groetjes bien

joost 13-08-2005 21:50

shit niet te best zeg, wat een hoop schade heb een kever dan met zo'n lage snelheid. beterschap en succes met de reparaties. greetz joost

SplitBien 23-08-2005 18:12

bumper is nog scheef maar hij zit er weer op... voor een immi bumper nog aardig heel gebleven.....







VwPolo89 23-08-2005 18:14

kijkt nog een beetje triest zo te zien :(

SplitBien 23-08-2005 18:23

klopt, hij kijkt een beetje zielig... Bumper krijg ik ook niet meer goed... :( Maar goed, op den duur komen er wel weer nieuwe onderdelen... Eerst maar ff de dropped spindels, nieuwe antenne, rode achterlichten en nieuwe sierlijsten erop zetten... :D :D :D

SplitBien 23-08-2005 18:23

ennuh, de witte wielen even zilver verven... deze komen van mijn pa zijn kever af, die had nog goede bandjes...... :rolleyes:

VwPolo89 23-08-2005 18:34

staat goed bij de voorlopige rat-look :D :p

airy 23-08-2005 18:56

Zo ziet de kever er ook wel vet uit hoor nog eventjes aan rat look gedacht?


All times are GMT +1. The time now is 13:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.