Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   kachelradiateur vervangen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=96369)

mark89769 20-02-2012 10:35

kachelradiateur vervangen
 
Mn kachelradiateur is lek van mijn MK1. Wat is de makelijkste manier om de kachelunit eruit te halen? Of moet het hele dashboard eruit :mad: ?

Johan1982MK1 20-02-2012 11:08

dash er ff uitpakken. zit maar met een paar schroeven vast.

mark89769 20-02-2012 11:59

ik dacht ff voor nood de kvs slangen in de motorruimte te verbinden aan elkaar maar moet ik een koppelstuk van 180 graden hebben bestaat dit?

g-men 20-02-2012 23:41

Toevallig vorige week ook gedaan. hoeft alleen onderdeel links van je dashboard weg te halen. vrij gemakkelijk. In de motorruimte dan klem op je slangen zetten (lijmtang) en beide slangen losdraaien. Natuurlijk komt er wel koelvloeistof uitzetten vanuit de kachel maar bakje onder en opvangen. als je je linkeronder gedeelte dash dan weg hebt even je bestuurdersstoel eruit en stuur zodat je er goed bij kan. Dan zie je de grote plastic unit waar de radiateur en fan inzit. Steekt een rechthoekige kap uit, die kun je losklikken. Trek de slangen naar binnen en dan kun je de radiateur er zo uit pakken.

Succes. En is wel weer lekker een kachel!

roy-mk1 20-02-2012 23:47

Je hoeft niet perse een 180 graden bocht te hebben, je kan er gewoon een pijpje tussen steken van de zelfde dikte.

Wat koste die kachelradiator G-Men?

g-men 20-02-2012 23:48

Quote:
Originally Posted by roy-mk1
Je hoeft niet perse een 180 graden bocht te hebben, je kan er gewoon een pijpje tussen steken van de zelfde dikte.

Wat koste die kachelradiator G-Men?


Niks, mijn broer en ik hebben nog een berg onderdelen liggen en daar lag nog een unit die goed bleek.

KennyH 21-02-2012 12:06

Zeer nuttige info g-men!!

Alleen die laatste post van je heeft desbetreffende topic starter niets aan.

roy-mk1 21-02-2012 12:27

Dat was ook een antwoord op mijn vraag.

mark89769 21-02-2012 21:38

Quote:
Originally Posted by g-men
Toevallig vorige week ook gedaan. hoeft alleen onderdeel links van je dashboard weg te halen. vrij gemakkelijk. In de motorruimte dan klem op je slangen zetten (lijmtang) en beide slangen losdraaien. Natuurlijk komt er wel koelvloeistof uitzetten vanuit de kachel maar bakje onder en opvangen. als je je linkeronder gedeelte dash dan weg hebt even je bestuurdersstoel eruit en stuur zodat je er goed bij kan. Dan zie je de grote plastic unit waar de radiateur en fan inzit. Steekt een rechthoekige kap uit, die kun je losklikken. Trek de slangen naar binnen en dan kun je de radiateur er zo uit pakken.

Succes. En is wel weer lekker een kachel!


Bedankt!, van de week maar is ff een nieuwe kachelradiateur halen heb nu met succes de slang in de motorruimte aan elkaar verbonden :)

mark89769 22-02-2012 11:04

Ik heb de kachel doorverbonden met een doorzichtige slang maar wanneer de golf op temperatuur is zie ik geen kvs door de slang geen lopen??

Als ik reservoir opendraai komt er wel een pisstraaltje uit de dunne slang.

Ik heb nu zon 60km gereden dus systeem zal wel ontlucht moeten zijn of is de thermostaat kapot??

Rooney GTI 83 22-02-2012 21:22

Je hebt er nog een luchtbel in zitten

loadone 06-09-2019 09:05

Winter is coming!

Dus tijd om een lekkende radiateur te vervangen tochmaar..

in de how to van G-men staat: hoeft alleen onderdeel links van je dashboard weg te halen. vrij gemakkelijk

Geld dit ook voor een MK1 benzine uit 1977?

en zoniet kan ik dan ''de easy way'' doen zoals op deze how to: http://www.driversfound.com/scirocc...ody/heatercore/


of is dit niet van toepassing op de Mk1 ?

Roy16VG60 06-09-2019 17:52

Is het serieus een optie voor je om je kachelhuis aan stukken te zagen? :screwy:

Met nog geen kwartier schroeven ligt je complete dashboard naast de auto en pak je de complete kachelunit er zo uit... ;)

HotWheels 06-09-2019 20:11

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Is het serieus een optie voor je om je kachelhuis aan stukken te zagen? :screwy:

Met nog geen kwartier schroeven ligt je complete dashboard naast de auto en pak je de complete kachelunit er zo uit... ;)


:goodpost:

loadone 10-09-2019 11:53

Volgens een filmpje, is bij de Mk1 voor 1979 voorzien van een afdekkapje die met lipjes vastzit links in het kachelhuis, dus zou het zagen niet hoeven.

Als je de blower loshaalt boven in de parafaan met de vier schroeven rondom kan je dmv de middenconsole een beetje te draaien, de radiateur uit het kachelhuis schuiven..

Hiermee bespaar je de demontage van het dashboard of zie ik iets over het hoofd?

René 10-09-2019 12:30

Dashboard hoeft er sowieso niet uit. Ik heb zojuist de kachel van onze mk1 (cabrio) vervangen. Deze heeft ipv de onderste delen van het dashboard een kniebalk...maar het is goed te doen hoor. Als je de middenconsole en de eventueel onderste delen van het dashboard weghaalt, is het nog een kwestie van wat stekkers los, paar kabels voor de bediening los en nog wat schroefjes (4x in paravaan en eentje in de luchtgeleiding van het voorraam). De slangen onder de kap ff lossen en evt leegblazen ivm knoeierij.

Gewoon aan beginnen..het wijst zichzelf wel als je een beetje handig bent

loadone 11-09-2019 11:07

ik ga ook de twee rubbers en de doorvoerrubber vervangen ..
moet ik nog afzuigfoam aanschaffen of hoeft dit niet vervangen te worden?

Mijn garage heeft er rode KVS in gedaan.. kan ik dit beter vervangen naar de blauwe variant, wat er altijd inzat?

Roy16VG60 11-09-2019 13:44

De rode is een verbeterde versie. Deze mag je gewoon gebruiken maar niet meer mengen met de oude. Voortaan dus bijvullen met de rode G12+

golfcabriolet 11-09-2019 18:01

wel invoeren of de (koppakking) er wel tegen kan met rode G12+

Roy16VG60 11-09-2019 18:26

G12+ kan overal in en is veel minder corrosief dan G11 wat er standaard in zit.


All times are GMT +1. The time now is 15:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.