Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   G60 dorpelverbreder monteren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143011)

StefTurboDiesel 16-03-2019 23:22

G60 dorpelverbreder monteren
 
Hoi.

Kan je ook de krik kapjes apart verkrijgen van deze verbreders? heb ze ocasie gekocht zonder de kapjes.

groetjes

hummer 17-03-2019 01:48

Zijn lastig/niet te verkrijgen origineel dan imitatie weet ik niet. Ze hebben die van mij een paar jaar terug gestolen ,waarbij de hele dorpelverbreder van de auto was getrokken onherstelbaar beschadigt . Bijna twee jaar op zoek geweest om er eentje te vinden uiteindelijk gelukt.

EnVeeZee 17-03-2019 09:36

Ze worden op MP met enige regelmaat aangeboden.

StefTurboDiesel 17-03-2019 13:11

Ofwel zelf iets improviseren door een stuk kunststof op maat te vijlen en met tec7 plakken. Ik gebruik de dorpel nooit om de wagen te krikken. Ik doe dat via de draag armen

Is er een handleiding hoe je moet beginnen met de dorpel verbreders te monteren?

RobertVoorst 18-03-2019 07:53

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Ofwel zelf iets improviseren door een stuk kunststof op maat te vijlen en met tec7 plakken. Ik gebruik de dorpel nooit om de wagen te krikken. Ik doe dat via de draag armen

Is er een handleiding hoe je moet beginnen met de dorpel verbreders te monteren?


Doe je dat via de draagarmen of via het subframe waar ze vastzitten? Draagarmen zijn eigenlijk alleen maar bestand tegen laterale wielkrachten (dus van wiel naar motorkant in de breedte van de auto. Het aanbrengen van een kracht loodrecht op deze armen zullen deze niet heel leuk vinden

StefTurboDiesel 18-03-2019 10:58

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Doe je dat via de draagarmen of via het subframe waar ze vastzitten? Draagarmen zijn eigenlijk alleen maar bestand tegen laterale wielkrachten (dus van wiel naar motorkant in de breedte van de auto. Het aanbrengen van een kracht loodrecht op deze armen zullen deze niet heel leuk vinden

Inderdaad aan het subframe bedoelde ik.

Heb je misschien een handleiding hoe je zo'n dorpel verbreder monteert? Lijkt poepsimpel, maar met wat je eerst moet beginnen weet ik niet. op welke hoogte, waar je een schroef moet steken etc..

RobertVoorst 18-03-2019 11:28

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Inderdaad aan het subframe bedoelde ik.

Heb je misschien een handleiding hoe je zo'n dorpel verbreder monteert? Lijkt poepsimpel, maar met wat je eerst moet beginnen weet ik niet. op welke hoogte, waar je een schroef moet steken etc..



Kijk eens hier !

The Skinnmeister 18-03-2019 12:34

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Hoi.

Kan je ook de krik kapjes apart verkrijgen van deze verbreders? heb ze ocasie gekocht zonder de kapjes.

groetjes


Bij Werk34 hebben ze nog imitatie in de verkoop.

StefTurboDiesel 18-03-2019 12:51

Dankje voor de link.
Bij WERK34 kan ik helaas niks terug vinden wat betreft losse krikplaatjes voor op de dorpels.

Theowob 18-03-2019 12:54

Nieuwe losse krikplaatjes zijn helaas niet los leverbaar.

Bartaggio 18-03-2019 13:05

https://www.aliexpress.com/item/2-P...2965696192.html

Ali heeft ze wel :thumbup:

StefTurboDiesel 18-03-2019 13:32

Quote:
Originally Posted by Bartaggio


Oo, ideaal! Van harte dankjewel :thumbup:

Ik zal ze straks na het werk bestellen. Heb mijn pc-banking machine niet bij.

EnVeeZee 21-04-2019 07:15

Op MP wordt nu een set van 2 aangeboden.

StefTurboDiesel 27-04-2019 10:31

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Op MP wordt nu een set van 2 aangeboden.

Dankjewel.
Ik heb al reeds een onvolledige set gekocht voor een paar tientjes.
Ik moet alleen nog de voorste G60 wielbogen hebben en 1 montagestrip en 4 clipjes. die ik later via wobshop zou bestellen.
De krik kapjes zijn aangekomen via Ali express. zeer mooi.

Roy16VG60 27-04-2019 17:44

Naar mijn mening ook niets mooier dan een G60 lijstenset op een mk2. :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 15:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.