Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Ice en andere auto electronica (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Constante stroomdraad aanhangerstekker Golf 4 Variant (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140934)

Willem-II 08-08-2017 18:27

Constante stroomdraad aanhangerstekker Golf 4 Variant
 
Dag,
Ik heb geen spanning meer op de constante-stroomdraad van m'n aanhangerstekker. Caravan was van de trekhaak gevallen - foutje :(
Daardoor was de stekker kapotgetrokken. Nieuwe 7-polige stekker gemonteerd, maar dus geen spanning meer op het vaste contact (54G). Zekering (onder het dashboard) lijkt in orde.
Ik denk dat er toch misschien kortsluiting veroorzaakt is en dat er misschien nog een extra zekering zit, vlakbij de trekhaak. Kan dat kloppen? En zo ja, waar zit die zekering dan precies?
Of kan er een andere oorzaak zijn van een stroomloze constante stroomdraad?
Alvast dank voor advies.
Groet, Willem

Ironvw 08-08-2017 19:02

Quote:
Originally Posted by Willem-II
Dag,
Ik heb geen spanning meer op de constante-stroomdraad van m'n aanhangerstekker. Caravan was van de trekhaak gevallen - foutje :(
Daardoor was de stekker kapotgetrokken. Nieuwe 7-polige stekker gemonteerd, maar dus geen spanning meer op het vaste contact (54G). Zekering (onder het dashboard) lijkt in orde.
Ik denk dat er toch misschien kortsluiting veroorzaakt is en dat er misschien nog een extra zekering zit, vlakbij de trekhaak. Kan dat kloppen? En zo ja, waar zit die zekering dan precies?
Of kan er een andere oorzaak zijn van een stroomloze constante stroomdraad?
Alvast dank voor advies.
Groet, Willem


Zit er niet nog een extra zekering kastje onder de motorkap van de auto vlak bij de accu ? Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad bij de auto van mijn vader en toen was er daar een zekering gesprongen

Erik Baas 08-08-2017 20:58

Met een simpele spanningszoeker ben je er zo achter waar het probleem zit.

Johan-dtc 08-08-2017 22:24

Heb je nog wel stroom bij het punt op de auto?
Waar de stekker in komt?

Willem-II 09-08-2017 19:53

Bedankt voor jullie reacties. Maar ik heb een fout gemaakt. Sorry.
Het gaat niet om de stekker aan de aanhangwagenkabel, maar om de vaste stekkerdoos aan de auto, direct bij de trekhaakkogel. Die stekkerdoos was kapotgetrokken en er staat nu geen (constante) stroom meer op contactpunt 54G.

Johan-dtc 09-08-2017 21:57

Vanaf het achterlicht lopen de stekkers naar de stekkerdoos, kijk of je daar stroom hebt, als dat het geval is heb je ergens de kabel vanaf het achterlicht naar de stekkerdoos kapot getrokken

Willem-II 10-08-2017 13:31

Quote:
Originally Posted by Johan-dtc
Vanaf het achterlicht lopen de stekkers naar de stekkerdoos, kijk of je daar stroom hebt, als dat het geval is heb je ergens de kabel vanaf het achterlicht naar de stekkerdoos kapot getrokken


PRIMA, dat zocht ik !
Bij de kabels van het linkerachterlicht vond ik twee dikke rode kabels, die met een (kapotte) zekering aan elkaar gekoppeld waren. Nieuwe zekering ertussen en de constante stoomdraad levert weer 12 V. Probleem opgelost.
Hartelijk dank voor het advies.
Groet, Willem

Johan-dtc 10-08-2017 22:57

Daar is het forum voor 😉


All times are GMT +1. The time now is 05:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.