Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   start prob golf 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=283)

Rallyegek 26-12-2003 13:43

start prob golf 1
 
ik heb dus een prob met de golf 1,
als je de sleutel omdraait voor het starten wil de wagen met koude motor niet aanslaan en als je de sleutel loslaat wil die wel aanslaan, maar dit is alleen op het moment dat je de sleutel loslaat.

waar zou dit aan kunnen liggen ?
ik heb al geprobeerd met de benz pomp op een andere accu maar dat maakte geen verschil.

en de benz pomp van de 8v zit er nog onder, maar de motor loopt verder goed, dus dit is niet echt een prob.

waar zou het aan kunnen liggen ?

ik zat zelf aan het contaktslot te denken maar ik wil graag jullie mening erover horen

bugs 27-12-2003 18:17

Er zit bij het contactslot een blokje, die gaan wel eens vaker kapot

Rallyegek 27-12-2003 18:21

maar met een warme motor pakt ie wel aan na eenige moeite.... is dus vooral bij koude motor dat ie zo doet

Rallyegek 29-12-2003 00:13

welke verschillen zitten er in de brandstofpompen van de 8v gti en de 16v gti ?? want ik heb er nu nog de 8v pomp onder zitten.....

Menace 29-12-2003 01:25

zou het idd in ut contact blokje zoeken...dit zelfde had ik een tijd terug ook met m'n golf 2 16V ...bleek dat ut blokje helemaal verrot was en kreeg hem alleen gestart als je um zelf goed in de starter duwde en daar vasthoud....en als je dan los zou laten slaat ie af...

Rallyegek 29-12-2003 09:36

Quote:
Originally Posted by Menace
zou het idd in ut contact blokje zoeken...dit zelfde had ik een tijd terug ook met m'n golf 2 16V ...bleek dat ut blokje helemaal verrot was en kreeg hem alleen gestart als je um zelf goed in de starter duwde en daar vasthoud....en als je dan los zou laten slaat ie af...


maar dit prob heb ik niet, ik dacht wel in eerste instantie aan het contact maar ik ga het nu eerst bij de brandstofpomp kijken die zit er namelijk nog van de 8v onder.
ik zet eerst die van de 16v onder en dan kiijk ik verder

Menace 29-12-2003 12:42

bij 16V heb je toch ook nog een opvoerpomp nodig? zit een pomp achterin bij je tank en dacht ergens voor bij de motor zit nog een opvoerpomp...

Rallyegek 29-12-2003 17:38

het contakt heeft er dus niks mee te maken.....

als je de wagen op contakt zet moet er via de koude startsproeier toch benz in gespoten worden ? en hoe is het te controleren of het koudstartsysteem nog goed werkt, dus tips waar ik naar zou moeten kijken zou mooi zijn.

morgen ga ik kijken of de sproeier nog goed is en ook dat als je de wagen op contakt zet dat er dan wat uit komt, anders zou ik het niet echt weten, op de temp sensor na dan.....

iemand ??

golf1freak 02-01-2004 09:44

hallo hier de nieuwe eigenaar van de golf1 met startproblemen

kan iemand mij vertellen waarom mijn golfie moeilijk start als hij koud is slaat hij alleen aan als ik de sleutel los laat
en als hij warm is start hij bijna in een keer kan het soms aan de koudestartsproeier liggen of de temperatuur sensor liggen
en hoe zou ik dat kunnen controleren

gr golf1freak


:(

markos 02-01-2004 19:23

Controle:
Koudstartsproeier loshalen van inlaatspruitstuk en in bakje/potje laten spuiten. Bij koude motor starten; de koudstartinjector moet 3 tot 8 seconden inspuiten.
Doet hij dit niet: wellicht injector verstopt maar controleer eerst de thermotijdschakelaar (deze geeft het signaal voor de k.s.injector!)

Suukses, Markos

JR 08-01-2004 21:37

Bij een koude start spuit de koude startinjector een sloot benzine in vandaar een aantal seconden een hoger toerental bij een koude start, daarna gaat hij rustiger lopen. Misschien is er bij jou wat mis met deze koude startinjectie.
De benzine pomp van een 16V is wel degelijk anders (meer vermogen) dan die van een 8V. De pomp van 16V bouw trouwens druk op zodra je het contact aanzet. (misschien 8V ook maar dat weet ik niet)

markos 08-01-2004 21:38

jep, die hoor je ook zoemen zodra het contact aan gaat!

FMA 08-01-2004 22:27

Quote:
Originally Posted by Menace
bij 16V heb je toch ook nog een opvoerpomp nodig? zit een pomp achterin bij je tank en dacht ergens voor bij de motor zit nog een opvoerpomp...

8v toch ook :?:

Rallyegek 14-01-2004 18:16

Quote:
Originally Posted by JR
De benzine pomp van een 16V is wel degelijk anders (meer vermogen) dan die van een 8V. De pomp van 16V bouw trouwens druk op zodra je het contact aanzet. (misschien 8V ook maar dat weet ik niet)


dan zal dit wel het prob zijn omdat de pomp van de 8v gti er nog onder zit en die van de 16v de geest heeft gegeven, wil ieder geval niet meer draaien..... ff kijken of ik em aan de gang kan krijgen of anders een vervanger, de garage heeft een universele die ook wel op een Jaguar gemonteerd wordt dus dan moet de 16v er ook wel goed op willen lopen dacht ik zo.

wat is de werk druk eigenlijk van een 16v benz pomp en van een 8v ? bijde gti.....

da_vwfreak 14-01-2004 19:08

de inspuitdruk van een 16V moet 3,4-3,8 bar zijn. Er zit dan nog een drukregelaar tussen dus de werkdruk zal wel iets rond de 4 bar zijn.

Rallyegek 14-01-2004 19:24

Quote:
Originally Posted by da_vwfreak
de inspuitdruk van een 16V moet 3,4-3,8 bar zijn. Er zit dan nog een drukregelaar tussen dus de werkdruk zal wel iets rond de 4 bar zijn.


ok, thanks

OliverĀ® 15-01-2004 00:01

Als het blokje achter je contactslot het heeft begeven dan heb je meedere elektrische probelemen (had ik ook).
symptonen.

- Grootlicht blijft niet staan
- kachel werkt niet meer
- ruitenwisser doet het niet.
- Als je groot licht aanzet dan gaat de ruitenwisser soms ook aan

Deze blokjes zijn zeer eenvoudig te vervangen.

Bij een 8V of een 16V inspuitmotor moet de benzinepomp altijd druk opbouwen zodra de auto op contact staat. Dit kan je controleren door de benzineslang heel iets los te draaien.
Spuit er benzine uit dan is er waarschijnlijk niets mis met je benzinepomp.

Als er geen benzine uitkomt kunnen het verschillende dingen zijn en dat hoeft niet meteen te betekenen dat je benzinepomp kapot is.

Een paar die o.a. ook kunnen zijn
- brandstofrelais.
- zekeringkast.
- contactslot.


All times are GMT +1. The time now is 20:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.