Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Verschil achterbank GTI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142312)

Erik_vw 28-06-2018 11:06

Verschil achterbank GTI
 
Weet iemand of er verschil zit tussen een GTI achterbank en een gewone achterbank? (non cabrio)
En dan heb ik het puur over de vorm van het frame/schuim, en dus niet over de bekleding.
Ik wil een nieuwe achterbank kopen om opnieuw laten bekleden en wil weten of ik hier ook evt een gewone achterbank voor kan nemen ipv een echte GTI achterbank.

Der Typ Siebzehn 28-06-2018 14:17

van enig verschil in achterbank van bv een CL met die van een GTI is mij althans niets bekend.

Edit.: op de bekledingsstof na natuurlijk :D

Nogmaal edit.: er zou misschien wel verschil kunnen zijn in die van een 2 deurs met die van een 4 deurs; maar dat weet ik niet zeker...

heinz74 29-06-2018 07:48

de vorm van de bank is hetzelfde..niet meer sportstoelachtig ofzo..

en inderdaad die van een 4 deurs is anders ,die heeft afgeronde hoeken op het zitgedeelte om makkelijker te kunnen instappen..

Erik_vw 29-06-2018 09:00

Quote:
Originally Posted by heinz74
de vorm van de bank is hetzelfde..niet meer sportstoelachtig ofzo..



Ja oke dat is wat ik bedoel idd. Het gaat in beide gevallen om een 2 deurs dus een verschil in 2 en 4 deurs doelde ik niet op.

Maar ik weet genoeg, bedankt. :thumbup:

durneet 02-07-2018 21:07

bij de vroege modellen zit het slotje wel anders, om de rug vast te klikken,

turbojo2 03-07-2018 22:55

Zo ver ik weet kun je ook een niet-gti achterbank gebruiken. Ik zou me meer zorgen maken over de kwaliteit van vervangende gti-bekleding die je wil gebruiken. Kwaliteit is echt slecht. Door te veel UV-licht (zonlicht dus) verkleurt de stof heel erg snel. Paar meetings met flinke zon erbij en je wordt niet blij. Heb ik zelf ook last van gehad namelijk.

Erik_vw 04-07-2018 09:52

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Zo ver ik weet kun je ook een niet-gti achterbank gebruiken. Ik zou me meer zorgen maken over de kwaliteit van vervangende gti-bekleding die je wil gebruiken. Kwaliteit is echt slecht. Door te veel UV-licht (zonlicht dus) verkleurt de stof heel erg snel. Paar meetings met flinke zon erbij en je wordt niet blij. Heb ik zelf ook last van gehad namelijk.


Bedoel je dan de losse bekleding zoals die te koop is in de diverse webshops op rol?

turbojo2 05-07-2018 17:42

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
Bedoel je dan de losse bekleding zoals die te koop is in de diverse webshops op rol?


Klopt is allemaal rotzooi. Heb bij mijn gti interieur nieuwe stukken inlaten zetten en alles zag er weer als nieuw uit. Nu is de zwarte stof meer grijs dan zwart en de ruitjes stof het zelfde verhaal. Jammer maar ja vind het op dit moment wel even best zo.

Erik_vw 05-07-2018 21:42

Oke bedankt voor de tip. Enig idee waar ik wel de GTI stof kan krijgen met goede kwaliteit en dus niet verkleurt?

NielsDub 06-07-2018 10:06

Ik heb de stof bij Werk34.de besteld. Tot nu toe (2 jaar) nog geen last van verkleuringen.


All times are GMT +1. The time now is 01:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.