Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wassen en poetsen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=153)
-   -   onderhoud gepolijste delen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43013)

sixpack 03-06-2008 07:46

onderhoud gepolijste delen
 
Hoe bijhouden gepolijste en verdichte delen :

Bv motordelen "koud"wassen d.w.z. niet (ver) mee gereden zodat ze niet warm heet zijn .
Benodigdheden:
Emmertje warm water met druppels dreft, katoenen lap, grove spons,emmer koud water zeem, evt. luchtdruk pistool ,Unipol.Velgen wassen, met de spons en kleine hoeken met de lap, afspoelen met koud water.
Na zemen, of afspuiten met luchtdruk, evt. unipol gebruiken voor ingedroogde waterdruppels,remstof e.d. OOK tussen bouten!Daarna kun je met de grove spons nog een x wassen tussen de bouten om de unipol daar weg te krijgen,uitpoetsen hoeft dan niet
en afspoelen met koud water, Na zemen, of afspuiten met luchtdruk.


Filmpje :
wassen en poetsen

Marcski 03-06-2008 08:58

sticky en even een redirect in Wielen en banden gezet :thumbup:

sixpack 03-06-2008 09:08

Thanx,wilde ik nog vragen maar u denkt mee ;)

Martyn 03-06-2008 13:19

Big thanx peter !

Gr martijn

Kazzo 03-06-2008 18:57

Kan van meguiars ook dat potje voor onderhoud polijst werk, of is unipol beter?

PoloCoupeGT 11-06-2008 15:15

Voor zover ik de experts mag geloven is Unipol het beste.

Erik 11-06-2008 15:26

Ik hoor juist het omgekeerde. Gebruik zelf Unipol, wat nogal omslachtig lijkt tov. meguiars. Heb het nog niet zelf gebruikt maar ga het zeker eens doen.

joossie 11-06-2008 20:14

Ik heb werkelijk alles al gebruikt... iedere keer als ik iets nieuws zie dan moet ik het proberen of het beter is dan wat ik nu heb.... HET GEHEIM VAN JPS :D Ha ha

Unipol is wel goed en ook de bekenste maaaaaaar er zijn echt nog wel betere producten te vinden.

En vergeet niet als je een blik unipol koopt en je doet maar 4 keer in het jaar de wielen poetsen dan kun je na een jaar het blik weggooien omdat het dan niet meer ze goed werkt als eerst.

sixpack 11-06-2008 21:02

Ik zou vooral van alles gaan proberen :D
hoorde ook dat je met soda de randen heel goed schoon kreeg :rolleyes:

















Mensen soda even niet gebruiken svp :)

egon 11-06-2008 21:12

probeer eens een toverstafje
met de goede spreuk kom je al een heel eind

GerardMkIIVR6 11-06-2008 21:31

Het geheim van JPS kun je toch vertellen??
Is voor onderhoud van de wielen van de mensen.

joossie 11-06-2008 22:28

Quote:
Originally Posted by GolfIIVR6
Het geheim van JPS kun je toch vertellen??
Is voor onderhoud van de wielen van de mensen.


JIF.....



Nee nee....... geintje

Er zijn zat mensen hier op het forum waar ik wielen voor heb klaargemaakt.... de meeste heb ik ook zo'n tubbetje verkocht.... deze mensen weten wat ik bedoel laat hun maar vertellen wat het is. :D

Erik 12-06-2008 07:56

Wat is zo'n forum toch informatief zo. :rolleyes:

Marcski 12-06-2008 08:51

Quote:
Originally Posted by Erik
Wat is zo'n forum toch informatief zo. :rolleyes:

:iamwithst

Waarom zou unipol in blik na een jaar niet meer zo goed bruikbaar zijn trouwens? Kan me voorstellen dat bepaalde bestandsdelen bezinken, maar dan is het toch een kwestie van roeren?

sixpack 12-06-2008 09:43

heb blik wel eens 3 jaar gehad, n.p.
keer schudden doet wonderen :thumbup:

Erik 12-06-2008 11:04

Is die unipol dan zo gevoelig?
Dacht dat dat verhaaltje meer sloeg op het feit dat als je je velgen niet vaak genoeg schoon maakt, je gepolijste oppervlak zo slecht wordt dat 'unipollen' niets meer uit maakt.

EricNijssen 16-06-2008 20:47

Ik heb nu thuis flesjes van Autoglym metal polish.. werkt ook super!

PoloCoupeGT 17-06-2008 08:39

Dat tubetje heb ik op een site gezien.Maar ben de site kwijt.
Joossie ik wil wel een PM van jou van welk tubetje je hebt gebruikt en misschien wel afnemen.

joossie 17-06-2008 20:37

Quote:
Originally Posted by EricNijssen
Ik heb nu thuis flesjes van Autoglym metal polish.. werkt ook super!



We hebben een winnaar.......


Ik gebruik al jaren Unipol.... en ook Autoglym en vind de autoglym wel tien keer beter.

Heb bekende mensen uit de scene met wielen bij mij gehad met problemen met wielen... en met autoglym zag het resultaat er stukken beter uit.


Verpakkingen zijn te krijgen in kleine tube van 12 cm en in flessen van 20 cm hoog. Echt super spul.

Ik verkoop allebei aan mijn klanten mag alleen geen prijzen op het forum zetten.
Maar ik zeg tegen iedereen gebruik de autoglym.




En wat Peter zegt is ook waar als je goed met je spullen om gaat dan kun je heel lang doen met een blik Unipol maar er zijn er ook zat die nu een blik kopen en hem maar 1 keer gebruiken. En dan voor een paar maanden wegzetten ( en hem bv laten uitdrogen) en dan denken dat het weer netzo goed werkt.

Gr Joossie

egon 19-06-2008 15:48

jongens niet zo geheimzinnig doen, heb zelf een tubetje metal polish van het merk triompf, is voor alle metale dus ook crome en alu
is super spul, proberen is de moeite waard
verkrijgbaar in de betere fietsen zaken of daar te bestellen
bij deze graag gedaan
(ein volk ein wagen.....)


All times are GMT +1. The time now is 05:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.