Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Advertenties op MP, eBay of andere sites (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=108)
-   -   Het "ik ben vandaag wezen kijken bij:" topic (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=118862)

ronnieg60 09-05-2014 11:11

ben net bij een restauratie projecktje wezen kijken in sliedrecht. t ding stond op marktplaats maar is er afgehaald. vragen er 595 voor. gti 8v van 86, dunne bumpers, helois blauw met treser achterklepplaat, zender spoiler en dubbele vierkante koplampen. rondom bij de ramen roestplekjes, dak dicht gekit, linker achter dorpel roest over 15cm. binnenkant wielkasten ook krokant.. verder zag de onderkant er goed uit. kofferbak bij het achterwiel was ook netjes, sticker er nog in. linker portierbekleding hing erbij alsof het drijfnat geweest was. motor liep wel goed en schijnt goed rijdende auto te zijn maar veel te veel werk voor mij om em in nette staat terug te brengen.

Berrychello 09-05-2014 21:58

Interessant Ronnie, ik had die ook gezien. Nu weet ik dat ik niet meer hoef te gaan kijken!

ronnieg60 10-05-2014 14:01

haha your welcome berrychello :thumbup:

Mk³_Gti_16v 03-07-2014 14:55

Niet kopen!
 
Geen idee of dit de juiste plek is om te posten, maar wou het wel onder de aandacht brengen. Deze auto moet je lekker laten staan!

Elf jaar lang mijn auto geweest en nog geen jaar geleden particulier verkocht aan Maus1 die ook op dit forum post. De auto staat nu te koop bij cobicar. Ik ben niet wezen kijken, omdat het voor mij te ver rijden is, maar ik heb zo mijn vermoedens. De auto klopt voor geen kant meer met wat het hoort te zijn. De verkoper beweerde dat hij langer dan een jaar in het bezit is geweest van de vorige eigenaar en dat deze hem volledig gerestaureerd zou hebben. Dit is geen restaureren, maar oplichten als je het mij vragen zou.. Zie de foto's en oordeel zelf.

VOOR:
































NA:






























Sven-GTI 03-07-2014 15:13

Uhm.. ligt het aan de foto's of heeft de auto nu ook een compleet andere kleur?

Er is niet weer wat duidt op jouw oude auto behalve het kenteken...

Mk³_Gti_16v 03-07-2014 15:16

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Uhm.. ligt het aan de foto's of heeft de auto nu ook een compleet andere kleur?

Er is niet weer wat duidt op jouw oude auto behalve het kenteken...


Ik vermoed dat het een andere auto is..

Het complete interieur is anders inclusief het hele dashboard.
De auto zou van binnen naar buiten zijn overgespoten (incl. motorruimte), waarom en waarom een andere kleur? Andere schijven, vering en plaatwerk. De KM stand klopt ook niet meer.

Viperwin 03-07-2014 15:47

"Gerestaureerd", 111k op de klok, dat creatief samengestelde interieur... Als je daar in de eerste plaats geen jeuk van krijgt verdien je al een enkeltje RIAGG. En dan dat kenteken dus nog...

andre0511 03-07-2014 16:35

Dit is gewoon een andere auto,dat kan niet anders.Omgekat denk.

Dennis-Mash 03-07-2014 17:10

Die 16v heeft een tijdje terug meermaals op Marktplaats in onderdelen te koop gestaan.

Sven-GTI 03-07-2014 17:16

Maar als het kenteken nu op een andere auto zit, dan is die toch omgekat?

Ander nummer in de auto geslagen?


Volgens mij kun je van dergelijke praktijken aangifte doen bij het RDW. (of ergens anders, weet niet meer waar).

Mk³_Gti_16v 03-07-2014 18:21

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Maar als het kenteken nu op een andere auto zit, dan is die toch omgekat?

Ander nummer in de auto geslagen?


Volgens mij kun je van dergelijke praktijken aangifte doen bij het RDW. (of ergens anders, weet niet meer waar).


Daar heb ik wel wat energie in gestoken en als het me lukt doe ik dat ook. Het is alleen zo dat het RWD je naar de politie verwijst en de politie je terug stuurt naar het RDW. Uiteindelijk moet je ervoor bij de politie zijn. Alleen op afspraak kan er aangifte worden gedaan. Gaat dus allemaal erg moeizaam.

Mk³_Gti_16v 03-07-2014 22:00

Net de vorige eigenaar gesproken en deze heeft het carrosserie en interieur verkocht aan iemand die een GTI aan het restaureren was, dat blijkt dus cobicar te zijn. De auto is dus zeer waarschijnlijk omgekat.

ronnieg60 05-07-2014 20:24

tja duidelijk verhaal lijkt me

JettaPowerrr 06-07-2014 10:06

Iemand is er toch ingestonken, want op hun website staat ie gereserveerd...
Jammer dat er geen mogelijkheden zijn om dit soort wanpraktijken massaal onder de aandacht te brengen. Nog erger is het natuurlijk, dat men niet eens normaal aangifte kan doen tegen dit soort zaken.

Berrychello 06-07-2014 13:09

Gereserveerd voor de politie hoop ik :D

Mk³_Gti_16v 06-07-2014 13:43

Nog niet verkocht, Zie het onderstaande. Maandag kan ik pas aangifte doen.
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de details en foto's... Als die er überhaupt zijn.

Ik stuur je volgende week details en foto's nu even te druk

Met vriendelijke groet,
Autobedrijf Cobicar.

Op 4 jul. 2014 om 19:37 heeft "****" <*******@hotmail.com> het volgende geschreven:


Wat voor motor type ligt er nu in, de motor code?
En kun je me precies vertellen wat u aan de auto gedaan heeft?

Als ik kom kijken moet ik er een aardig stuk voor rijden dus wil wel het nodige weten.
From: cobicar verkoop
Sent: Friday, July 04, 2014 6:00 PM
To: mailto:*******@hotmail.com
Subject: RE: GS-LZ-29

Ik heb een koper voor 4000,-

Volgende week is ie terug van vakantie,,,om de deal rond te maken..

Is het ook wat voor jou?

Der Einzer 16-07-2014 17:18

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr

Vorige week mijn passat 3B met 1.8T 20V uit 97 ingeruild wegens een defecte turbo en nog meer aankomend groot onderhoud.

De turbo is door de handelaar vervangen door een tweedehands (niet gereviseerd) exemplaar en heeft hem weer te koop gezet. .....

Wat er niet bij staat is dat de koppeling op de laatste trap zit en bijna versleten is, de distributieriem vervangen moet worden, de deur linksachter niet mee gaat in de CV en er rechtsvoor water binnen komt.

En de Climatronic begint het op te geven.

Oftewel. ?... staan laten

CAR-POOL 25-08-2014 01:10

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr

Tijdje geleden werd ik benaderd door iemand die , vroeg of ik interesse had in deze Cabrio. Ik ben wezen kijken maar de auto viel ontzettend tegen.
Deze man heeft de auto doorverkocht aan een autobedrijf , die de auto nu aanbied.

Let op , geen beste auto.

- Enorm slecht overgespoten , niet om aan te zien , komen nu allemaal blaasjes onder vandaan.
- Veel roest , vooral onder Karmann-pakket. dorpel rot (en sommige delen gewoon met parkers vastgezet.
- Wielranden allemaal rot , achterklepje rot , waterbak ook rot.
- Interieur moet behandeld worden.
- Tik op achterpaneel gehad
- Linnen dak is goed maar de auto was nat vanbinnen. lekt dus , nader inspectie zat er enorm veel roest op de vloerplaat.
- Veel gebruikersporen en dingen die stuk zijn.
- Weinig origineel aan (carroserie is wel origineel geen omgekatte)
- Normale 1.8 motor uit een Golf3. Loopt niet echt mooi stationair.
- Heeft geen APK en daar zal deze ook niet doorheen komen.

Kortom enorm veel werk , deze auto lijkt me alleen goed voor puur onderdelen.

CAR-POOL 05-10-2014 19:48

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr

2 weken terug wezen bij deze cabrio , bij hele vriendelijke mensen.
Carroserie is een goede staat , achterklepje en voorscherm RV moet vervangen worden , verder heeft de bestuurdersdeur wat roest.
Cabriolet kap is goed. Versnellingsbak en motor ook. Interieur ook netjes.


Minpunten ,
- koppeling versleten
- gaskabel moet vervangen worden
- was beetje nat onder het tapijt
- achterklepje rot
- voorscherm RV moet vervangen worden

Reden waarom we m niet gekocht hebben omdat de auto niet bijzonder genoeg vonden. En koppeling versleten was.

The Skinnmeister 08-11-2014 20:48

G60 motor
 
Ben vandaag bij deze motor wezen kijken. Alles groen uitgeslagen en geoxideerd. Motor zit niet vast maar historie van motor en Glader onbekend... Wel zonder bak, Ecu en geen kabelboom, alles afgeknipt :redface: Ik heb m laten liggen igg. Prijs was niet onderhandelbaar......

http://link.marktplaats.nl/m867253668


All times are GMT +1. The time now is 01:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.