Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   wat vinden jullie ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21658)

Vital 30-05-2006 07:35

wat vinden jullie ?
 
Hallo

Ben dit jaar van plan om mischien mijn busje te laten spuiten ,maar ik weet nog niet in welke kleur.
of zou ik hem in deze originele kleur laten?







Wat zouden jullie doen?

arnus71 30-05-2006 07:49

Ik zou een wat klassiekere kleuren combo nemen, bv creme met bruin ofzo.

Frieser 30-05-2006 07:57

Ben meer een two-tone freak maar vind dit ook wel een cool kleurtje. Rode wielen eronder, white walls erbij :)

Fahrvergnugen 30-05-2006 11:18

Quote:
Originally Posted by Vital
Hallo

Ben dit jaar van plan om mischien mijn busje te laten spuiten ,maar ik weet nog niet in welke kleur.
of zou ik hem in deze originele kleur laten?







Wat zouden jullie doen?


gewoon zo laten en je geld gebruiken om hem op z'n reed te gooien, paar mooie velgjes en je bent een heel eind op weg. :D :D

Gr,
Paul.

Zeend 30-05-2006 19:19

Gewoon zo laten en je geld gebruiken om laswerk te laten verrichten, de auto een Dinitrol behandeling te geven en waar nodig rubberwerk te vernieuwen.
Je bent dan een heel eind op weg nog jaren met die gave bus te kunnen rijden!

Gr,
Jens

manijack 30-05-2006 19:26

Ik weet nog wel een mooie kleur




:D

mattijs 30-05-2006 19:54

Ik sluit mij bij Paul aan wat betreft het verlagen...mijns inziens is iedere bus ongeacht de kleur al een stuk fraaier wanneer deze 'getackled' is...Maar qua kleur in de originele richting vind ik persoonlijk okergeel met witte bovenzijde (dus ook de raamlijsten bij deze) erg mooi...Dan zakken en zwarte velgen met gepolijste delen eronder...dat maakt voor mij een killer!!!

mattijs 30-05-2006 19:55

...hij ziet er overigens goed uit kerl!!!

Lomax 30-05-2006 21:06

Dinitrol behandeling is zeer nuttig.

Je kan hem wel dat alfa blauw laten spuiten, heeft een naam maar die ben ik even kwijt. Parelmoerachtig is het :D

Persoonlijk vind ik verlagen en die glimvelgen geen verbetering.

Frieser 31-05-2006 07:46

In ieder geval geen metallic-lak... als ik iets totaal niet bij een bus vindt passen...

Berserker 31-05-2006 08:51

ik zou m lassen, tegen roest behandelen, en als je een andere kleur wilt m rolleren, kan vaak heel mooi uitpakken....

molenari 31-05-2006 10:42

Quote:
Originally Posted by mattijs
Ik sluit mij bij Paul aan wat betreft het verlagen...
(...) mooi...Dan zakken en zwarte velgen met gepolijste delen eronder...dat maakt voor mij een killer!!!


Die verlagingsset + velgs don't protect you against no rust. Ik zou zeggen: eerst die dini-TROL...de rest komt later. De rotterij is opeens aanwezig en dan help Dinitrol niet meer. :(

Wat betreft de kleur: legergroen staat 'em goed vind ik! :rock:

Optie is de way coole kleuren combi: Dattelbraun met Fuchsrot dak, en vergeet de golvende striping niet ;)

mattijs 31-05-2006 17:43

:rolleyes: Wie goed leest ziet zelfs dat de kleur eerst genoemd wordt...en dan 'zakken en de velgen etc'... ;)

molenari 31-05-2006 20:41

Quote:
Originally Posted by mattijs
:rolleyes: Wie goed leest ziet zelfs dat de kleur eerst genoemd wordt...en dan 'zakken en de velgen etc'... ;)


Jaja, ik weet het, maar ik vind gewoon dat die jonge niet op verkeerde ideƫen gebracht moet worden ;)

mattijs 31-05-2006 21:43

Ach ja, da's ook waar...

rallye16vt 31-05-2006 22:25

Kleur past wel goed bij de bus, wel apart.

xmarcelx 03-06-2006 17:57

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
gewoon zo laten en je geld gebruiken om hem op z'n reed te gooien, paar mooie velgjes en je bent een heel eind op weg. :D :D

Gr,
Paul.

helemaal mee eens :iamwithst

Jodocus 04-06-2006 08:48

Anders kijk je even op het M-plaatje naar de kleur die de bus oorspronkelijk bij productie heeft gehad. Kan ook leuk zijn om de bus naar die kleur terug te brengen. Zelf hebben we onze oorspronkelijk oranje bus wel oranje gehouden maar er een witte bovenkant bij gemaakt (niet helemaal origineel dus , maar die two-tone vonden we mooier). En verlagen enzo ... daar zijn wij niet helemaal voor

Vital 11-06-2006 07:04

[QUOTE=Jodocus]Anders kijk je even op het M-plaatje naar de kleur die de bus oorspronkelijk bij productie heeft gehad.

Dit is de originele kleur hoor.

Ok jongens bedankt.

Zal hem waarschijnlijk zo laten dit jaar maar ga hem nog wel verlagen en dinitrollen.

Vital


All times are GMT +1. The time now is 01:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.