Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   g60 niet stabiel bij gas geven (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137496)

golf3g60 16-04-2016 18:55

g60 niet stabiel bij gas geven
 
g60 probleem hoop dat er deze keer toch iemand me kan helpen.
probleem: bij gas geven met lambda aangesloten stotteren ect en niet op een constante positie blijven en afzwakken tot die uiteindelijk gewoon verzuipt😑.
bij lambda afgekoppeld blijft hij op zijn toeren en zijn er geen problemen maar pruttemt heel hard op hogere toeren en vermogen is er gewoon niet. co potentiemeter staat nu op 510 ohm. er steken nieuwe bougies in nieuwe verdelerkap nieuwe rotor nieuwe bougiekabels nieuwe blauwe temp. sensor binnenkort word de distributoe vervangen. ik gok op lambda maar voor ik een koop moet ik zeker weten.
vanwaar mijn vermoeden?
hij draait als ie koud is super rijd dan ook gewoon normaal.
rookt super hard zwart als je gas geeft en ruikt naar onverbrande benzine.
ik meet geen signaal op mijn draden van de lambda dus stekker afgesloten en op zwarte draad en witte draad meten maar geen signaam uitlaat stond al lang warm
en hij zuipt letterlijk benzine op 70 km 30euro benzine denk toch dat het beter kan

Bluepower 16-04-2016 19:15

Niet om het 1 of ander, maar is het niet handiger om iemand naar de auto/motor/kabelboom te laten kijken die hier al vaker aan gewerkt heeft, zie telkens opnieuw topics van je voorbij komen met allerlei problemen die volgens mij bijna allemaal kabelboom gerealateerd zijn..

Het probleem waar je het nu over hebt zal zeker een overleden lambda zijn, of kapotte bekabeling ervan.

golf3g60 16-04-2016 19:21

bekabeling is goed geloof me heb al eens na gekeken of de draden van de lambda verbinding maken tot de ecu en dat doen ze ook maar wil liever eerst weten wat het nog kan zijn buiten de lambda dacht dan ook eerst een lekkende injector maar kan niet want dan zou hij het ook moegen doen wanneer de lambda uit is.
hij doet het nu eenmaal enkel als de lambda aangesloten is en enkel wanner die warm word.
ook moest je de topics zien zou je ook zien dat er weinig tot geen mensen reageren denk dat een iemand en deze bedank ik maar voor de rest... maar alle hulp is welkom

obimaster 16-04-2016 19:30

welke chip zit er in? hoe zagen de bougie's er uit toen je de oude er uit haalde?
bij kapotte lambda gaat hij idd benzine zuipen, dus mss niet zo gek van het in die richting te zoeken
is wel wat moeilijk zo over de pc te helpen
mvg

golf3g60 16-04-2016 19:49

als je wilt praten we op fb ofs verder indien dit lukt voor jou heb er namelijl een filmpje van echt bedankt voor de hulp al
bougies zijn pikzwart dus is zowiezo teveel benzine.
op het filmpje dat ik heb zoe je mijn voet duidelijk op 2000 toeren ongeveer en 2min erna zakt hij en verzuipt hij bij lambasonde af doet hij dit niet vorige bougies waren noet zwart gewoon koffie bruin.

golf3g60 16-04-2016 19:52

owja er zit geen chip in het zijn groene injectoren en lader is rs bewerkt verder niets

Johan1982MK1 16-04-2016 19:52

Vacuüm, kijk daar nog eens goed na.
Of trek de slang naar de ECU los en kijk of het dan hetzelfde blijft.
Als het vacuüm niet goed is dan is de motor niet te rijden en stabiel te houden.

golf3g60 16-04-2016 19:57

heb de vacuum al nagekeken johan
datm naar ecu is onlangs naar een darm van perfect 1m lang onderste nippel is toegemaakt met een darmpje erin met een vijsje erin gasklep is er onlangs af geweest en gekuist geweest verder heb ik eigenlijk een tijdje zonder die darm gereden van de ecu en ik had er noets van gemerkt was het zelfde als nu

Johan1982MK1 16-04-2016 20:16

Ok met die slang naar de ECU eraf zou je wel degelijk verschil moeten merken. Probeer de vacuüm slang eens op een andere plek, bijv. bij het terugslagklepje bij de rembekrachtiger, gewoon om te kijken of er verschil is.

golf3g60 16-04-2016 20:20

zal ik eens proberen morgen maar zou die het dan niet altijd moeten doen en niet enkel bij warme motor?

obimaster 16-04-2016 21:32

Benzinetank regelaar kan ook probleem geven van veel verbruik.Luanda mag wel.defect.zijn,Dan gaat.hij geWoon het maximum inspuiten,maar dan zou.hij op hoge toeren niet echt.vermogen verlies hebben.denk ik

giuliettaevo 17-04-2016 08:16

Koud loopt hij prima en als hij warm is gaat het mis?

Temperatuursensor van de motor is de eerste verdachte. Als hij in zijn koude start programma blijft lopen zal hij veel te rijk lopen als hij warm is. Sensor doormeten...

En zeker weten dat elke stekker juist zit. Ergens een stekker omwisselen geeft ook rare problemen.

giuliettaevo 17-04-2016 08:18

Nieuwe sensor kan verkeerd type zijn of ook kapot.bedrading nameten ervan kan ook geen kwaad.

golf3g60 17-04-2016 12:33

blauwe sensor is al eens vervangen geweest ik kan eventueel de oude er eens insteken en kijken wat die dan doet en 100procent zeker dat de stekkers juist zitten had ze bij het demonteren aangeduid welke stekker waar moet gaan met tape opgeschreven kan niet mis zijn normaal.
brandstofregelaar kan ik ook nog nakijken.
maar met lambda uit is het probleem weg en kan ik gewoon gas houden zonder dat hij wegzakt.
enkel in wat hogere toeren soms wat inhouden maar na een weekje is hij het gewoon en rijd hij goed zonder lambda enkel geen volle vermogen.

EnVeeZee 17-04-2016 16:22

Ok lambda dus vervangen en je hebt de g60 in een golf 3 begrijp ik... weet je wel zeker dat je brandstofpomp genoeg opbrengst levert? Aangezien je geen vollast kan draaien lijkt me dit een logische.

golf3g60 17-04-2016 18:26

bij lambda af kan ik perfect vollast draaien zonder lambda nu is er wel een probleempje aangezien ik nu de lambda weer had aangesloten en dan krijgt hij foute waarden hoe kan ik dit verwijderen ofs zodat hij voor het moment beter draait hij draait nu smecht omdat hik een bepaalde waarde heeft genomen en dit niet juist is hij houd soms in bij gas geven toerental is wel stabiel en heb de co op 450 gezet

EnVeeZee 17-04-2016 18:42

Quote:
Originally Posted by golf3g60
enkel in wat hogere toeren soms wat inhouden maar na een weekje is hij het gewoon en rijd hij goed zonder lambda enkel geen volle vermogen.


Hier zeg je wat anders maar succes anyway :thumbup:
Ik denk dat je het beste af bent door er iemand naar te laten kijken die er verstand van heeft.

golf3g60 17-04-2016 19:10

ja weet ik maar deze morgend was het plots anders😕 hij trok gwn normaal en niet stotteren ect in hoge toeren en ook het volle vermogen met lambda afgesloten toen ik dan de lambda weer aansloot was het weer voorbij mischien beter niet gedaan ook zijn er 2draden los een rood witte en nog een andere op vele forums zie ik dat de rood witte draad eentje is van de lambdasonde maar bij mij zitten er bij elke stekker al draden vandaar zet ok het effe hier .

Johan1982MK1 17-04-2016 20:17

De rood witte is zo ff uit mn hoofd vlgs mij de voorverwarmingsdraad voor de lambdasonde.
Komt bij de uitgaande + van het brandstof pomp relais op. Maar als de motor op bedrijfstemperatuur is zou hij het zonder ook gewoon goed moeten doen.

golf3g60 17-04-2016 20:25

owja oke want er is een rood witte draad en een bruine draad doe los zijn op de dtekker zitten wel gwn 4 draden op vandaar


All times are GMT +1. The time now is 01:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.