Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Parachutespringen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48262)

steven16v 10-11-2008 19:16

Parachutespringen
 
Gisteren heb ik voor het eerst mijn tandemsprong gemaakt in Teuge. :D

Je zit vast aan een geoefende springer en dan vlieg je tot 3 km hoogte en spring je het vliegtuig uit. Nadat je een vrije val hebt gehad van 30 seconden en 200 km per uur open je de parachute en kun je nog ongeveer 4 minuten genieten van het mooie uitzicht alvorens je land.

Er was alleen 1 probleem bij mij... De eerste parachute ging niet goed open. Dus we moesten proberen om de parachute uit de knoop te halen wat dus niet lukte. Dus werd de 1e parachute losgekoppeld en krijg je weer een vrije val totdat de reserve parachute open gaat. Die ging gelukkig wel goed open en ben daarna ook veilig geland. :)
De 1e parachute dwarrelde langzaam naar beneden en is in de bomen terecht gekomen. Gelukkig hing ik daar niet meer aan. :tongue:

Was wel even een spannend moment en er was redelijk wat paniek op de grond hoorde ik van mijn kameraden die aan het kijken waren.


Wie heeft nog meer zo'n sprong gedaan en wat vond je er van?

RubenD 10-11-2008 21:52

Ah, dat is wel gaaf. Ik zit nog steeds te denken wat ik ga doen. Dit of een driftcursus, krijg ik namelijk nog voor mijn verjaardag...

SpiderClass 10-11-2008 23:09

Sow dat is wel heel spannend, dan ging je hart toch zeker ook wel iets harder kloppen!? :) Lijkt me wel vet om een keer te doen!

steven16v 11-11-2008 11:14

Ja het was zeker mooi! Zo mooi dat ik me meteen heb ingeschreven voor een AFF cursus. Dat houd in dat je opgeleid wordt dmv 7 levels naar een volledige skydiver.

Dus dan mag je als je die leverls met een voldoende hebt voltooid alleen uit een vliegtuig springen tot 4 km hoogte en een vrije val van 50 seconden. :)

Big_Mac_Mark 11-11-2008 11:16

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ah, dat is wel gaaf. Ik zit nog steeds te denken wat ik ga doen. Dit of een driftcursus, krijg ik namelijk nog voor mijn verjaardag...


Sowieso driften! :rock:

retro hans 11-11-2008 19:19

shit.. als ik dat hoor..

ik moet nog springen in teuge..
heb het nog te goed van m,n vrijgezellen feest maar dat ging toen niet door i.v.m. slecht weer..

ben benieuwd hoe het gaat heb het altijd al willen doen..

Sander 11-11-2008 19:54

Zolang een vliegtuig niet in de brand staat, zie ik geen reden om voortijdig uit te stappen.... driften zou mijn keuze zijn.

Tjaap 11-11-2008 20:13

hahaha.. rare jongens die piloten..

Ralfons 12-11-2008 09:14

Je kan ook indoor skydiven! Hoef je niet uit t vliegtuig te stappen. T uitzicht is wel wat minder denk ik;) K heb zo'n bon gewonnen laatst bij een of andere prijsvraag :redface: . Ben r nog niet geweest, mja is jaartje geldig :) Toch zou k ook voor t driften kiezen... :D

Dirk 12-11-2008 11:05

Leuke ervaring!!!
Ik heb ook nog een tandemsprong tegoed op Teuge, mijn vader heeft dat lang geleden een keer gedaan (en laten filmen) en die was zo enthousiast dat alle kinderen ook een keer mochten springen.

Maaaar.... ik sluit mij bij Sander aan, zolang een vliegtuig gewoon kan vliegen vertrouw ik de piloot en spring ik er niet uit.


All times are GMT +1. The time now is 09:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.