Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Audi (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=212)
-   -   S3 Trilt bij hard optrekken (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141581)

wessel97 25-12-2017 20:32

S3 Trilt bij hard optrekken
 
Probleempje,

Dit is al een tijdje zo maar het wordt steeds erger en kan het probleem niet vinden.

Mijn S3 trilt wanneer ik hard optrek of wanneer je bijvoorbeeld met meer dan 2 man in de auto zit (dan ook bij normaal optrekken).

Eerste waar ik aan zou gaan denken is aandrijfas RV aangezien dit een standaard probleem is bij Golf 4 en dus ook A3. Maar heb alles geprobeerd en er zit geen speling op. Zowel links als rechts niet. Dan miss de Hardyschijf... ook niet ziet er prima uit.

Wielen zijn recent gericht alle 4 kaarsrecht en al 3x uitgebalanceerd en toch gaat de auto trillen boven de 140km/h je ziet het een beetje op het stuur maar het lijkt meer alsof de complete auto trilt.

Hij trilt niet tijdens het remmen. Wel lichtjes wanneer je harder dan 140 rijd. Er zitten voor ook geen spacers tussen alleen achter en die heb ik er al een keer tussen uit gehad, maakt geen verschil.

Zou het dan toch de aandrijfas rechtsvoor zijn?

EnVeeZee 25-12-2017 23:05

Gokje; homokineet bakzijde van een of beide aandrijfassen.
Heb lang gezocht bij de 3.2 quattro, was een duur geintje. Ik kon enkel de complete as krijgen, origineel :shake:

wessel97 25-12-2017 23:22

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Gokje; homokineet bakzijde van een of beide aandrijfassen.
Heb lang gezocht bij de 3.2 quattro, was een duur geintje. Ik kon enkel de complete as krijgen, origineel :shake:


Oei dat heb ik ook opgevraagd, kunt waarschijnlijk wel raden wat ze kosten. Maar gelukkig kan ik ze ook van SKF krijgen voor een goede 160 euro per stuk. Maarja is nogsteeds veel geld om er maar ff op te gokken dat het dat is. Maar dan ga ik denk ik toch maar beginnen met de aandrijfas aan de bijrijderskant aangezien die het langst is lijkt me het meest logisch dat het die ook is.

sixpack 26-12-2017 09:45

Even een vraagje over het balanceren: zijn ze belast gebalanceerd?
Tussen belast en onbelast balanceren zit verschil, soms komen er dan problemen tevoorschijn die er onbelast niet waren.

In elk geval Suc6!

wessel97 26-12-2017 11:31

@sixpack,

Dat is inderdaad een goeie volgens mij zijn ze gewoon onbelast gebalanceerd dat zou ik inderdaad ook nog kunnen proberen.

Ben er wel ook vergeten bij te zeggen dat hij trilt bij zowel mn zomer als winterwielen. Alleen begint hij bij de zomerwielen bij ong. 120km/h en bij de winterwielen pas bij 140km/h. Misschien omdat ze 1 inch kleiner zijn dat dat het verschil maakte? Nu moet ik wel zeggen dat het bij mn oude zomerwielen niet was. Daar trilde ze bij 200km/h nogsteeds niet en dat waren notabene imitatie wielen (ook 18 inch).

Toen trilde de auto ook al met de winterwielen. Dit is wel al een jaar geleden sinds dat die imitatie wielen erop lagen dus kan zomaar daarna pas echt zijn begonnen.

sixpack 26-12-2017 13:24

Zou inderdaad zomaar een homokneet oid zijn,
Maar 80% van de trillingen wordt door banden/velgen veroorzaakt.

Bluepower 27-12-2017 20:46

Draagarm rubber versleten

giuliettaevo 28-12-2017 19:35

Kromme naaf geeft ook trillingen. Of vuil tussen bv naaf en schijf.


All times are GMT +1. The time now is 05:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.