Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 verzameling (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142494)

Erik_vw 04-08-2018 08:30

Golf 1 verzameling
 
https://www.autojunk.nl/2018/08/in-...de-voor-de-golf

Hight 04-08-2018 09:19

:eek: :thumbup:

Sinaasboom 04-08-2018 10:36

Sow mooie collectie hoor!! Weet ik gelijk weer waar alle GTI's naar toe zijn.

Van Limburg 04-08-2018 11:09

Mooi! Dat is een heel kapitaal :D

Erik_vw 04-08-2018 20:08

Ja zitten echt prachtige exemplaren bij zeg! Vooral die GTI uit '77, heerlijk ding!

emielvs 04-08-2018 20:14

Wauw dat is echt prachtig!

heinz74 04-08-2018 21:40

een echte verzamelaar inderdaad..
want echt veel verstand heeft hij er niet van..of het komt zo over vanwege de montage van het filmpje..
grappig hoe hij het over de magische grens van 200 heeft..
die haal je namelijk met een standaard GTI niet..een goed exemplaar 190 ,maar echt niet harder..(echte km's ,niet op de klok)...187 was de top volgens Volkswagen..
dat hij voor heel veel geld heeft staan..is buiten kijf..waarschijnlijk het merendeel gekocht toen ze nog enigszins betaalbaar waren..
ben benieuwd ofdat hij ook weet ofdat de kleur Platin op z'n Plus GTI eigenlijk een Porsche kleur was leverbaar tegen geen enkel meerprijs toen..ofdat ze hem wijsgemaakt hebben dat hij de enigste op de wereld heeft..
verders weet hij denk ik ook niet dat er cabrios gebouwd zijn met een 1,8 DX motor en zelfs ook met een 1,6 EG ..ik zou ook niet weten hoe je dat kunt zien of het een Golf GTI blok is of een cabrio GLI motor beiden uit bijvoorbeeld 83..ze zijn namelijk identiek..
de 77er ,ook schitterend..bakken met geld gekost in de resto waarschijnlijk..
gaat hem alleen nooit worden voor een echte liefhebber...(lees investeerder)
waarom niet?..


dat Halfords dak...mensekinders..hoe kom je erbij...zoveel tijd ,moeite ,laswerk etc..en dan laat je dat zitten..man man man..
durven ze dadelijk nog te zeggen..
het is zijn auto..bewuste keuze etc etc het is gewoon mooi..
dat maakt het verschil tussen een exemplaar dat 5 cijfers waard is..of in dit geval..niet..

Erik_vw 04-08-2018 23:44

Aan de azijn gezeten vanavond? ;)

Hij zegt ook 200 op de klok, iedereen weet dat de meeste golfjes teveel aangeven op de tellers. 187 echte kms kan dus makkelijk 190/200 op de teller zijn.

En dat zonnedak, tsja hij is niet OEM VW maar het is met mooi weer wel lekker en naast zo origineel mogelijk gaat het ook om rijplezier en comfort als je er regelmatig in rijdt.

Als jij niet door zo'n zonnedak heen kan kijken bij zo'n uniek exemplaar laat je hem toch staan.
Vrij simpel aan te passen lijkt mij. Stuk er weer in lassen, dak opnieuw spuiten, een nieuw hemeltje en je bent klaar.

Autogordels achterin is ook niet origineel voor een 77'er maar ik heb ze er wel in.

g-loudertje 05-08-2018 12:24

Lekker boeiend dat ze niet helemaal origineel zijn toch? Leuke exemplaren heeft hij staan!

Der Typ Siebzehn 05-08-2018 15:46

Dat zonnedak in die 77er is van de ene kant indd jammer, maar van de andere kant zit er zoals ik dat kan beoordelen geen goedkope prul in, volgens mij van een goed merk, Webasto of Britax oid, iig geen Halfords prul wat er waarschijnlijk daarvoor inzat.

Dus de man heeft van dat mankement wat er geheid al inzat toen die hem kocht het beste ervan gemaakt.

heinz74 05-08-2018 21:00

ja inderdaad ..ziet er uit als een Webasto of een Hollandia Vermeulen..
en waarschijnlijk de auto gekocht as is..
maar het blijft een serieuze waarde vermindering voor zo'n auto..daar zal de prijs ook wel naar geweest zijn..
en tsja..als je zoiets niet zelf kunt (ik wel dus)een dakplaat vernieuwen ...en je moet dit gaan uitbesteden..dan laat je het maar zitten..

einzer 14-08-2018 18:24

Quote:
Originally Posted by heinz74
ja inderdaad ..ziet er uit als een Webasto of een Hollandia Vermeulen..
en waarschijnlijk de auto gekocht as is..
maar het blijft een serieuze waarde vermindering voor zo'n auto..daar zal de prijs ook wel naar geweest zijn..
en tsja..als je zoiets niet zelf kunt (ik wel dus)een dakplaat vernieuwen ...en je moet dit gaan uitbesteden..dan laat je het maar zitten..


Man loop toch niet altijd te zeiken, zo makkelijk om de spullen van een ander af te zeiken vanachter je pc. Neem een hobby of geef je vrouw een eiselijke beurt. :thumbup: Die man heeft gewoon een dikke verzameling, klaar!

Erik_vw 14-08-2018 20:09

:D

Niets aan toe te voegen.

einzer 14-08-2018 20:35

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
:D

Niets aan toe te voegen.


Ik krijg daar zo de schijt van hé, jammer dit en dat is niet goed. Joh als je het allemaal zo goed weet, zorg dan eerst eens dat je het zelf allemaal zo voor elkaar hebt als deze man............. dan kun je meepraten! Daar staat voor een kapitaal aan auto's binnen!

Het is die man zijn trots en heeft heel zijn leven hier hard voor moeten werken ga dat dan niet af lopen zeiken, dat is zo makkelijk van achter je pc!

heinz74 14-08-2018 20:42

denk aan je bloeddruk kerel..denk aan je bloeddruk..

einzer 14-08-2018 21:34

Quote:
Originally Posted by heinz74
denk aan je bloeddruk kerel..denk aan je bloeddruk..


Ben maar niet bang, maar door mensen zoals jij die altijd maar lopen te zeiken en zeuren, krijg je vervelende discussies op het internet. Ik vraag me dan ook vaak af, zou zo iemand vaak op school gepest zijn vroeger en nu op het internet schuilend achter een pc zijn revanche neemt? Jij mag het zeggen Heinz.

Wat ik dan nog wel ff kan en wil vermelden, ik ken de heer in kwestie van dit filmpje persoonlijk zeer goed. Als ik dan jou stukje lees over, hij heeft er geen verstand van want blah blah blah blah, dan moet ik heel hard lachen...... mijn bloeddruk hmmmm ik denk dan meer, wat een stuurman die Heinz, die staat altijd op wal en mag nooit eens varen.

Heinz als jij jezelf kunt vermaken door anderen te bekritiseren en je afgunst te tonen, tja ben je in mijn ogen gewoon zielig.

Peter-gti16v 15-08-2018 10:48

Quote:
Originally Posted by heinz74
dat Halfords dak...mensekinders..hoe kom je erbij...zoveel tijd ,moeite ,laswerk etc..en dan laat je dat zitten..man man man..
durven ze dadelijk nog te zeggen..
het is zijn auto..bewuste keuze etc etc het is gewoon mooi..
dat maakt het verschil tussen een exemplaar dat 5 cijfers waard is..of in dit geval..niet..


Ik meen me te herinneren dat in die tijd door de Volkswagendealer een glazen klapdak als Autoplus accessoire werd aangeboden voor degene die een schuifdak af fabriek te duur vond.

Misschien stond dit glazen dak wel als item op de rekening bij aflevering bij de auto en is de auto daarmee wel NL-dealer-origineel ... ;)

Leuke interieur details aan de 77er GTI: de ruitjesbekleding, de bolvormige hoofdsteunen en natuurlijk het Spucknapf stuurtje ... :thumbup:

heinz74 15-08-2018 15:06

het zit je wel hoog hee..
lees nog eens terug ..ik schrijf ook ´of het komt zo over vanwege de montage van het filmpje´..
verder kan ik ook de gedachtengang niet volgen dat hij het over een cabrio motor heeft..immers zijn die gewoon geleverd met een 1,8 DX motor ..dus als iemand de DX in zijn GTI kapot gereden had en die vervangen had door een DX uit een cabrio ..hoe gaat hij dat ,of jij en ik dat zien..motornummer dan misschien zou het niet weten
leg jij mij eens uit wat jij denkt dat hij er mee bedoelt dan..
ik snap het wel ,hij bedoelt een later cabrioblok of een Golf 2 digifant ofzo..
over die 77er..lees eens goed..vind ik ook een schitterend ding hoor..niks meer niks minder..enkel dat zonnedak vind ik niks
aangezien jij de beste man kent..zal hij er waarschijnlijk ook niet blij mee zijn..maar het zij zo..je zet er niet zo snel de zaag erin nu hij gerestaureerd is..

ik wil ook even duidelijk maken dat ik ook niks maar dan ook helemaal niks geen afgunst heb jegens meneer..helemaal niet ook..
hij moet lekker zelf weten waar hij zijn centen insteekt..en eerlijk is eerlijk..er staat een kapitaal..
maar mij doet dat niks meer..heb zoveel van die Golfjes 1 gehad ,dat ik op het laatst er geen meer kon zien..
ik kan voor een appel en een ei een compleet gerestaureerde kas van een 83er GTI overnemen met alles erbij..gestrand project vanwege ziekte..maar nee alsjeblieft niet
goed is goed..
ben 10 jaar geleden in het merk met de blauw-witte rotor gestapt in de 6 pitters en dat zal niet snel meer veranderen..


oja..ik vroeger gepest op school...hahaha ,dat kan niet..want ik was er nooit..zat altijd in de loods van mijn vader..te rotzooien aan brommers en autos

Erik Baas 15-08-2018 16:47

Quote:
Originally Posted by heinz74
op school...hahaha ,dat kan niet..want ik was er nooit..
Hm, dat verklaart dan waarom je zo beroerd Nederlands schrijft.

Erik_vw 15-08-2018 19:43

Quote:
Originally Posted by heinz74
..enkel dat zonnedak vind ik niks aangezien jij de beste man kent..zal hij er waarschijnlijk ook niet blij mee zijn..

De logica hiervan ontgaat me compleet. :confused:

Waar het om gaat Heinz, is dat dit een leuk filmpje is van een aardige kerel met een enorm leuke verzameling Golfjes en dat jij vervolgens begint te mierenn**ken over feitjes die niet zouden kloppen en wat jij er allemaal wel niet mooi aan vindt.
Er is werkelijk geen 1 positieve noot te vinden in je bericht. En waarom? Ik heb echt geen idee maar het stuit mij en duidelijk ook anderen tegen de borst.
Waarom zou je als liefhebber van golfjes 1 in godsnaam nou zo negatief gaan reageren op een leuk filmpje van een mede liefhebber met een prachtige verzameling?
Afgunst is ook het enige wat bij mij overbleef.
En als dat niet zo is, zoals je zelf beweert, mag je mij uitleggen waarom je dan zo'n negatieve reactie geeft.

Je laatste betoog maakt het allemaal niet veel beter in ieder geval.

einzer 15-08-2018 21:19

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
De logica hiervan ontgaat me compleet. :confused:

Waar het om gaat Heinz, is dat dit een leuk filmpje is van een aardige kerel met een enorm leuke verzameling Golfjes en dat jij vervolgens begint te mierenn**ken over feitjes die niet zouden kloppen en wat jij er allemaal wel niet mooi aan vindt.
Er is werkelijk geen 1 positieve noot te vinden in je bericht. En waarom? Ik heb echt geen idee maar het stuit mij en duidelijk ook anderen tegen de borst.
Waarom zou je als liefhebber van golfjes 1 in godsnaam nou zo negatief gaan reageren op een leuk filmpje van een mede liefhebber met een prachtige verzameling?
Afgunst is ook het enige wat bij mij overbleef.
En als dat niet zo is, zoals je zelf beweert, mag je mij uitleggen waarom je dan zo'n negatieve reactie geeft.

Je laatste betoog maakt het allemaal niet veel beter in ieder geval.

.
Ik zeg maar niks meer, het helpt toch niet.

Rinus66 15-08-2018 21:32

Goh jongens, hoeveel auto's van minimaal 35 jaar oud vind je nog in volkomen originele staat. Wat mij het meest intrigeert is de eerste auto in het filmpje, deze zou volgens de rdw blauw zijn en dat heb ik nog nooit gezien op een '81er.

Der Typ Siebzehn 16-08-2018 11:27

rdw maakt wel vaker fouten, mijn Golf 1 is volgens hun site oranje, maar is in het echt la3a; marsrood dus.

Der Typ Siebzehn 16-08-2018 11:34

Quote:
Originally Posted by Peter-gti16v
Ik meen me te herinneren dat in die tijd door de Volkswagendealer een glazen klapdak als Autoplus accessoire werd aangeboden voor degene die een schuifdak af fabriek te duur vond.


In '77 was een schuifdak af fabriek nog niet mogelijk bij een GTI, pas vanaf het jaar daarna.

Rinus66 16-08-2018 13:32

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
rdw maakt wel vaker fouten, mijn Golf 1 is volgens hun site oranje, maar is in het echt la3a; marsrood dus.


Dat vind ik toch iets begrijpelijker.

Der Typ Siebzehn 16-08-2018 17:47

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Dat vind ik toch iets begrijpelijker.


Eensch :D

Peter-gti16v 16-08-2018 20:53

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
In '77 was een schuifdak af fabriek nog niet mogelijk bij een GTI, pas vanaf het jaar daarna.


Zo ver was ik niet van de details op de hoogte. :rolleyes:

yuli 17-08-2018 10:34

Leuk filmpje en een mooie collectie. Aardige vent, zo qua eerste indruk.
Denk dat hij bedoeld dat hij regelmatig tegen een DX/JH/2H blokken is aangelopen terwijl er een EG had in had moeten zitten. Maar ja hoe vertel je dat luchtig in een filmpje? Dan is het cabrio verhaal best wel duidelijk voor de niet kenner.

Ik hecht zelf meer waarde aan hoe een auto erbij staat. De basis motor is wat mij betreft techniek, alles qua techniek mag wat mij betreft een andere invulling krijgen.

Als laatste let ik pas op originaliteit maar dan voornamelijk cosmetisch. Veel zaken zijn daarin ook zeer makkelijk omkeerbaar dus heb veel categorieën die vallen onder sectie smaak. Geniet van onderdelen die in goede (werkende) conditie verkeren. Dus hoedenplank zonder gaten maar ook niet doorhangen, originele touwtjes niet gespleten, geen beschadigingen aan de onderkant. Hoedenplank dragers zonder dat montage punten die zijn afgebroken. Deurkaarten zonder extra schroef gaten. Stoelen zonder wang stof / beschadigingen of uitgedroogd schuim.
Rubbers die niet uitgedroogd zijn. Hoe hangen de deuren erin, panel gaps en schuine bumpers kan ik me verschrikkelijk aan storen. Lak conditie, algehele verzorging. Kan zo wel even doorgaan.

Een swallow met een 16vg60 erin kan ik net zo van genieten bewijze van spreken als een gerestaureerde golf c met de originele JB erin.

VW heeft het minste last van qua merk dat originaliteit alleen maar rol speelt. Nostalgie en beleving en een stukje eigen identiteit daar gaat het om!

Der Typ Siebzehn 17-08-2018 15:58

Quote:
Originally Posted by yuli
Een swallow met een 16vg60 erin kan ik net zo van genieten bewijze van spreken als een gerestaureerde golf c met de originele JB erin.


zo'n laatste heb ik ongeveer, maar dan als cl en on-gerestaureerd mét de originele JB.

De Golfje's 1 GTI, zeker in ori toestand spreken nog altijd het meest tot mijn verbeelding, maar er zijn ook nog andere Golfje's 1 dan alleen maar de GTI's die ook wel het bekijken waard zijn.

turbojo2 22-08-2018 21:48

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
De logica hiervan ontgaat me compleet. :confused:

Waar het om gaat Heinz, is dat dit een leuk filmpje is van een aardige kerel met een enorm leuke verzameling Golfjes en dat jij vervolgens begint te mierenn**ken over feitjes die niet zouden kloppen en wat jij er allemaal wel niet mooi aan vindt.
Er is werkelijk geen 1 positieve noot te vinden in je bericht. En waarom? Ik heb echt geen idee maar het stuit mij en duidelijk ook anderen tegen de borst.
Waarom zou je als liefhebber van golfjes 1 in godsnaam nou zo negatief gaan reageren op een leuk filmpje van een mede liefhebber met een prachtige verzameling?
Afgunst is ook het enige wat bij mij overbleef.
En als dat niet zo is, zoals je zelf beweert, mag je mij uitleggen waarom je dan zo'n negatieve reactie geeft.

Je laatste betoog maakt het allemaal niet veel beter in ieder geval.


Ik neem het op voor Heinz. Er zijn maar een beperkt aantal mensen in NL die echt veel verstand hebben van vroege golf 1 gti en Heinz is er daar 1 van. Als ik het filmpje bekijk zie ik veel dingen die niet kloppen, heb geen zin om er verder hier op in te gaan. Ik zou Heinz iig meevragen als je een oer-gti van plan bent aan te schaffen om teleurstellingen te voorkomen.

turbojo2 22-08-2018 22:06

Geef een voorzetje voor de 77er gti: windvanger ruitenwisser LV is van nieuwer type, buitenspiegels zijn niet origineel maar uit china voor 9,95. Wie vult me aan voor onder de motorkap?

heinz74 23-08-2018 08:11

olievuldop op het kleppendeksel,..dat plastic in de watervangbak..waarschijnlijk nog met het doorzichtige stripje voor het chassisnummer..(maar dat staat daar helemaal niet)
verder kan ik het zo even niet zien..

ach ,als beste man er maar blij mee is..
net wat je zegt ,er zijn nog maar een handvol mensen die echt de details weten.
ik zie op Ebay ook 82er Pirelli's voorbij komen ,of een modeljaar 77 in het wit met groen getint glas..
in het filmpje zie ik ook een paar voor mijzelf bekende auto's..
de witte Pirelli met kenteken TZ-NR-++..is volgens mij door een mede GTI club Holland lid toen uit Duitsland gehaald op 15 inch ATS cups..
de rode 83er is van iemand geweest die ik ken..die is wel 100 procent 83er..
de Platin Plus GTI komt ook uit de GTI club..volgens mij van Peter van der Maden in Doetichem..waar hij best even te koop heeft gestaan
de 81er witte waar hij zelf in rijd is inderdaad blauw bij de RDW(?)
das gek ..want de enige GTI type 1 die ooit blauw was ,was een Helios Pirelli..
die dan ook weer nooit hier verkocht is..
zit ook pontificaal een klokkenspel in van een 83er..als zijn verbruiksmeter en schakelindicatie werkt ...petje af hoor..op een eerste type zekeringkast en stroomplan..
see where this is going?..
dat zie je niet ..als je dat niet weet..geeft ook niks.
maar als men zoiets onwetend koopt..en vervolgens komt Maikel de Munnik het GTItje even taxeren ,word het een koude douche..

vroeger reageerde Barn 171 nog wel eens ,dat was helemaal een lopende encyclopedie wat een Golf/Scirocco 1 aanging..maar die werd ook dikwijls tot de grond toe afgebrand hiermee..(en ook die taalfouten..word met d of dt verschrikkelijk,niet dan? . Erik.'mr ik stel mijn ontsteking af op de poulie van de dynamo' ofzo)
nogmaals ,de beste man heeft een flinke verzameling staan wat hem best wel centen gekost heeft ,al zal hij het overgrote deel ook wel gekocht hebben in de tijd dat ze nog geen goud waard waren
hij zal er ook best wel kijk op hebben ,ik zou er ook best eens een gesprek mee willen hebben
maar ik vind het filmpje an sich niet zo geslaagd ...in ieder geval voor de puristen onder ons niet..

heinz74 23-08-2018 08:25

kom dit trouwens tegen..
ik hoop van niet..
https://www.mensenlinq.nl/overlijde...pelgrum-7809097
gezien de leeftijd in de rouwadvertentie ..en de man in het filmpje..,die mij wel rond die leeftijd lijkt/leek

Theowob 23-08-2018 12:40

Is niet de man van het filmpje.

EnVeeZee 23-08-2018 13:42

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Ik neem het op voor Heinz. Er zijn maar een beperkt aantal mensen in NL die echt veel verstand hebben van vroege golf 1 gti en Heinz is er daar 1 van


Op basis van kennis over de auto's kan je heinz eigenlijk alleen supporten en waarderen maar de negatieve toon en beweringen lokken een niet-inhoudelijke discussie uit.

Heb al vaker mensen met smaak voor mooie spullen uitgemaakt of vergeleken zien worden voor/met o.a. wietkwekers, het is de afgunst of beschreven frustratie over budgetverschillen die heftige reacties uit lokt.

:twocents:

Rinus66 23-08-2018 14:41

Quote:
Originally Posted by heinz74
de witte Pirelli met kenteken TZ-NR-++..is volgens mij door een mede GTI club Holland lid toen uit Duitsland gehaald op 15 inch ATS cups..


Quote:
Originally Posted by heinz74
@Rinus,ik zal nog eens zoeken in mijn collectie GTI Club Holland clubbladen..stond toendertijd een stuk in over vermoedelijk deze Pirelli.


Had je al eens gezocht inmiddels? :D

Theowob 23-08-2018 15:05

Zat er in de witte pirelli een 16vg60?

Rinus66 23-08-2018 16:19

Quote:
Originally Posted by VW-WOBSHOP
Zat er in de witte pirelli een 16vg60?


Klopt, die had de eigenaar na mij in laten bouwen.



Johan1982MK1 23-08-2018 16:36

Mooie verzameling!👌🏼👌🏼👌🏼

Erik_vw 23-08-2018 18:00

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Ik neem het op voor Heinz. Er zijn maar een beperkt aantal mensen in NL die echt veel verstand hebben van vroege golf 1 gti en Heinz is er daar 1 van. Als ik het filmpje bekijk zie ik veel dingen die niet kloppen, heb geen zin om er verder hier op in te gaan. Ik zou Heinz iig meevragen als je een oer-gti van plan bent aan te schaffen om teleurstellingen te voorkomen.


Het is ook niet zo dat ik zeg dat Heinz er geen verstand van heeft, vast wel. Maar er wordt door Heinz meteen gezeurd over dingen die niet kloppen aan de auto's terwijl de meneer uit het filmpje ook niet beweert dat alles zou kloppen aan zijn verzameling GTI's. Hij heeft ze voor hem gewoon zo mooi mogelijk gemaakt en dat dat niet exact overeen komt met hoe hij uit de fabriek is komen rollen, lekker belangrijk toch.
In sommige gevallen bewust (de spiegels) en in sommige gevallen misschien onbewust gegaan, so what?
Als jij er naast staat om hem te kopen terwijl meneer hem als compleet originele GTI aanbiedt, dan mag je deze zaken aanhalen.

Als je groen getint glas in een witte '77 golf 1 GTI nou gewoon mooi vindt dan is dat toch prima ook al is hij nooit hiermee de fabriek uit gerold.
Ik vind hem er iig alleen maar mooier door worden.

En prima als je tevens in je reactie wil aanhalen dat niet alles helemaal orgineel is, daar leert de rest ook weer van maar het gaat om de manier waarop er gereageerd wordt.
Alleen maar negatief en met het wijzende vingertje wat er allemaal niet klopt.
Heinz als purist zou hier dus nooit blij mee kunnen zijn, zonde hoor.


All times are GMT +1. The time now is 15:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.