Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Problemen MK1 (uitvallen) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123263)

UnusualKid 21-01-2014 10:12

Problemen MK1 (uitvallen)
 
Guys,

dit weekend heb ik mijn MK1 uit de garage gehaald om hem even een rondrit te gunnen in zijn winterslaap. Nu, het starten deed hij na 3 keer met choke helemaal open.

Na een tijdje te hebben gereden en de motor warm laten komen ben ik telkens de choke aan het terugbrengen, maar toen hij te laag stond en ik moest stoppen (voor rood licht, kruispunt ed) viel mijn motor uit met de waarschuwingslampjes van mijn batterij en olie. Starten deed hij niet, enkel als de choke weer wat meer open stond.

Ik heb een uur rond gereden (motor was goed warm want ventilator stond nog een eind te draaien na stilvallen), maar kon niet zonder choke rijden anders viel hij gewoon stil.

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik dacht aan het slecht afgesteld staan van de stationair, maar voor de winterslaap had ik dat probleem niet...misschien de stationair regelklep?

Tijdens het rijden pinkt het lampje van de koelvloeistof ook, maar denk dat de zekering moet vervangen worden, want er zit genoeg koelvloeistof in.

Barn171 21-01-2014 17:39

Als hij lang stil heeft gestaan zul je hem gewoon wat "los" moeten rijden. Kan eventueel zijn de de carb wat vervuild is of de ontsteking niet meer optimaal, maar met gewoon wat lange afstanden rijden komt het voor een groot deel al goed.
Dat het olie en batterij lampje aangaan is omdat de toeren van de motor zo laag worden, de dynamo laadt dan niet meer bij en de pomp kan niet genoeg druk opmaken. Niks om zorgen over te maken dus. Koelsysteem zou ik de thermostaat even controleren, het kan zijn dat hij toch warm loopt, maar dat de thermostaat niet open gaat.

UnusualKid 22-01-2014 08:24

Oke, bedankt! Ik dacht wel dat het te maken kon hebben met het stilstaan.

Ivm koelvloeistof zal ik eens nader moeten bezien.

Bernhard 20-02-2014 22:57

Heb je dat lampje van je kvs al opgelost? Mijn lampje knippert ook sinds 2 weken. :screwy:

Oudelut 21-02-2014 10:59

Ik denk dat het zeker te maken heeft met lang stilstaan. Denk eigenlijk dat misschien het rubber van je carbvoet-pakking uitgedroogd is.

UnusualKid 26-02-2014 11:39

Quote:
Originally Posted by Bernhard
Heb je dat lampje van je kvs al opgelost? Mijn lampje knippert ook sinds 2 weken. :screwy:


Heb nog niet gekeken, als het dit weekend wat mooi weer is dan worden dat twee dagen sleutelen ;)
Bij u al opgelost of ook nog niet kunnen kijken?

Bernhard 26-02-2014 12:21

Bij mij al opgelost ja :thumbup: Ik had al 2 nieuwe sensoren gekocht. Temp sensor en kvs sensor. Na een paar keer stekkers schoonmaken doet alles het nu.

Temp meter loopt netjes op en kvs lampje knippert niet meer.

UnusualKid 26-02-2014 13:14

allright! dan zal ik dat ook es proberen :) thx!

Bernhard 26-02-2014 14:27

Kost ook niet de wereld!
Temp sensor was 5 euro en kvs sensor nog geen tientje.

UnusualKid 26-02-2014 22:30

En die nieuwe sensor, is dat nodig of kan ik de oude schoonmaken (en de stekker, waar zit dat juist?)?

Bernhard 27-02-2014 07:44



Rechts op de foto zit ie :thumbup:

UnusualKid 02-03-2014 18:35

lichtje blijft knipperen, soms gaat het uit, daarna weer knipperstand.
Net een rit van 150km achter de rug, zonder choke valt hij meteen uit op stationair, al rijdend zonder choke is het werkelijk schudden tot en met.

- benzinefilter is wat vuil, dus dat wordt vervangen;
- vliegwiel werkt, maar precies niet altijd...;

Joris_MK1 02-03-2014 20:11

Jouw stationaire afslagklep blijft hangen, kan niet missen... Is de 'sigaar',zoals deze vaak genoemd wordt, voorop de carburateur. Als je het contact aan en uitzet moet deze een hoorbare klik geven, doet die dat niet dan zit ie vast.

UnusualKid 04-03-2014 14:33

@Joris: dank voor je reactie, wat kan ik daar aan doen? Gewoon schoonmaken of meteen nieuwe?

Als ik mij niet vergis zit dat aan de linkerkant zeker?

Joris_MK1 04-03-2014 15:32

Voorop, ik neem aan dat je een JB motor hebt? Eerst eens een tik met schroevendraaier met contact aan, werkt dat niet, dan schoonmaken...

LowMk1 04-03-2014 21:22

allemaal dezelfde problemen bij mijn 1100 dit alles is zo geworden sinds ik bumpstops heb bijgestoken en de wagen harder rijd en 'wipt' denkt dat het vuil door het trillen eindelijk is losgekomen maar nu allemaal naar mijn carbu gaat mss dat we best onze carbu eens volledig demonteren en kuisen

UnusualKid 08-03-2014 17:06

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Voorop, ik neem aan dat je een JB motor hebt? Eerst eens een tik met schroevendraaier met contact aan, werkt dat niet, dan schoonmaken...


Heb dit niet meteen gevonden, de typische 'sigaar'.

het is een pierburg carb; en die ziet er zo uit:


Barn171 08-03-2014 18:03

Zit onderaan. Is de magnetische afsluitklep, gaat ook een zwarte draad naartoe. Makkelijkste is als je met twee bent. Kan de een het contact opzetten, en jij luisteren en voelen of hij klikt. Ik twijfel echter of dit het probleem wel is, want we hebben het nu over de afsluiter die alle benzine toevoer regelt. Die is open of dicht, er zit niet echt iets tussen. Het kan wel zijn dat hij blijft plakken, maar dan zou hij totaal niet kunnen starten. Wel de moeite waard om te testen, is twee seconden werk.

Joris_MK1 08-03-2014 19:33

Bij mij hebben ze hem een keer losgehaald om hem door de verkeerde (te strenge) co waarde APK gekeurd te krijgen. Ding bleef echt maar net lopen, horten en stoten...
Deze zit wel degelijk tussen alleen het stationaire systeem, voor zover ik weet hangt de hoofdsproeier direct in de vlotterbak. Ik heb het dan wel over een 1B carburateur, maar ik denk dat die niet zal verschillen qua principe.

Je kunt het stekkertje lostrekken, auto op contact, en dan weer erop en eraf en erop.
Dan kun je het in je eentje horen, zonder dat andere relais een klik geven.
Testlampje erop als hij niet klikt, weet je of het een probleem met de spanning is of toch de afsluiter zelf.

UnusualKid 09-03-2014 12:05

Klikt wel degelijk...hmm


All times are GMT +1. The time now is 18:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.