Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Super of powersprint groep N (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=90472)

Stefan2 27-09-2011 15:33

Super of powersprint groep N
 
Wie heeft er een complete Super of powersprint groep N uitlaatlijn onder zijn golfje liggen?

En is een groep N veel stiller dan een groep A?

(ikzelf heb een Groep A onder m'n GTI liggen maar wil graag stiller,, althans mijn omgeving en de heren van de klpd willen dat!)

Graag al jullie ervaringen

chris 27-09-2011 17:04

Durf niet te zeggen of het een A of een N is...maar onder mn Golf 1 met 20VT zit een complete Powersprint uitlaat...en die is (zeker als die warm is) net zo stil als mn standaard uitlaat was...

ErikvanBilsen 27-09-2011 17:21

Heb je met of zonder middendemper?
Heb voor die van mij een A klaar liggen incl. middendemper en deze zou een beschaafd geluidje moeten geven. Maar daar kan ik nog niks op zeggen helaas.

chris 27-09-2011 17:28

Ik heb iig met middendemper...

ErikvanBilsen 27-09-2011 17:28

Hopenlijk heb je een A dan,
Weet ik dat die van mij ook niet te veel herrie gaat maken :D

Die van mij is 60 mm.

Stefan2 27-09-2011 17:49

Ik heb er nu een orgineel spruitstuk met een supersprint groep A tussendemper en einddemper, en vind het geluid mooi .... MAAR hij rammelt op de achterbrug, en als ik lange stukken rij dan vind ik het geluid hinderlijk in de auto.

Ik wil na een spagetti 4-2-1 spruitstuk en tussendemper en einddemper groep N toe. Maar hier in mijn omgeving ken ik niemand die met een Groep N rijd. dus ik wil wel eens graag weten of het inderdaad een stuk stiller is.

ErikvanBilsen 27-09-2011 17:54

Ik zou niet je uitlaat vervangen omdat hij tik op je achteras.
Want dit kan met je groep N net zo goed zijn.
Het kan ook goed zijn dat je ophangrubbers versleten zijn.
Zou daar eerst even naar kijken.

Stefan2 27-09-2011 18:07

nee dat is ook niet de hoofdreden hoor. het geluid vind ik gewoon te hard.

kleinet0m 27-09-2011 20:33

He Stefan,
Ik kwam je laatst weer tegen volgens mij!
Die groep A wil ik wel eens horen eigenlijk(A)
Misschien is het wat voor onder mijne? of gaat dat niet passen onder cabbie?
De groeten uit hulst

SpiderClass 27-09-2011 21:28

Groep N (max. 51 mm diameter) is een heel stuk dunner als groep A (60 tot 63,5 mm diameter).
Groep A word omschreven als niet geschikt voor straatgebruik en dat is met name om het geluid. Groep N is wel voor straat gebruik.
Maar groep A en golf 1 is altijd wel een gouden combinatie :rolleyes:

Ik heb zelf supersprint groep A (63,5mm) van voor tot achter incl. spaghetti, geen middendemper, maar een vlammendover (dat dempt ook wel een beetje) en het is een herrie, zelfs als je rustig rijdt. Maar het is wel mooie herrie, ik houd er van :D

gti_power 27-09-2011 22:17

Ik heb een supersprint spagetti met 2 dempers vn powersprint en vervanger onder de golf 1 met 16v en die schreeuwt toch wel hoor,60mm rvs vanaf de spagetti.

Stefan2 28-09-2011 07:26

nog niemand met een groep N hier?

Marcski 28-09-2011 14:49

Quote:
Originally Posted by chris
Durf niet te zeggen of het een A of een N is...maar onder mn Golf 1 met 20VT zit een complete Powersprint uitlaat...en die is (zeker als die warm is) net zo stil als mn standaard uitlaat was...


vergeet niet dat die turbo ook een geluidsdempend effect heeft en dus een flink stuk stiller zal zijn dan een 1.8 8v met spaghetti en verder dezelfde uitlaatlijn

steven16v 28-09-2011 14:59

Daar kan je wel eens gelijk in hebben Marcski. Ik heb een opgeboorde 1.8 16v kr met een groep A uitlaat mét middendemper en spaghetti. En deze maakt echt wel veel kabaal. Vind het persoonlijk wel een beetje té. Wel mooi maar wel te hard.

Maar jah, het is maar net waar je van houdt.

PimVW 28-09-2011 15:44

Heb ook n groep A onder de 1, je hoort m wel maar vind ik oké.
Miss toch nog n demper er tussen als ik de 16v inbouw...

ronnieg60 09-05-2014 14:09

beetje late reactie maar misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft. ik heb onder me g60 een compleet groep n supersprint gehad, dus 4-2-1 (de lange die gelijk katvervanger is), geen vlammendover en wel midden en einddempers. vond dat perfect! mooi geluid als je gas gaf en stil genoeg als je normaal reed. mooie roffel als je gas gaf onder de versellingsppook ook door de spaghetti en mooie geblazen ''schreeuw'' achteraan uit de pijp. en doffe klappen en vlammen met overschakelen.. :cool: . als er weer een g60 komt gaat er weer hetzelfde onder :thumbup:

Jakkie Takkie 09-05-2014 16:35

Ik heb er net een powersprint zonder tussen demper onder gezet en vindt dat een perfect geluidje voor mijn verder standaard GTI. Kun je ook nog normaal mee rijden en maakt eigenlijk pas echt lawaai als je flinkt doortrekt. Onderin geeft ie een mooi roffeltje 😀

BlackbullTDI 25-02-2015 18:18

nog meer mensen ervaring met powersprint uitlaten onder golf 1 gti?

wessel97 25-02-2015 18:42

Quote:
Originally Posted by BlackbullTDI
nog meer mensen ervaring met powersprint uitlaten onder golf 1 gti?


ik! :jacks: heb een TA-technix (52mm) 4-2-1 spruitstuk die overgaat naar 63,5mm Supersprint GR.A met alleen een eind demper en verder niks.

met alle respect, leuk systeem, met geweldig geluid maar als ik binnen het komend jaar niet doof ben dan zou dat mij verbazen :lmao: je word in ieder geval wel overal nagekeken met die tering herrie, niet altijd in goede zin maar hè, who cares!

EDIT: powersprint en supersprint zijn overigens eigenlijk vrijwel hetzelfde.

oettinger_18 25-02-2015 18:44

Ik heb een powersprint groep a onder mijn golf 1 gti 2000e oettinger met middendemper. Hij maakt best wel herrie vind ik. Vind het wel.mooi maar denk de politie niet. Mijn motor is dan wel opgefokt


All times are GMT +1. The time now is 12:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.