Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Overige (baja, buggy, kitcar, enz) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Birds buggy (projekt?) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30890)

Split52 23-04-2007 18:50

Birds buggy (projekt?)
 
Ik had een leuke zuidafrikaanse kever die een tijdje buiten stond te overwinteren. Het wachten was even op de nieuwe klusruimte maar voor de SA de nieuwe shop kon betrekken kwam W76 en die zag het apparaat wel zitten. Hij had nog een leuke buggy en wilde deze graag inruilen op de kever. Zo gezegd zo gedigidigidaan en nu zijn we dus de eigenaar van een buggy.

Het is een zeldzame birds buggy ooit door Hotrod gemaakt in een oplage van 11 stuks naar het schijnt. Wat hem nog zeldzamer maakt is dat het geen korte maar een lange uitvoering is (ws. huisvlijt want oorspronkelijke model was kort). Er zit een 2.0 CJ in en veel onderdelen bij waar onder een nieuwe kabelboom! Zou mooi zijn als het ding weer zou rijden....

Fotos: (ff klikken voor een grotere uitvoering)







Stijn 23-04-2007 18:56

Cool, apart gevormd model in ieder geval, ik vind het wel wat! Leuk ook zo'n 2.0 erin :)

Zweiter 23-04-2007 18:57

hee michel kerel, tijd niet gesproken. weer een erg apart project erbij, typisch iets voor jou :D! succes met dit project. ik spreek je binnenkort wel weer! groeten, Sander

Benji 23-04-2007 19:20

Och heden, hij het weer wat opdaan. Ge je dit project ook doorzetten? Is wel gaaf voor de knappe zondagmiddag om te toeren.

Split52 23-04-2007 19:21

Quote:
Originally Posted by Benji
Och heden, hij het weer wat opdaan. Ge je dit project ook doorzetten? Is wel gaaf voor de knappe zondagmiddag om te toeren.


Haha, dat laat ik dus lekker in het midden :D

Wel even de hand opsteken als een dwaas in een oranje T4 groet op zondagmiddag bij E10 he ;)

Benji 23-04-2007 19:26

Haha, nooit gezien. Jij bent ook altijd in een andere auto te zien :D

Richard 23-04-2007 19:35

mooie loods!!!
binnenkort maar eens kieken

maniacmark 23-04-2007 19:50

sjiek ding
ben benieuwd naar de vorderingen en de foto's

Split52 30-04-2007 19:41

Vandaag en gister weer even aardig bezig geweest.

Vooras en versnellingsbak eruit en ontdaan van bijna alle aanbouwdelen.
Helaas zit de koets om de bodem ivm de stevigheid dus is het wat prutsen met het ontroesten van de bodem op die plekken, voorzichtig de koets omhoog houden vergt erg veel tijd maar opzich is het resultaat al aardig. Zit inmiddels in z'n geheel in de roestwerende jachtprimer. Geen verkeerde bezigheid want vooral in de chassiskop is de roest al aardig ingevreten. Ook nog bezig geweest met het richten van het voorruitframe zodat ik hiermee naar de glasboer kan gaan.













Dit blok beton bovenop de bandenstapel zat in de voorkant gegoten.. voorvorige eigenaar heeft het erin gestort omdat de anders bij volgas de voorkant steeds van de grond kwam :D



Zeend 30-04-2007 20:05

Goede bezigheid op keninginnedei piemelpikgozâh! :rock:

Beter dan vrijmarkt of ebay afstruinen, dan koop je alleen zooi die je niet wilt hebben!


Jens

Beetlefreak 30-04-2007 22:10

Mooi werk dude, toch wel lekker zo'n loods!

wouter76 20-05-2007 21:00

ziet er fijn uit!


All times are GMT +1. The time now is 04:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.