Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Barn find: Scirocco GT '78 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=118559)

Spike 11-09-2013 20:07

Barn find: Scirocco GT '78
 
Velen van ons kennen het wel, zoals half Nederland puur uit au(toma)tisme de telefoon en social media checken, zo voer ik met regelmaat dezelfde zoektermen bij de diverse verkoop-sites in. Altijd weer de hoop dat er dit keer wel staat waar je al jaren naast grijpt.

Zo vulde ik afgelopen week ook mijn avond weer eens in. Het was een avond zoals velen, tot ik opeens tegen een advertentie aanliep welke mijn aandacht behoorlijk greep.
Ik zag een Scirocco mk1, volledig uit elkaar staan. Nou was ik opzoek naar een oud type Scirocco, dus ik giing hard opzoek naar kenmerken waaraan ik kon afleiden welk type het was.

Dit valt het best te zien aan de knipperlichten, echter is dit zonder spatschermen en met afgesneden foto's erg lastig te achterhalen.

Ik kon uit de advertentie opmaken dat alle onderdelen nog aanwezig waren, dus ik besloot er een mail aan te wagen. Zoals de foto wel duidelijk laat zien, is het opslaan van de onderdelen met veel zorg en liefde gebeurt.... Maarja onderdelen is een latere zorg.







Het telefoonnummer stond ook in de advertentie, dus 30 minuten later een whatsapp erachteraan gestuurd met de vraag naar wat aanvullende informatie. Het zal me immers toch niet gebeuren dat deze verkoper geen e-mail leest.

De volgende dag 's avonds contact gekregen met de verkoper. Deze kon mij niets vertellen over de knipperlichten, enkel dat de auto al 10!!! jaar gedemonteerd staat. Het plan was om deze op te knappen. Uhm nou niet gelukt dus...

In iedergeval zou hij de volgende dag even een aantal extra foto's van de onderdelen maken en even kijken naar het type knipperlichten.

Nou hier was niets op aan te merken. Ik kreeg de volgende dag 35 foto's!

Wat werd ik hier wijzer van? Nou het was duidelijk dat ik alles anders moet opslaan. Het merendeel van de onderdelen is in slechte staat. Plaatwerk is erg rot. Bekleding is vergaan.







Maar er zat ook een foto bij waar ik wel erg blij van werd



Niet alleen de chrome bumper op de voorgrond, maar met name het weggerotte spatscherm op de achtergrond. Het lijkt erop dat... hmmz het zal toch niet...

's avonds laat kreeg ik het verlossende antwoord



Het zijn de juiste knipperlichten!

Hierna een afspraak gemaakt om te komen kijken. Gister die kant op gereden om te kijken hoeveel er nog van de oorspronkelijke 779 KG over is.




Ik denk 350 kg...




Maar het ziet ernaar uit dat de auto verder wel compleet is.
Ik was uiteraard al verliefd en heb een lange adem, dus besloot het avontuur aan te gaan.

Met de (onderhand) vorige eigenaar afgesproken dat ik de auto terplekke mocht monteren, wat het vervoer een stuk eenvoudiger maakt.

Eerst het orginele blok er weer ingehangen. Deze heeft helaas niet netjes droog gelegen.




Vervolgens de spatschermen gemonteerd. Hier zat gelukkig nog net genoeg vlees om het allemaal vast te zetten.




En de deuren erin om de auto zo goed als mogelijk waterdicht te krijgen.




Dit maakt het vervoeren al eenzienlijk eenvoudiger.

Nu thuis snel ruimte maken, zodat ik er binnenkort aan kan beginnen!

Polo1w 11-09-2013 20:13

Poeh!
Is me wel weer een project zeg!
Hoop voor je dat t casco verder niet teveel tegenvalt!
Succes!

Snoekje84 11-09-2013 20:23

Leuk verhaal! En veel succes met opknappen, hopen dat jij er wel aan toe komt !

GOLFMEISTER 11-09-2013 20:28

Wat een gaaf ding en heel veel succes mooi projectie lijkt me zo

bprijs 11-09-2013 20:31

Idd leuk verhaal, veel succes met de opbouw.
Gave kleur ook voor een rocco 1.
Nu nog een rocco 3 er naast in de zelfde kleur ;)

g-loudertje 11-09-2013 21:05

Gaaf ding! Heel veel succes met de wederopbouw :)

jettaracing 11-09-2013 21:08

Mooi project , succes ermee !

Spike 11-09-2013 21:26

Bedankt allemaal. Er zit zeker een hoop werk aan, maar het voordeel van het kopen in deze staat (gedemonteerd), is dat je precies ziet hoe erg het allemaal is. Niets is verborgen door afwerkingen enzo.

Ik ga er gewoon deel voor deel aan werken. Op die manier is het het beste vol te houden.

En een mk3 ernaast. Tja zou erg mooi zijn, maar dat zit er voorlopig nog niet in. :)

Theowob 11-09-2013 21:52

Mooi project Spike

1977MK1Ty 11-09-2013 22:33

Wauw! Jij hebt er zin in..
Maar dat zou ik ook hebben als ik de tijd had. Zeker bij een Scirocco1 met dat type knippers en bumpers, helemaal de goede :thumbup:

Spike 11-09-2013 22:40

Ik heb er absoluut heel veel zin in en kan niet wachten tot ze hier staat!

Jel Golf 2 GTI 11-09-2013 22:48

Veel succes ermee en hele leuke find :thumbup:

Tjaap 12-09-2013 00:58

Iig de beste kleur.

Christiaan 12-09-2013 07:46

Zo! Jij hoeft je niet te vervelen deze winter :) Succes!!

Barn171 12-09-2013 08:42

Dus dat is hem geworden, nice! :thumbup:

GTI-BOY 12-09-2013 09:48

Prachtig ben benieuwd wat je ervan maakt heerlijk zon scirocco !

remo06 12-09-2013 10:36

Je was me net voor man. Heb contact gehad met de verkoper wanneer jij hem niey had stond ie nu bij mij in de schuur! veel plezier en vooral succes ermee!!

Wouter42 12-09-2013 11:02

Vet ding man, jij hebt inderdaad nog meer dan genoeg te doen!

Spike 12-09-2013 11:40

@Tjaap Ja ik ben ook weg van de kleur.

@remo06 Haha dat meen je niet. Ach jij hebt al een '76er. Is daar ook een topic van hier ergens?

Van Limburg 12-09-2013 12:14

Veel succes! Veeeeel:D


All times are GMT +1. The time now is 16:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.